1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

K500i:n kamera

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja j.kaari, 27/9/04.

1. j.kaari

Tykkäykset:
    0
    Mun k500i:ssä ei ainakaan ole mitää kohinan poistoa tai värien säätöä vai onko?Jos on niin kuinka niitä pystyy säätämään?
    Mua muutenkin ihmetyttää kuvan laatu.Ennen valokuvan ottamista kuvan laatu on paljon parempi kun kuvaamisen jälkeen.Ja mitä suuremman kuvakoon valitsee niin sitä huonommaksi otettu kuva muuttuu.Onko muilla samaa "vikaa" vai onko puhelimeni viallinen?

2. Tehy03 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    82
    Puhelinmalli:
    iPhone 7
    Tuskin on viallinen. Itsellä oli sama "ominaisuus" Z600 malissa.

3. Hedgehog

Hedgehog Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    S7 Edge, iPhone6
    Tuttu juttu

Sama ongelma.. Tuntuu musta väri muuttuvan punasiksi pisteiksi.. ja kohinaa on tosi paljon hunommassa valossa, kun laittaa hämärä säädön päälle, kohinaa tulee 2x lisää.. Heikko esitys SE.:ltä. Jos joku on löytäny tavan taistella ongelmaa vastaan, pistäkää ihmeessä viestiä.

4. lapa86

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SE W800i
    Re: Tuttu juttu

onko se kamera ja näyttö tosiaanki surkeita? oon kuullut vain positiivisa luurista tähänasti, joten ajattelin vaihtaa vanhaan M55seen.
    jos kamera ja näyttö on syvältä niin ... :(

5. joce

Tykkäykset:
    0
    Khyl...

Kyllä päivänvalossa kamera on huippu... Mut hämärässä ihan huono... Mä en käytä yhtään kuvan kokoa pienenä kun yleensä siirrän kuvat suoraan koneelle... :) Kamera on kyllä hyvä... ;) paitsi hämärässä... Video kuvassa se kuva tökkii mut kyllä se lopettaa tökkimisen kun on pitänyt jonkin aikaa...

6. Hedgehog

Hedgehog Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    S7 Edge, iPhone6
    Re: Tuttu juttu

Kamera on rakeinen vähänkin heikommassa valossa siis, ja punasta kohinaa syntyy mustille alueille helposti, mutta itse näyttö on priima laite. Suorassa aurongon paisteessakin onnistuu pelaaminen ja muu hauska. :)

7. spug

Tykkäykset:
    0
    Vaikuttaa täysin samat ominaisuudet olevan myös K700i:ssä. Kuva näyttää ruudulla hyvältä, mutta kun painaa laukaisinta kuva muuttuu rakeiseksi. On tainnut SE kompensoida huippunäyttöjen hinnan kamerakennojen laadussa (pois lukien S700). :(

8. mik-ko

mik-ko Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
  9. lapa86

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SE W800i
    uskomattoman huonolaatuisia kuvia...!
    miks h.vetissä menin vaihtamaan tän puhelimen :( mulle on kuitenki yksi tärkeimmistä ominaisuuksista kamera ja m55sessa kamera oli ihan loistava. (irrallinen lisälaite tosin) .. ainut kuva mistä saa "selvää" on toi pikkukuva kissasta, muut kuvat on siitä suurennettu digitaalisesti. ..että semmosta..

10. Fujitsu

Tykkäykset:
    0
    Joo, on kyllä huonoja kuvia. Taitaa tippua mun ostoslistalta.

11. mik-ko

mik-ko Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Uskoisin kyllä edelleen, että uudessa softassa tuo kuvien rakeilu korjaantuu. Sillä tähän asti olen nähnyt SonyEricssonin kännykameroissa ainoastaan keskitasoa paremapa kuvanlaatua. Enkä usko, että K500i kamera eroaa tekniikaltaan mitenkään muista SonyEricssoneitten VGA-kameroista. Softallisesti mennyt tuo kuvanlaatu vaan pieleen.

12. lapa86

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SE W800i
    toivotaan. milloinkahan se uusi softa tulee? mistä sen saa hommattua ja voiko sen siirtää puhelimeen itse IRDAn kautta?

13. mik-ko

mik-ko Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    No IRDAn kautta et sitä pysty päivittämään. K700i kanssa se onnistuu netistä käsin synkronointiaseman kanssa, mutta en tiedä tuleeko tätä mahdollisuutta K500i kanssa. Luulempa että joudut viemään tuon K500i semmoiseen liikkeeseen missä he pystyvät sen päivittämään. Esim. Maifon liikkeet. Sen pitäisi olla ilmaista. Ellei ole sano että puhelin vähän jumittelee...niin menee takuun piikiin. Tuosta kamerasta en voi sanoa varmaksi että parantuuko se uuden softan myötä, mutta toivottavasti parantuu.

14. walzu

Tykkäykset:
    0
    Laitoin n. viikko sitten postia Sony Ericsonille rakeisista kuvista, tahmeista kansion selauksista, viiveestä vastatessa ja muutenkin huonoista "ominaisuuksista". SE:ltä tuli vastaus että softat on luultavasti puhelimessa sekaisin ja että pitää laittaa huoltoon. Uusia päivityksiä ei kuulemma ole. Toivottavasti mm. todella rakeiset kuvat ovat todellakin ohjelmistosta riippuva ongelma.
    En ole kuitenkaan laittanut vielä puhelintani huoltoon, kun siinä kuitenkin n.2 viikkoa kestää. Pitää vielä odotella päivityksiä.

15. wta

Tykkäykset:
    0
    Juu itsellä tulee normaalissa valossa hieman rakeisia kans mutta päivänvalossa aivan "mahtavia" jos nyt voi käyttää sanaa mahtava.

OT: vähän sulla on sekainen kämppä, miten pystyt asumaan tuolla.

16. mik-ko

mik-ko Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Jaa omassa huoneessa. Hmm...siivosin samana päivänä huoneen kun kuvasin. ; )

17. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    [OT]Toivottavasti kuvauksen jälkeen, etkä ennen sitä ;)[/OT]

18. mik-ko

mik-ko Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Kuvausta ennen... : ]

19. sampakoski

Tykkäykset:
    0
    juu itsekkin olen tuota ihmetellyt.. näyttö tuntuu olevan tosi hyvä kuitenkin..

20. Jokkes

Tykkäykset:
    0
    Itse en ole kyllä onnistunut noin huonoja kuvia ottamaan tällä puhelimella. Kuvan laatuun vaikuttaa todella paljon se miten vakaasti sen kuvan ottaa. Kuva kun otetaan melkoisella viiveellä siitä kun sitä nappia painaa. Eli mitä enemmän kamera heiluu/tärisee napin painon jälkeen sitä suttusempia kuvia tulee, varsinkin pimeäkuvana otettuna. Valaistuksen ja oikeaoppisen tekniikan avulla tuolla saa mielestäni vallan hyviä kuvia. Kyseessä on kuitenkin ns. halvemman hintaluokan puhelin, jolta nyt ei voi kovin paljoa kuitenkaan odottaa. Jostain sen SE:ninkin on pitäny kuluja ottaa pois. Eli ei muuta kuin uutta softaa koneeseen ja molemmat kädet käyttöön kuvatessa ;)

Jaa tämä viestiketju