1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Käyttökokemukset Nokia 8800 Sirocco Edition

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Mie, 9/10/06.

1. Mie

Mie Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    35
    Puhelinmalli:
    Moto Z Play
    Availin aamusella tuollaisen laatikon ja kyllä huokuu "kotimaisestakin" (made in Germany) melkoinen laatu. Pakkaus on samantyyppinen kuin alkuperäisessäkin 8800-mallissa, mutta mukana nyt myös BT-HF mallia BH-801. Edelleen matkassa kaksi akkua ja pöytälaturi joka valaisee pöydän pinnan alapuoleltaan.

Pikaisen käyttöönoton aikana ei valikoista mitään ihmeellistä löytynyt vaikka Nokia mainostaakin tässä olevan jotenkin erityisesti tähän malliin suunniteltu käyttöjärjestelmä. Lähinnä tämä on jotakin S40 2:n ja 3:n väliltä... En ole käyttänyt koskaan tuota "perusmallista" 8800-luuria joten en tiedä oliko siinä jo samantyyppinen käyttis.

Nyt annetaan luurin latautua rauhassa ja katsellaan sitten mitä kaikkea sieltä löytyy. On tuo "dark"-värinen laite ainakin kiva katsella vaikka vaan tuossa laturissa tönöttäessään.

2. Mie

Mie Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    35
    Puhelinmalli:
    Moto Z Play
    No nyt on sitten edessä ensimmäinen mutta ja aika iso sellainen. Puhelin näyttää Saunalahden operaattorilogon kuten joskus aikanaan jotkut muutkin luurit muodossa "Saunalahti-Saunalahti" päällekkäin. Kaikkien logoja kauppaavien sivujen yhteydessö jotka olen löytänyt mainitaan etteivät logot toimi Saunalahden liittymissä joten tarkoittaako tämä nyt käytännössä sitä ettei minulla ole mitään muuta mahdollisuutta kuin katsella tuota kaksoistekstiä tuossa ruudussa??? Olikos noissa aikaisemmissa S40-luureissa sama ongelma?

3. Mie

Mie Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    35
    Puhelinmalli:
    Moto Z Play
    Vastaanpa itselleni. Saunalahden asiakaspalvelusta todettiin vaan että "se nyt on niin eikä sille mitään voi"... Lohduttavaa. Ei viitsisi operaattoriakaan tuollaisen takia vaihtaa mutta kyllähän tämä miestä syö. Muuten maailman tyylikkäin puhelin ja ruudussa lukee operaattorin nimi tuplana. Ei naurata yhtään.

4. kimmo Vieras

Parempaan suuntaan näemmä mennään, jos kerta kauppojen sivuilla jo nyt mainitaan ettei toimi sauniksen liittymässä. Ongelmahan on vasta lähes pari vuotta vanha. :)

Omassa luurissani(N70) on tällä hetkellä vain yksi saunisteksti, joten hieman riippuu myös puhelimestakin(vaikka itse olen sitä mieltä että vika on sauniksen simmissä).
    En tiedä oletko tätä ketjua lukenut ja kokeillut tuota "muuta"-viestiä, se on yksi mahdollisuus.
    Toinen on tietty se miljoonaan kertaan sanottu, eli toinen operaattori, jonka simit toimii kuten tarkoitus on.
    PS mielestäni tuo puhelin ansaitsisi toisen liittymän.

5. Mie

Mie Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    35
    Puhelinmalli:
    Moto Z Play
    Mullakin toi "Saunalahti Saunalahti" ilmestyi vasta nyt 8800:n kanssa. 9300i, 6630, N70, N80 ja N73 ovat näyttäneet samalla SIM-kortilla vain yhden Saunalahden... "Muuta"-viesti ei toiminut. Täytyy kokeilla vielä muita vaihtoehtoja. Operaattoria en millään viitsisi vaihtaa kun tuo Saunalahden hinnasto on niin kovin minulle sopiva. ;)

6. k Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ei kai se nyt voi operaattorin hinnastoista olla kiinni jos on 8800 SE:hen pätäkkää löytynyt?

7. Mie

Mie Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    35
    Puhelinmalli:
    Moto Z Play
    Tottakai on. Eihän 8800 SE:n ovh:kaan ole kuin kolmen kuukauden puhelinlasku Soneran hinnoilla. Ja tätä logohässäkkää lukuunottamatta olen ollut erittäin tyytyväinen Saunalahden palveluihin muutenkin kuin hintojen osalta.

8. tommi24

Tykkäykset:
    1
    Vierekkäin kokeillut tätä ja aiempaa 8800:aa niin täytyy nyt sanoa, että kaikesta huolimatta melkein tuo alkuperäinen on hienompi. Näppäimistö näyttää SE:ssä pelkistetymmältä ja siinä on potentiaalia, mutta jotenkin jäi sellainen vaikutelma, että eri osia koottu yhteen ja kokonaisuus tökkii. Etukuoren "kuoppa" on kyllä kieltämättä hieno idea.

Ja valikoissakaan en mitään erikoista nähnyt, muuta kuin ruskean sävyisen teeman, mikä ei edes näyttänyt kummoiselta.

Tässä nyt tietenkin vaaditaan liikoja, mutta puhelin nyt kuitenkin maksaa tonnin ja 800€:llä saa aiemman mallin joten pitäisi olla selvempi parannus. Nyt on uutta näköä, mutten tiedä onko edes parempaan päin. On tuokin kuitenkin puhelimien valioluokkaa ollen tyylikäs, laadukas, ja pienikokoinen paketti jossa on kieltämättä tiettyä statusta.

9. kimmo Vieras

Ja kun näytössä vielä lukee "saunalahti saunalahti", niin siinä kohtaa alkaa olla katu-uskottavuus kunnossa.

10. Mie

Mie Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    35
    Puhelinmalli:
    Moto Z Play
    Makuasioistahan ei voi kiistellä, mutta itse olen eri mieltä... Puhelin on mielestäni paljon tyylikkäämpi ilman kulmikkaita muotoja joita alkuperäisen mallin "syvennyksissä" on. Alkuperäistä en ole paljoakaan käyttänyt, mutta näppäimistö tuntuu huomattavasti paremmalta kuin pikaisesti testatussa edeltäjässä. Tämän päivän laitetta käyttäneenä olen kyllä tyytyväinen kaikkeen muuhun paitsi tuohon "Saunalahti Saunalahteen". Tuolla 2mpix kamerallakin tuntuu saavan ihan riittävän hyviä kuvia mms-viestintään ja muuhun kuvaamiseen mulla on muut välineet.

Tuo laitteen mainoksissa luvattu "orkealuokkainen, vain Nokia 8800 Sirocco Edition -puhelimen mukana tuleva käyttöliittymä" on kyllä lähinnä vitsi eli kyseessähän on S40 pikku viilailulla ja erilaisilla teemoilla.

11. Jusku

Jusku Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    149
    Puhelinmalli:
    iPhone 6 (+Jolla)
  12. pallo

Tykkäykset:
    0
    nokia 8800 sirocco

Onko Saunalahden tunnuksen kaksoisnäkymiseen Nokia 8800 Siroccossa löytynyt ratkaisua ?

13. tonikopi

tonikopi

Tykkäykset:
    0
    Mites, onko näissä "zippo" malleissa ollut paljonkin bugeja? Aattelin et ei viittis ostaa jos nääkin on ollut bugisia!!

14. kultapyssy

Tykkäykset:
    0
    Ton Saunalahti logon kanssa itsekkin paininut. Vanhoista korteista (ennen Elisaa) toi toinen Saunalahti lähti aikoinaan muistaakseni kohtuullisen helposti tyhjän logon tilaamalla. Uudella kortilla olen sitten toisen Saunalahden kanssa tapellut useita tunteja ja ihan asiakaspalveluunkin soittanut. Aspa sanoi viestin MUUTA numeroon 15008 auttavan asiaan. Ei auttanut ja päätin ihan sen takia soittaa Saunalahdelle uudestaan, sitten täti sieltä teki jotain liittymälle ja 10 minuutin sekä uudelleen käynnistämisen jälkeen toinen Saunalahti lähti pois.

Itse piti lähteä Soneraan lähinnä multi-simin takia, mutta kyllä sekin vaikutti asiaan, että näytön saa täysin tyhjäksi operaattori-sälältä. Serenessä kun tulee vielä verkkovierailu-kuvake näytölle, Saunishan Elisalla vierailee.

Kyllä kallis kertaluonteinen ostos menee, mutta pidempiaikainen kyllä tökkii vastaan. Mut, eikai sitä saksalaiseen premium menopeliinkään verskat jalassa mennä.

15. tonikopi

tonikopi

Tykkäykset:
    0
    Onko kellään ollut valittamista kyseisestä luurista!? Nuo mitä ketjun alkupäässä mainittiin, eivät kyllä ole mitään ihmeellisiä vikoja!Operaattorin kämmejä mielestäni! Kyselisin siksi käyttökokemuksia koska tilasin tämän luurin muutamia päiviä sitten..

16. nolifer

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4 32GB | Sonera
    Mitä sä sillä puhelimella teet :D

Mulla DNA:n puhelinlaskuja saisi kerätä neljä vuotta että sais puhelimen hinnan :D

17. dami

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    8800 & dna
    se mitä tuota luuria on tullut kokeiltua niin eipä oo kovin kaksinen :D.. onhan se kieltämättä hieno, ja ihan mukava käyttää kuten perus 8800 (lukuunottamatta akun kestoa). mutta en todellakaan laittaisi 1000e kiinni tuollaiseen. mielummin vaikka hieman lisää ja uusi telkkari :).

ihan pätevä laite lukuunottamatta hintaa.

18. tonikopi

tonikopi

Tykkäykset:
    0
    Toisaalta esim. lähes 600€ hinta N73:sta sillon kun se tuli, oli mielestäni todella törkeä puhelimen laatuun nähden! Maksan kyllä ton 800€ jos puhelin on laadukas ennemmin kuin 600€ jostain keskeneräisestä roskasta!

19. Kreivi S

Kreivi S Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    60
    Mä tykkään vieläkin enemmän originellista kuin Sciroccosta. Ja se kuulalaakeroitu liuku on sen tonnin arvoinen, se on niin paljon...

20. dami

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    8800 & dna
    millainen luulet vanhan liun olevan ;)?

Jaa tämä viestiketju