1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Käyttökokemukset N71

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Osku_N71, 3/7/06.

1. Osku_N71

Tykkäykset:
    0
    Musiikkisoitin jumiutuu! Olen alustanut 1Gb muistikortin (Kingston) ja ladannut kappaleet pc:ltä uudelleen tiedonsiirtotilassa puhelimeen. Tämän olen tehnyt pari kertaa. Molemmilla kerroilla soitin menee jumiin joidenkin kappaleiden kohdalla. Eri latauskerroilla eri kappaleissa. Jumitilanteessa soittimen toiminnot eivät toimi. Puhelin yleensä sitten sulkee soittimen jonkin ajan kuluttua. Onko tuttua?

2. thunderdome

Tykkäykset:
    0
    ei, omat biisit soinut hyvin tähän mennessä (1gb kingston)

3. Osku_N71

Tykkäykset:
    0
    Ongelma olikin muistikortissa. Nyt näpeissä uusi Kingston 1Gb kortti. Musiikin lataus alkaa...

Onko äänenvoimakkuudelle tehtävissä mitään, kun porrastus nyt on 10%:n välein? Saisi olla tiheämpi. Minulle riittäisi taustamusiikkina 5%:n voimakkuuskin, etenkin pop-musiikissa. Klassinen taas vaatii enemmän.

4. Timpax

Tykkäykset:
    0
    Testasin itse kahdella gigasella Kingstonilla ja molemmissa oli ongelmia. Kyseinen muisti ei vaan toiminut ainakaan tämän N71:sen softaversion kanssa. Tiedot yksinkertaisesti eivät tallentuneet täysin kortille. Tämän huomasi, kun yritti soittaa biisejä koneen kautta - ne, jotka kaatoivat puhelimen eivät myöskään soineet muistikortilta, jos puhelin oli piuhalla kiinni koneessa.

N70 ja Kingston on ongelmallinen yhdistelmä, ja vaikuttaa siltä, että myös N71 kaipaa muuta muistia. Vaihdoin ScanDiskin korttiin ja ongelmat katosivat.

5. Osku_N71

Tykkäykset:
    0
    Kun latasin mp3-tiedostot suoraan tiedonsiirtotilassa, osa kappaleista ei toiminut N71:llä, eikä muillakaan kyseistä korttia (Kingston 1Gb) lukevilla laitteilla. Tein sitten lataukset PC-suiten kömpelöllä musiikinsiirtotoiminnolla niin kaikki kappaleet toimivat!!! Onko vika sitten puhelimen tiedonsiirtoprotokollassa vai muistikortissa, ei selvinnyt. Yhteys puhelimeen oli USB-kaapelin avulla.

Toivottavasti vastaavia muistiongelmia ei tule esim. Navicoren karttojen latauksessa (kunhan niitä joskus uuden version myötä pääsee latamaan).

Onko teillä ollut ongelmia puhelimen akun kanssa? Minulla akku kestää vain noin vuorokauden, vaikka en kuuntelisi musiikkia ollenkaan ja puhelujakin on vain muutamia. Enitisessä "aataminaikaisessa" Nokialaisessani akku kesti helposti viikonkin.

6. ScorpioN^

Tykkäykset:
    0
    Tuli nyt vain mieleen, että PC Suiten musaohjelmahan konvertoi ne pienempään muotoon. Eli tyyliin 128kbps AAC. Olisikohan ongelmana se, että N71 ei kunnolla soita esim. VBRää/320kpbsbiisejä muistikortilta? (ehkä kingston on hieman hitaampi kuin esim. sandisk?)

Hakuammuntaa, mutta koettakaahan soitella niitä mp3ia vaikkapa 192kbps laadulla.

T: Skorppa

7. Timpax

Tykkäykset:
    0
    Yksi hyvä testi muistikortille on vaihtaa sen nimi. Molemmat Kingstonin muistit antoivat säännöllisen epäsäännöllisesti erroria, kun yritin nimetä korttia uudelleen.. Sandiskin tai puhelimen mukana tulleen kanssa ei moista esiintynyt.

Mäkkikäyttäjä on vähän heikoilla ton PC Suiten kanssa, joten siitä en osaa sanoa:)

8. tonikopi

tonikopi

Tykkäykset:
    0
    Onpas täällä hiljaista tän luurin suhteen! Itse saan omani keskiviikkona joten kyselisin käyttäjien mielipiteitä kyseisestä luurista?

9. tonikopi

tonikopi

Tykkäykset:
    0
    Onko tosiaan niin, ettei tätä luuria ole kellään foorumilaisista??

10. MZ_N71

Tykkäykset:
    0
    Ostin omani viikko sitten ja vaihdatutin sen jo huollossa näytön naarmuuntumisen takia. Kun luuri on kiinni sen numeronäppäimet/ niiden ympäristö naarmuttavat näytön. Mukisematta antoivat uuden tilalle. Tuntuu oudolta että noinkin kalliin puhelimen rakenteessa ei ole otettu huomioon tuollaista virhettä. Nyt on näytön päällä (_itse ostettu_) suojamuovi ja siinä se pysyy.En sitten tiedä oliko tuo puhelin jonkinlainen "maanantaikappale" vai onko muillakin ollut vastaavaa vikaa?

Muuten olen ollut erittäin tyytyväinen....pelolla odottelen seuraavaa puhelinlaskua. ;)

11. Kreivi S

Kreivi S Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    60
    Olen kuullut usealta tuosta "ominaisuudesta".

12. Silon

Tykkäykset:
    0
    Onkos tosiaankin niin, että tällä puhelimella ei pysty selaamaan PDF dokuja? Näköjään tuo office-setti löytyy Nokian sivuilta erillisenä, mutta missään ei ilmene voiko puheiln käsitellä pdf:iä.

13. ztorm

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    E66 + 6310 - Saunalahti
    Puhelimessa on vakiona Adobe Reader LE, eli pystyy selaamaan pdf:iä. Kuitenkin jostain syystä tekstit ovat aika epätarkkoja ja muutenkin Adoben oma softa tuntuu huonommalta kuin esim. 6670:ssa ollut NetFront selain/pdf-lukija.

Sama vika minun puhelimessani. Pitää kai käydä huollossa marisemassa asiasta, jos vaikka antaisivat uuden näytön lasin edes. Joutuu sitten suunnittelemaan jonkin virityksen jolla näytön saa pysymään irti näppäimistöstä. En odottanut aivan tälläistä näin kalliissa puhelimessa.

14. Silon

Tykkäykset:
    0
    Minulla on juurikin tuo 6670 tällä hetkellä käytössä itselläni. Saisikohan tuon Net Frontin jostain raapastua tuohon N71:n, kun muuten se vaikuttaisi mainiolta puhelimelta. N80 kiinnostaisi myös, mutta tuolla maailmalla kohistaan bugailusta ja muusta sekoilusta + huonosta toiminta-ajasta, niin ei oikein houkuta lähteä rämpimään siihen suohon.

15. Dita

Tykkäykset:
    0
    Jaahas, tämäpä on mielenkiintoista luettavaa. Minulla on puhelimen hopeisella, näppäimistöä reunustavalla alueella, ihan pikkuinen nirhauman näköinen jälki joka on ollut siinä uudesta asti. Nyt olen huomannut näytössä jäljen ja se sattuu puhelin suljettuna juuri samalle kohdalle kuin se nirhauma. Vielä esteettisenä ominaisuutena, puhelimen selausnäppäimestä on alkanut karista pois pinnasta väriä. Ostin puhelimen 20.7. ja se tuntuu jo nyt käytetymmältä kuin kaksi vuotta vanha 6670. :(

Mitenhän tässä uskaltaisi ilmaista tyytymättömyytensä myyjäliikkeessä. Uusi näppäimistö on jo luvattu vaihtaa, mutta saapa nähdä mitä ovat mieltä näytöstä, sen naarmuuntuminen kun heti mielletään asiakkaan syyksi.

Muistikortista vielä. Mulla toimii giganen Kingston vallan loistavasti. Nokian PC Suite vaan on kranttu biisien siirron suhteen (kaapeli). Jos yrität valita liian monta biisiä siirrettäväksi yhteen menoon, niin johan on varma että ohjelma jumii. Parasta kun siirtää 1-4 biisiä kerrallaan niin hyvin toimii. :)

Unohtui melkein.. Mistä saisi jotain fiksua suojakalvoa tuolle näytölle?

16. MZ_N71

Tykkäykset:
    0
    Omaani ostin Clas Ohlsonilta: www.clasohlson.fi Tuotenumero 36-1644 Näyttö menettää tarkkuudestaan hieman mutta ei tosin ole nyt naarmuuntunutkaan tuon kalvon asennuksen jälkeen. Paketissa on 3kpl 80x95mm kalvoa ja hintaa oli muistaakseni alle 5 euroa.

17. Silon

Tykkäykset:
    0
    Yllättävän vähän on käyttökokemuksia tälle puhelimelle. Itse tasapainoilen tässä oston partaalla, mutta en osaa päättää N71, N80 ja N73 välillä. Kaikilla on puolensa... ja myös huonot. Muista vaan löytyy pirusti enemmän kokemuksia ihmisiltä. Puhelin vaikuttaa mainiolta ja pikaisen testin perusteella eroaa hyvin vähän noista muista N sarjalaisista, mutta ihmetyttää, että miten malli ei kiinnosta ihmisiä. Kooltaanhan se on taitettuna sellaista N80 tasoa.

18. Dita

Tykkäykset:
    0
    Missä saa näin hyvää palvelua? Tänään kävi luuri huollossa, mutta naarmuista ei oltu välitetty yhtään mitään. Minulle lähinnä ivailtiin, että tuskin asialle mitään tehdään vaikka puhelin meneekin huoltoon, on niin normaalia nuo naarmut kuulemma. Pitääkö tässä nyt heti alkaa takertumaan kuluttajaneuvojaan, tympii.

19. x-mies

Tykkäykset:
    0
    Omassa näppäimistö naarmutti näytön muutamassa päivässä.
    Kannattaa ottaa yhteys kuluttaja-asiamieheen, jos ei ala muuten etenemään. Heistä ainakin osa neuvoo myös sähköpostin välityksellä. Kannattaa myös tutustua kauppalakiin, joka löytyy netistä. Myyjä on viimekädessä vastuussa viallisesta tuotteesta.
    Tuote on mielestäni viallinen, jos näppäimistö naarmuttaa puhelimennäyttöä. Katso valoa vasten, kun puhelin on suljettuna.
    Mitään suojamuovi-virityksiä ei voi kukaan vaatia käyttämään.
    Myyjän juttusille vaan, jos naarmuja ilmenee.

Onko samaa vikaa muillakin?

Jaa tämä viestiketju