1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

käyttäjätietoja nokian 5210

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja teputtaja, 29/10/02.

1. teputtaja

Tykkäykset:
    0
    haluaisin ostaa uuden kännykän tällähetkellä mulla on nokian 3310 ihan hyvä puhelin mutta tekstiviestejä mahtuu niin vähän.kestääkö tuo 5210 tosiaan kolhuja ?millaisia kokemuksia teillä on?kuinka paljon siihen mahtuu viesteja ?kertokaahan kokemuksistanne onko se hyvä ja kestävä puhelin.

2. kellotin Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
  3. stume

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Apple
    Omasta kokemuksesta niin 5210 ei kestä todellakaan niin paljon kolhuja,toisin kuin siemens me45.
    Onhan kavereilla menny noita jo 4kpl rikki,ja kuoria vielä enemmän.Itse en kyllä kutsuisi tota "iskun kestäväksi"

4. escobar

escobar Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    .... tai vedenkestäväksi! :)

5. stume

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Apple
    Juu,unohdin mainita.
    ME45 oon kyllä uittanu/heittäny eikä ole antanut periksi.Mutta sitten siirryin nokian "heikoin lenkki" puhelimiin =)

6. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Itseasiassa se ei ole edes kumpikaan noista. Ei veden, eikä iskun kestävä...

7. Late

Tykkäykset:
    0
    13.03,02 ostin 5210:n ja se on nyt vaihdettu 3x uuteen laitteeseen, ei lähteny toimimaan vieläkään joten huomenna se menee vaihtoon. *vihainen ilme*

-Uskon että siirryn takaisin ME45:n käyttäjäksi (parempia ehdotuksia?)

8. nameless

Tykkäykset:
    0
    Jep,kellotin on listannut fiksusti aikaisemmat ketjut joihin tämänkin olisi kaiketi voinut liittää.... Mutta kun kerran on avattu, niin pari kommenttia voin kertoa.

- Viestejä EI mahdu normaalia enempää, siis se vakio määrä joka on 20kpl. Tosin esim. Telian City liittymän kortilla viestejä saa mahtumaan 25 kpl, kortissa on tilaa viidelle viestille ( puhelin 20kpl ja Telia 5kpl = 25kpl ), mutta ei 150 kappaletta kuten vakkapa 3410 malliin. Nokian sivuilla ei tätä (kään) tekstiviesti asiaa ole koskaan noteerattu millään lailla puhelinmallien esittelyn yhteydessä jostain kumman syystä. Silti tämä saattaa olla ratkaiseva tekijä jollekin uutta puhelinta ostettaessa. Myöskään Nokian asiakaspalvelussa ei näitä asioita hallita, olen saanut sieltä monta kertaa täysin väärää tietoa, esim. malliin 5510 vannottiin useampaan kertaa mahtuvan 150 viestiä, no ei mahdu, 20 on siinäkin oikea luku.

- Ohjelmisto virheet mallissa 5210 ovat edelleen tätä päivää. Otin 25.10.2002 käyttöön 5.20 ohjelmistolla (eli käsittääkseni uusin?) varustetun puhelimen ja aikaisemmista (5.12 - 5.18) tuttu virhe, eli soittajaryhmien muokkaaminen on pari kertaa ollut mahdotonta koska jostain kumman syystä EDELLEENKIN se pirun kielivalikko tulee siihen päälle. Muita virheitä ei ole vielä vastaan tullut, ja tekstiviesti toimintokin pelaa normaalisti, joissain päivityksissähän siinä tuli välin painamalla kahden merkin pituinen väli. Korostasin kuitenkin sitä, että kielivalikko ei todellakaan tule joka kerta häiritsemään ryhmien muokkausta. Silti se on ärsyttävä koska siitä ei pääse eroon kuin sulkemalla puhelimen, uudelleen avattaessa sitä ei ole ollut kertaakaan häiritsemässä. Mutta onhan tämä selvä virhe, jonka luulisi jo pian poistuvan kun malli on ollut sentään markkinoilla pian vuoden.

- Akku kesti ensimmäisen latauksen jälkeen 4vrk parilla lyhyellä puhelulla ja jatkossakin 3-5 vrk, riippuen tietysti monesta asiasta. Toiminta aika on esim.3310 malliin nähden hieman lyhyempi, mutta kestää ihan asiallisen ajan. Ensimmäisessä myyntiin tulleessa erässä oli virheelliset akut ja ne eivät kestäneet kuin noin 30 tuntia, vaikka et puhunut yhtään puhelua. Nyt akut ovat siis ihan ok.

- Myöskään kentät eivät ole kadonneet kertaakaan, toisin kuin aikaisemmissa versioissa oli tapana. Parhaan yhteyden olen saanut Soneralla,Telialla ja Radiolinjalla kun taas dna tuntuu välillä hieman miettivän, mutta kuten todettua noihin kentän voimakkuuksiin vaikuttaa niin moni asia.

- Moni tuntuu ymmärtävän väärin tämän puhelimen kestävyyden tai kuorien suojaavuuden. Nokia kertoo että puhelin on suunniteltu aktiiviselle liikkujalle, sen kuoret suojaavat roiskeilta, kolhuilta ja pölyltä puhelimen sisustaa. Puhelinta EI ole tarkoitettu vasaraksi, vaikka moni jostain syystä näin luuleekin. Ainoastaan hieman tavallista mallia suojatumpi malli, ei sen ihmeempää.

Jos etsit täysin virheetöntä mallia niin 5210 ei sitä ole vieläkään. Normaaleja kolhuja puhelin kyllä kestää tavallisia malleja paremmin, mutta ei käytetä sanaa "iskunkestävä" tämän mallin yhteydessä. Iskuja kun on niin erilaisia :)
    Jos siis pieniä virheitä ei lasketa niin puhelin on kyllä hintansa veroinen, etenkin nyt kun sen saa jo alle 200:n euron. Moni ei edes huomaa puhelimessaan olevia puutteita, sillä eihän kaikkia kiinnosta edes vaikkapa juuri tuo mainittu soittajaryhmien muokkailu.
    Itse olen tyytyväinen kalenteriin, joka on parempi kuin esim.6210 puhelimessa, sekä moniin muihin asiallisiin toimintoihin....

9. referee

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 6, z1compact
    Itse olen tyytyväinen kalenteriin, joka on parempi kuin esim.6210 puhelimessa, sekä moniin muihin asiallisiin toimintoihin....[/quote]

Millä perusteella kalenteri parempi kuin 6210 mallissa?
    Onko monipuolisempi? Kirjoittaessa T9 käytössä?Enemmän hälytys mahdollisuuksia? Vai miksi?
    Muistaakseni 6210:n kalenteriin mahtui huomattavasti enemmän tietoa
    muistiin ja voi synkronoida OutLookin kanssa.

10. Flying Finn

Tykkäykset:
    0
    nameless,

3410:iin ei mahdu 150 viestiä, vaan 20.

11. nameless

Tykkäykset:
    0
    Tuomarille...

Mielestäni 5210:n kalenteri on parempi kuin 6210:n lähinnä siksi, että siinä on -näytä kaikki- toiminto. Siis kalenterista voi katsoa suoraan vain ne päivät, joihin on laittanut merkintöjä. Tämän puuttuminen 6210:n kalenterista teki sen, että jos etsi vaikkapa kaverin syntymäpäivää, piti kahlata koko kalenteri läpi, myös ne kaikki päivät joille ei ollut laittanut merkintöjä. Näin oli ainakin kummassakin omassa puhelimessani. Hermot meni monta kertaa kun selasi pari sataa päivää etsiessään jotain tiettyä merkintää.
    Mitä tulee merkintöjen määrään, niin olet oikeassa, 6210:n mahtuu paljon enemmän merkintöjä (6210=220 / 5210=100), mutta kyllä tuo 100 riittää minulle mainiosti.
    Myös kalenteri symbolit ovat mielestäni ihan kivoja.

Tämä on tosin vaan minun mielipiteeni, jonkun toisen mielestä 100 merkintää voi olla aivan liian vähän ja samoin joku toinen voi nauttia siitä että saa kahlata koko kalenterin läpi etsiessään jotain tiettyä juttua...

(Anteeksi! Tuli väärä malli 3410 tosiaan ei vedä 150:tä viestiä, mutta ainakin 6210:n mahtuu se 150kpl. Kiitos nopeasta oikaisusta.)

12. referee

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 6, z1compact

Jaa tämä viestiketju