1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Käytetyn puhelimen myyminen...

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Switch, 24/10/03.

1. Switch Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Nokia N900 + Saunalahti + MLK Nopsa
    Kertokaas minulle, että mitä pitäisi ottaa huomioon kun olen myymässä vanhaa puhelinta pois uuden alta...?

Eli siis, puhelin kannattaa varmaankin formatoida? Ja tehdas asetuksien palauttaminen on varmaan myös suotavaa? Mitä muuta kannattaa tehdä, että puhelin on valmis myytäväksi, ja ettei seuraava omistaja saa mitään ylimääräisiä tiedostoja entiseltä käyttäjältä?

Olisin siis myymässä 3650:a, niin voinko formatoidan muistikortin silleen, että sinne jäisi ne valmiit videot, mitkä oli puhelimessa ostettaessa, mutta kaikki muut muistikortilla olevat tiedostot poistuisivat? Onnistuuko mitenkään?

Tietääkö kukaan, että ostavatko normaalit matkapuhelin kaupat puhelinta ilman, että joutuu ostamaan uuden puhelimen samasta kaupasta?

Laitoin tämän ketjun Matkapuhelimet osastolle, koska en ole vielä myymässä puhelinta, vaan kysymässä neuvoja miten puhelin kannattaa myydä... Siirtäkää ketju oikealle osastolle jos valitsin väärän.

2. Simeon

Tykkäykset:
    0
    3650 kannattaa myydä melkoisen nopeasti pois. Sieltä on tulossa korvaava ja esim me emme enää ole ottaneet 3650:aa edes hyllyyn. Sen muistikortin formatoiminen on hankalaa. Vähimmällä saattaisit päästä kun veisit sen liikkeeseen jossa ne tekee sen sun puolestas. Tehdasasetukset luonnollisesti kannattaa palauttaa. Muista myös poistaa kaikki viestit ja puhelinnumerot muistista. Ne jää muistiin ja henkilökohtaisesti olen kypsynyt niiden sieltä poistamiseen.
    Harva puhelinliikke ottaa sitä suoraan. Ja jos ottaa, ne eivät maksa siitä juuri mitään. Eli kannattaa mydä itse.

3. st. pat

Tykkäykset:
    0
    Ei onnistu ainakaan meidän liikkeessä. Puhelimen myyjiä käy aina silloin tällöin kyselemässä asiasta.

4. Switch Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Niin minä olenkin ajatellut myydä sen mahdollisimman nopeasti... Toivottavasti joku haluaisi vielä ostaa sen!
    Tai sitten ajattelin, että itse poistan vain kaiken mahdollisen mitä olen muistikortille laittanut... Eikös se onnistu myös silleen, mutta on vain työläämpää?
    Mitenköhän se onnistuisi helpoimmin? Saako ne kaikki kerralla?
    OK. Näin ajattelin itsekin.

5. Simeon

Tykkäykset:
    0
    Kaikki nimet saa kerralla ku otat valikosta valitse kaikki-> Paista vakitut niin se ottaa ne pois. Viesteissä sama tilanne.
    Muistikortti on helpompi tyhjentää nimenomaan kokonaan kuin jättää sinne osa.
    Toivotan onnea myyntiin.

6. *Pete*

Tykkäykset:
    0
    3650:lan saa resetoitua näppäilemällä *#7370#

7. Simeon

Tykkäykset:
    0
    Resetoiko se kortin samalla?

8. Switch Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Eli mitä tässä tapauksessa resetoiminen tarkoittaa? Tehdas asetukset, formatointi...?

9. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Kyllä.

10. Switch Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Täydellinen vastaus... ;)

Eli...? Puhelimen muistin formatointi, muistikortin formatointi, tehdas asetukset, eli kaikki nuoko?

Jos laitan tuon numeroyhistelmän, niin tarvitseeko minun tehdä sitten sen jälkeen mitään muuta?

11. 3.1415926 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Backuppaat noi videot ensin koneelle ja sitten formatoinnin jälkeen siirrät ne takaisin kortille. Onnistuu näppärästi jos sulla on muistikortinlukija ja jos se kortti ei ole mitenkään suojattu.

12. Switch Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    No minulla on irda... Katsotaan jos tuo onnistuisi. :)

Voisiko joku nyt täsmentää, että mitä tuosta *#7370# yhdistelmästä tarkalleen käy?

13. Switch Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Nemesis-88 ja muut tietävät, kertokaa mitä tuosta *#7370# yhdistelmästä käy?

14. zener Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Galaxy S3
    *#7370# formatoi puhelimen muistin (tehdasasetukset), ei siis muistikorttia. Muistikortin voi formatoida puhelimella myös.

Itse kun myin aikanaan 3650 formatoin ensin muistikortit (kun oli 2kpl) ja nappasin puhelimeen tehdasasetukset.

15. Switch Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Laitoin tuon yhdistelmän, ja nyt se kysyy suojakoodia... Eli mikäköhän se mahtaisi olla? Vai onko se joku ihan minkä haluan laittaa?

16. zener Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Galaxy S3
    Vakio suojakoodia noksuissa on muistaakseni 12345.

17. Switch Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Joo, se toimi. Kiitos! :)

Tuli tässä mieleen, että puhelin näyttää muistitiedoissa seuraavia tietoja:

Kalenteri: 365 t
    Osoitekirja: 5 kt

Viekö puhelin vakiona tuon verran muka?

18. Kirppu

Tykkäykset:
    0
    Kun käytät tuota nollaus koodia niin on tärkeää ettei sitä nollausta keskeytä tai akku lopu kesken, muuten laite tilttaa kokonaan.

Jaa tämä viestiketju