1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Käytetyistä puhelimista

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja dRD, 10/5/04.

1. dRD

Tykkäykset:
    0
    Onko teillä kokemuksia käytetyiden puhelimien ostosta? Onko ne laadukkaita ja onko hintataso paljonkin halvempi kuin uusien puhelimien?

2. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelimen laatuu riippuu ihan mallista ja sitten edellisen/edellisisten käyttäjien käytöstä. Hintataso yleensä ihan mukavasti uutta edullisempi riippuen mallista.

3. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    786
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    itse vaadin käytettyä ostaessa valokuvan näkemistä ainakin. ja tietysti niissä käytön jälkiä nkyy ja ihan et kuinka naarmuista esim kestää niin sen mukaan ne hinnatkin vaihtelee

4. dRD

Tykkäykset:
    0
    No kannattaako käytettyä puhelinta hankkia? Itse olen ajatellut hankkia Ebaysta. Onko tuo paikka turvallinen?

5. Xaeron

Xaeron Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    No en kyllä hankkis ebaystä..

Suosittelen tätä foorumia ja huutonettiä.

6. dRD

Tykkäykset:
    0

Eikö se ole turvallinen? Tuo Ebay kiinostaa kun siellä on paljon halvempaa kuin esim. Huuto.netissä.

7. Xaeron

Xaeron Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    No Ebayn maista tulee isommat postituskulut, puhelimet voi olla epämääräisiä, takuut ei välttämättä pelaa, voi olla operaattorilukittuja, jos tulee ongelmia, vaikeampi pitää yhteyksiä, jne.

8. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    786
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    juu en mäkään lähtis käytettyä ostamaan kuin suomesta

9. XP

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HTC Touch PRO2
    kannataa katsoa huuto.netti, matkapuhelinfoorumi,keltainenporssi, palsta ja keltainen.fi, mutta kuva kannataa pytää ehdottomasti, itse ostin huuto.netissä Panasonic gd 87 puhelimen ilman että näin kuvan puhelimesta, kysyin myyjältä monta kertaa että onko käytönjälkiä, kulumia/naarmuja ja myyjän mielestä puhelin on hyvässä kunnossa jaa naarmuja vain takakannessa, mutta kuin sain puhelimen, niin se oli todella huonossa kunnossa (ei kehdannu puhua kadulla) ja muutama ruuvin suojatulppa puuttui (ei mainittu ilmoituksessa) eli kannataa olla varovainen!

EDIT: Kaverin tunnus huuto.netissä jolta ostin puhelimen AGENT_003 ( kannataa varoa, kaverin toinen tunnus huuto.netissä TErabait

10. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Toista vuotta ollut käytössä vähän käytetty puhelin ykkösluurina. Eihän tämän laadukkaampaa voi olla olemassakaan;)

Tiettyä varovaisuutta pitää aina noudattaa...

11. Lonwer

Tykkäykset:
    0
    Minulla on aina ollut käytetty puhelin.
    Halvalla lähtee (varmaan liikkeestä riippuen), ja hyvin toimii (riippuen taas siitä, missä kunnossa on).
    Tällä hetkellä minulla on Nokian 5210, eilen ostettu, ja ongelmia on.
    Pikkusiskolla samanlainen, mutta "vähemmän käytetty" ja toimii hyvin.

12. Jussi2000

Jussi2000 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mikä milloinkin
    Ehkä kannattaa kuitenkin ostaa suomesta, on ainakin hiukan helpompi selvitellä jos on jotain ongelmia.

13. MEW3

Tykkäykset:
    0
    käytettyjä olen ostanut enemmän kun uusia. Useimmat paikallisesta kivijalkaliikkeestä. Ei mikää halpa paikka, mutta toimitus on nopeaa (rahat tiskiin ja luuri taskuun). Jos ei toimi, takaisin liikkeeseen ja toinen tilalle. Tai huoltoon.Käytettynä ostettu N 6610 kävi huollos pari kertaa, ensin päivitettiin softat kun oli takuuta jäljellä, sitten näppis lopetti toimintansa ja uudestaan korjaukseen. Taas päivitettiin softa, ei korjaantunu joten oli vaihdettu jotain osiakin. Takuuseen meni.
    Kivijalka firmas puhelinta saa ja pitää räpelöidä ja katsoa misä kunnos se on. Ettei tule ostaneeksi esim. semmoista missä akku pysyy paikoillaan teipin voimalla jne. Tarjonta on kunnoltaan perin kirjavaa.
    Käytettynä voi toki saada hyviä puhelimia ainakin uutta halvemmalla, eikä ne kunnoltaankaan kaikki huonoja ole. Jos vikoja on, takuun ollessa voimassa ne yleensä korjataan.
    Mainitus 6610:s oli näppismaton alla olevas osas edellisen omistajan ajalta hämäriä teippauksia. Ei välttämättä takuuehtojen mukaises kunnos siis ollu, mutta ei haitannu.

14. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Minullakin on ollut vähän käytettyjä puhelimia omana puhelimena työpuhelimen rinnalla. Nytkin käytössä on Sony Ericsson T610, jonka ostin pari kuukautta vanhana yksityiseltä tämän foorumin välityksellä. Ja toimii täysin. Tosi mahtava puhelin. Eli käytettyjä kannattaa katsella tietysti liikkeistä, mutta myös yksityiseltä saattaa saada tosi sopivaan hintaan hyvää tavaraa.

15. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3447
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    En ole kertaakaan vielä ostanut 'sikaa säkissä', joten kotikulmilta tai matkan varrelta olen ostokset tehnyt ja aina ostettavaa mööpeliä testaillut hetken.
    Kertaakaan ei ole sovittu kauppa jäänyt tekemättä, kertaakaan ei ole puhelimesta ollut edes jälkikäteen narisemisen aihetta.
    Akku, akun kontaktorit, antenni, näppis ja rungon halkeilu ainakin ammoin olivat noita kompastuskiviä.

Jaa tämä viestiketju