1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Käytettynä ostetussa Macbook:ssa ei ole mm. iMovie, Keynote ohjelmia

Keskustelu osiossa 'Tietotekniikka', aloittaja gsus76, 30/1/16.

1. gsus76

Tykkäykset:
    17
    Mistähän otsikossa mainittu ongelma johtuu? Myyjä sanoi asentaneensa puhtaan käyttiksen koneeseen Applen ohjeiden mukaan. En huomannut ostaessa, että tästähän puuttuu paljon tarpeellisia ohjelmia.

Onko minulla mitään muuta vaihtoehtoa saada ohjelmia takasin koneelle, kuin ostaa ne kalliiseen hintaan Appstoresta?

Kiitos

2. Infra

Infra Vuoden foorumilainen 2014 sekä VIP

Tykkäykset:
    6629
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaista
    EIkös ne ole sidottu siihen koneeseen eli kun ostaja ne on kerran omalle tunnukselleen ottanut niin niitä ei enää saa.

Täysin varma en kyllä ole asiasta.

3. lakritsa Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    50
    Nämä varmaa luettu, sori toisto.
    Apple ohjeistaa.
    OS X Yosemite: Macin mukana tulleiden ohjelmien asentaminen uudelleen

Eli jos kovasti vanha kone, niin levyltä, ja silloin tuskin lisenssi ongelmia. Sulla kai levy puuttuu ? Kysy myyjältä.

Tuoreempiin Applen mukaan saa AppStoresta
    Onko sinulla tuollainen kone ? ja menikö maksu ?
    Tuo ei suoraan kerro voiko samalle koneella usealla Apple IDllä latailla ilman.

Konsteja on erilaisia ja riippuu laitteestakin. Tarkoittaako tuo kuitekin sitä että sisässä on myyntiversio, ei tuorein ?

4. gsus76

Tykkäykset:
    17
    Mielestäni koneessa on sisällä uusin versio.
    Kone on mid 2013 ja otettu käyttöön 12/2013.

Minulla on kyllä omalla Appleid:llä mm. Yosemite ja joku muukin käyttöjärjestelmä ostettuna. En tiedä, että tulisiko minulla noiden ostosten perusteella olla käyttöoikeus noihin ohjelmiin, jotka minulta nyt puuttuvat?!

Jaa tämä viestiketju