1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Käytetty 8210 - järkeä vai ei?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Kiinnostunut, 24/7/02.

1. Kiinnostunut

Tykkäykset:
    0
    8210 oli aikansa teknisin tuote ja edelleen näyttää arvo näissäkin puhelimissa säilyneen. Havaitsemani käytetyt liikkuvat noin 160 euron tietämillä.

Olisin kiinnostunut korvaaman vanhan yksitaajuspuhelimeni (5110) 8210:lla (onhan 2-taajuinen?), mutta millaisia käyttökokemuksia on näistä puhelimista? Mihin kannattaa kiinnittää huomiota käytettyä tarkastellessa?

Rinnastaisin 8210:n melkein 3310:aan ominaisuuksien perusteella (noin suurin piirtein), joten saanko ehkä enemmän laatua, maksaessani hiukan enemmän ja ostaessani käytetyn?

Kommentoikaa ja kertokaa kokemuksistanne.

2. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Johtuen 8210:ssa ilmenneistä kiusallisista näyttövioista en hankkisi moista käytettynä ellei luurin koko historia ole tiedossani.

Hanki mielummin vaikka 6510 (tai 8310) jos 8210:n kokoista luuria havittelet. Toki hintakin on sitten kovempi.

3. jaskas

Tykkäykset:
    0
    Mulla oli 8210 pari vuotta, ja käyttö oli aika kova kouraista ja näyttöjä meni... Eli sain aina takuuseen uuden.
    Mutta kavereillani jotka käyttivät puhelinta "normaalisti", ovat ne toimineet hyvin ilman näyttövikoja.

Muuten mielestäni toimiva puhelin, akku kestää hyvin ja muutenkin tykkäsin käyttää.

Mutta tosiaan kannattaa ottaa selville käyttöhistoria. Ja kokeillessa puhelinta voi näyttöä hieman painaa ja katsoa että flippaako se tai jotain...

4. Kiinnostunut

Tykkäykset:
    0
    Onko näyttövika samanlainen kuin 5110:ssa eli himmenee ja lasia painamalla palautuu?

5. Kirppu

Tykkäykset:
    0
    Meidän liike on tullut siihen tulokseen ettemme ota enää vaihdossa kyseisiä luureja. Niistä on ollut aivan liikaa harmia meille. Älä osta.

6. jaskas

Tykkäykset:
    0
    Mun puhelimien näytöllä oli tapana seota aivan täysin, eli pikselit hyppivät miten sattui!
    Eli ei himmentynyt, eikä korjautunut painamalla näyttöä. Kun näyttöä painoi sekosi se entistä enemmän!

7. Esa Isopahkala

Esa Isopahkala Ylläpitäjä

Tykkäykset:
    1332
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
    Satunnaisvaihtelua, teillä on ollut huonoa tuuria. 8210 on Nokian vähävikaisimpia malleja. Toki tuota näyttövikaa esiintyy, mutta sehän ei ole erityisen vaarallinen. Itse taas olen törmännyt 7110:n piileviin läppävikoihin niin usein, että 7110:a en mielelläni ota vaihdossa.

8. welho

Tykkäykset:
    0
    Oma 8210 kävi heti kättelyssä huollossa näytön takia, mutta sen jälkeen puhelin on toiminut moitteetta.

Melkoistakin rääkkiä puhelin on saanut osakseen. kastunut, tippunut n.300krt, hiekkää/pölyä sisällä, istuttu päälle lukuisia kertoja ja vaikka mitä häröilyä mutta mitään vikaa ei ole ilmennyt.

Kuori on kertaalleen vaihdettu ja nyt on taas näytönlasi keskeltä halki oikein kunnolla että ei meinaa tekstareita saada luettua.

Koko on myös sopiva...

Mutta aikansa kutakin ja vaihtoon menee tuokin tuokion kuluttua..

9. Tumppu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    9
    Puhelinmalli:
    6110
    Menee vähän ot mutta kuitenkin; 7110;n läppäviat taitavat kulminoitua lähinnä mikrofonin kiskoihin kiertyvään likaan (varsinkin sinne alapään 90 asteen mutkaan) joka oikosulkee mikin niin ettei vastapuoli kuule kun parhaassa tapauksessa pihinää vaikka karjuu pää punaisena (kokemusta on, nyttemmin väri on laskenut..).

Viasta pääsee helposti puhdistamalla esim. pumpulipuikolla + puhdistusaineella läpän "sisäpuolella" kulkevat johtimet.

10. El Pastor

Tykkäykset:
    0
    Eikös nuo ole kuitenkin aika pikkuvikoja loppujen lopuksi. Itse olen tavannut myös juuri edellämainittuja vikoja 8210:ssä joihin olen törmännyt ja kaikki on aina tulleet kuntoon. Näytön "sekoaminen" ei tietääkseni johdu mussta kuin kenties bugisesta softasta-->softaukseen. Näyttö vika on ainakin kavereideni puhelimessa tulleet kuntoon, oliko se nyt "elastomeerin" (pieni tyyny flektin takapuolella) kääntämisellä. Eli ei mitään ylitsepääsemättömiä ongelmia ole vielä tullut vastaan. Mielestäni hyvä puhelin ja jopa harkitsemisen arvoinen!

11. El Pastor

Tykkäykset:
    0
    [/quote]

Itse taas olen törmännyt 7110:n piileviin läppävikoihin niin usein, että 7110:a en mielelläni ota vaihdossa.[/quote]

Itse yleensä 7110:ssa on ollut ongelmana, että läpän avaava jousi on ollut ns. kuollut, joka on aiheuttanut sen, että se on estänyt läpän aukeamista ennemmin kuin auttanut sitä. Tällöin yleensä on auttanut, kun on poistanut puhelimesta kyseisen jousen.

Anteeksi Offtopic!

12. sm

Tykkäykset:
    0
    Hyvä puhelin ilman muuta. Näyttöongelma korjaantuu käyttämällä huollossa. Muita ongelmia tuon puhelimen kanssa ei ole koskaan ollutkaan. Näyttövikakin ilmeni minulla vasta 1,5v käytön jälkeen.
    Oma luuri on saanut kovaa kyytiä ja hyvin toiminut. Nykyään onnellisesti tyttöystävän käytössä.

13. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Kyllä 8210 on minunkin mielestäni hyvä laite käytettynä. Ainoa asia joka saattaa pettää on näyttö, joka sekin on monesti jo vaihdettu uuteen. Puhelin on pieni ja mielestäni tukevamman tuntoinen verrattuna Nokian uusiin pieniin malleihin.

Puhelin on tosiaan viattomampi kuin monet muut Nokian mallit käytettynä. Itse en esim. meinaa uskaltaa ottaa enää 3210:a vaihdossa ollenkaan, sillä niissä on omalle kohdalleni sattunut viime aikoina vain yksilöitä, joista häipyy kentät. Samaan vikaan olen törmännyt myös useammassa 6210:ssa viime aikoina (n. 1,5 vuotta vanhoja koneita).

14. Edi

Tykkäykset:
    0
    Erittäin hyvä (ellei loistava puhelin), kun olet kerran hankkinut pienen puhelimen et helpolla lähde enää ostamaan isompaa puhelinta.
    Käyttäjä on se ainoa lenkki joka voi vaikuttaa viime kädessä puhelimen yleiskuntoon, jos on ns. TÖHÖ joka tiputtelee kamojansa alvariinsa. On selvä että puhelimeen tulee vikaa, HUOM kaikkiin puhelimiin.

8210:n jälkeen hankin 8310:n. Rinnallahan voi olla vaikka mikä jättikokoinen (9210) puhelin, tämä kokoluokka vain on sen verran helppo kuljettaa mukana mihin vain, eikä pullistele kiusallisesti puntti. ;)

Lopuksi, osta ihmeessä, tutki kuitenkin ostettavaa tuotetta tarkkaan. Mekaaniselle kulutukselle joutunut puhelin kyllä paljastaa itsensä jopa kuorien alta.

15. -pekka-

Tykkäykset:
    0
    suosittelen lämpimästi. itselläni oli kyseinen puhelin noin 2 vuotta sitten, infrapunaportin suoja piti vain kerran vaihtaa (siitä tosin aiheutuikin kauhean pitkä huoltoreissu) Näyttövikaa ei omassa 8210:ssäni ollut. Kaikin puolin mahtava laite!
    Jos kuitenkin sattuu ylimääräistä rahaa löytymään niin suosittelen myös 8310 mallia, lähes yhtä pieni puhelin varustettuna paremmilla ominaisuuksilla.
    Ja se on kyllä totta että kun kerran ostaa pienen puhelimen, niin ei sitten enää "halkoja" haluakaan. :p

Jaa tämä viestiketju