1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Elisa Kännysurffailussa 25Mt? (Elisa Mobiilidata)

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja oah79, 16/8/06.

1. oah79 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    27
    Puhelinmalli:
    L1020
    Moi,

mietin tässä, jos hankkisin nokia 7710 laajakuvakännyn, jolla nettiselailu kuulemma onnistuu ok. Katselin datasiirron hintoja, Saunalahdella on dataetu 10 eur/kk, mutta se on kai aika tukkoinen? Elisalla on tämä 25Mt/4 eur, onko jollakin kokemusta, kuinka paljon 25 Mt:lla surffailee? Riittäisiköhän kännykkäkäytössä pitkälle, noita 25 mt:n paketteja ei mielelään montaa kuukaudessa ostelisi.

2. BuZu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ei niitä tarvitse etukäteen miettiä, montako tarvitsee.

Jos käytät max. 25 mt, maksat 4€.
    Jos käytät yli 25 mt, mutta alle 50 mt, maksat 8€.
    Jos käytät yli 50 mt, mutta alle 75 mt, maksat 12€
    Jos käytät yli 75 mt, maksat 15.90€ (maksimiveloitus)

3. oah79 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    27
    Puhelinmalli:
    L1020
    Jeps, tuo kattohinta on hyvä tietää. Joka tapauksessa en ole halukas maksamaan 16 euroa kuukaudessa selailusta, joten siksi olisi mukavaa pystyä arvioimaan, mihin 25 Mt ylipäänsä riittää selailussa. Toinen, mikä kiinnostaa tietää, millä nopeudella Elisan mobiilidata käytännössä porukalla on toiminut; onko tukkoinen? Kokemuksia otetaan siis edelleen vastaan, kiitos!

4. irritus

irritus Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    202
    Puhelinmalli:
    Nokia 6630, 700, N-Gage, Siemens M35
    Tuota maksimiveloituksella varustettua palvelua (Mobidata 10) ei enää myydä. Nykyään myytävässä palvelussa (Datapaketti) ei hinnalle ole ylärajaa.

Kannattaa seurata puhelimen laskuria ja jos 125 megatavua/kk tuntuu menevän rikki, ryhtyä harkitsemaan Matkakaista-palvelua.

5. oah79 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    27
    Puhelinmalli:
    L1020
    Miten porukalla on puhelimen laskuri rullannut selailukäytössä? Meneekö helposti yli esim. 50 megan?

6. harde20

Tykkäykset:
    0
    Perhana kun tuon myynti on lopetettu, ois muuten ollu ihan hyvä hommeli toi maksimiveloitus systeemi :(

7. Panda Vieras

Mulla luuri päivittää mailit 30min välein klo 7:00-23:00 ja tulee selaimella lueskeltua hesaria päivittäin, noin 30 sivunlatausta (ei juurikaan kuvia) ja jotain häröä sellainen kymmenen sivullista päivässä, yleensä kuva tai pari näillä "hupisivuilla" ja kulutus on ollut sellainen 17mt/kk. Tuolla Elisa datapaketilla mennään.

8. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4683
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Mökillä tuli paljon surffailtua netissä luurin kanssa. Foorumia tuli enimmäkseen lueskeltu sekä sähköpostia käytettyä. Mitä milloinkin googlen avulla hain sekä messengeri usein auki niin eipä ylittynyt tuo 25Mt/kk. Tietenkin selaimen asetuksista oli kuvien lataaminen pois päältä, mutten sitten tiedä paljonko olisi lisännyt megoja jos kaikki kuvat olisi katsellu. Laskun mukaan oli "nettilinja" ollu auki yli 87 h, mutta käytetty aikahan ei tässä tapauksessa ratkaise mitään.

9. sipuli

Tykkäykset:
    5
    itsellä meiliä haetaan kännyyn useita kertoja päivässä, uutisia silloin tällöin, mutta tekstiähän tuohon 25 mekaan menee aivan tuhottomia määriä, eli tekstisivuja ja meilejä saan hyvä jos pari megaa kuussa.

Kesämökillä ym. kuukauden aikana tuli ainakin 5 tuntia, ehkä enemmänkin kun en katsonut kelloa, surffailua ilman kuvia, samalla Fsekure päivitteli ja Windows updeitin väänsin pois päältä, ja jäi juuri 25 megan alle. Tietysti tekstisivuja kuten foorumeita lueskelee pitkään per datamäärä, mutta arvioi siitä sitten millaista on oma käyttö.

Ellun 4e/25mt on toiminut itselläni surffi&meilikäytössä täysin ongelmitta kesän yli, tosin missään ruuhkapaikoilla en ole surffaillut. Wappi ei jotenkin vaan pelitä mutta sitä kai korjataan jo toisessa ketjussa.

10. Seb

Tykkäykset:
    0
    25Mt paketti

Nopeus on ollut noin 35-40 kt/s 3G-verkossa (pääkaupunkiseutu) eli ei ole ollut tukkoinen ainakaan omalla kohdalla. Pari kertaa on ollut joku verkkovika 8 kuukauden aikana, joka esti yhteyden muodostamisen kokonaan.

25Mt:lla pärjää hyvin, jos siirtelee kuvia vain satunnaisesti.

Elisan tarjoamaa Nelosen lähetystä katsoo 25Mt:lla noin 25 minuuttia. Hesarin sivu kuvilla on noin 1 Mt.

Kannattaa itse kokeilla ja seurata laskuria, niin ei tule yllätyksiä.

11. oah79 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    27
    Puhelinmalli:
    L1020
    Re: 25Mt paketti

Jep, toistaiseksi minulla on vain peruskapula, jolla ei nettiin mennä, jonka vuoksi kiinnostavat nämä käytännön kokemukset. Kiitos kaikille infosta!

12. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Itse vaihdoin samantien Elisaan matkakaistan kun ilman nettiä joudun toistaviikkoa olemaan. Nettisurffailussa kuitenkin joku 100megaa on aika pieni määrä..
    Ihan nätisti on nyt viikon päivät kännykkä toiminut datavälittimenä, ei valittamista muussa kuin vauhdissa - ei paljon streaming videoita katsella.

13. oah79 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    27
    Puhelinmalli:
    L1020
    Millä mallilla netissä surffailet? Itse katselin tosiaan Nokian 7710, niitä kun saa nyt suht edullisesti..

14. terpaa

Tykkäykset:
    5
    Itse olen nyt reilun vuoden tätä 7710:aa käytellyt enkä oikein voi surffailuun voi suositella. 7710 on yksinkertasesti aivan liian hidas. Data yhteyden nopeudella ei ole juuri merkitystä kun puhelin 'rendaa' sivut pirun hitaasti ja kun vierität sivua niin taas odotetaan. Sama muidenki softien kanssa...puhelimen prossu on vaan liian hidas.
    Saunalahden dataetu on minulla pelannut ihan ok silloin kun kannettavan kanssa sitä olen käyttänyt, mutta 7710:llä selailu on siis tuskaa oli liittymä mikä vaan. Nokian uusissa e sarjalaisissa selailu on paljon nopeempaa ja mukavempaa pienestä näytöstä huolimatta.

15. oah79 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    27
    Puhelinmalli:
    L1020
    Kiitos tiedosta, enpä katsele 7710:aa enää :)

16. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    K800i + läppäri on mun yhdistelmä... ei kai kukaan täysjärkinen käytä vain kännyä nettisurffailuun, sellaista tuskaa se on.

17. Kiju

Kiju Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    26
    Minä käytän mieluimmin datakortti + kannettava ja pikku puhelin aivan erikseen. Kyllä minun matkakäytöllä tuo 25 Mt olisi äkkiä kasassa, siksi edullisempi Saunis dataetu kiinteä kk hinta.

18. Seb

Tykkäykset:
    0
    En tiiä Sonysta, mutta N80:lla nettisurffailu onnistuu ihan mukavasti vaikkapa junassa, bussissa jne. Ei jaksa mitään läppäriä kaivaa laukusta. Muun muassa tv-ohjelmien tarkastaminen kotonakin käy paljon nopeammin puhelimella kuin pc:llä, jos ei satu olemaan jo päällä.

19. oah79 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    27
    Puhelinmalli:
    L1020
    Nimenomaan tällaiseen käyttöön kaavailin itse tuota kännyä. Vaan onhan noilla n80 jne niin paljon hintaa, että ...

20. Samu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    190
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S2
    Vissiin oah79 luopui luurin ostoaikeistaan..?

Jokatapauksessa omien kokemuksien pohjalta 25mt/kk riittää ainakin satunnaiseen surffailuun luurilla. Allekirjoittaneella messenger, aikatauluja, uutisia, keskusteluforumeiden selausta jne. Dataa siirtyy kuukausittain noin 20mt:

Toukokuussa 32,7mt.
    Kesäkuussa 18,3mt.
    Heinäkuussa 19,8mt.

Nyt elokuulla dataa siirtynyt 57,6mt, mutta olen käyttänyt laitetta läppärin modeemina.

Jaa tämä viestiketju