1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kännykkävirus?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Zomeone, 28/3/05.

1. Zomeone

Tykkäykset:
    0
    http://www.iltalehti.fi/osastot/arki/2843450_ar.shtml

Onko tietoa, että mitä kautta tuo virus menee puhelimeen?
    Kun lataan tietoja koneelta kännykkääni, kun saan viestin kaveriltani vai kun näpyttelen tekstiviestiä? Olisiko kenellä informaatiota viruksesta?
    2 kaverilleni on iskenyt virus.

Kännykkäni on muuten 6600.

2. Elkki

Tykkäykset:
    0
    Ainakin toistaiseksi tunnetut virukset pitää itse asentaa puhelimeen... Eli asennustiedostot voivat tulla vaikka jonkun ohikulkijan puhelimesta bluetoothin kautta, mutta ennen asennusta virukset eivät pääse toimimaan. Jos bluetoothin laittaa näkymättömiin, niin vaaraa ei pitäisi olla.

3. Zomeone

Tykkäykset:
    0
    Olisiko olemassa mitään luotettavaa viruksentorjuntaohjelmaa luuriini?
    Kun kyllähän noita löytyy mutta ei oikeen uskalla mennä asentelemaan jos vaikka päräyttää viruksen samalla luuriini

4. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Itse olen sitä mieltä, vielä en näe tarvetta asentaa virus torjunta ohjelmaa luurin. Syy on yksikertaisesti siinä että nykyvirukset pääsevät puhelimeen vain jos käyttäjä hyväksyy yhteyspyynnön. Itse kokeilin F-Securen virustorjunta ohjelmaan ja ihan hyvältä se vaikutti.

5. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Riski saastumiseen on myös waretettujen ohjelmien kanssa, joihin on voitu virus ujuttaa sisään. Mahdollisen vahingon ilmetessä ei sitten maksajaa tarvitse kaukaa hakea ;)

6. Ollilan Jokke

Tykkäykset:
    0
    Juu etenkin piraatti-poikien kannattaa olla tarkkana... Kuulemma joku warez-Ngage peli olikin jonkinsortin virus-softa joka sitten puhelimeen asennettuna alkoi soittelemaan outoihin maksullisiin numeroihin. Toisaalta tekisi mieli sanoa että ihan oikein warettajille...mutta jätän sanomatta... ;)

7. Zomeone

Tykkäykset:
    0
    Latasin koneelle jonkun cabirviruksen torjuvan ohjelman mutta en ole vielä luuriin ujuttanut, mitähän noita f-securen muita viruksentorjuntaohjelmia kannattaisi ottaa luuriin?

8. vkoskin

Tykkäykset:
    0
    F-securen softa on mielestäni paras. Ei hidasta puhelinta paljon ja on helppo päivittää. Taitaapi olla maksullinen, en ole varma.

9. Touho..

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Htc one dual sim
    Muuten ihan ok mutta navicore lakkaa toimimasta kun asentaa f-securen.
    Näin ainakin minulla. Kaks kertaa jouduin resetoimaan puhelimen kun en ensimmäisellä kerralla uskonut =)

10. Niko Haatainen

Tykkäykset:
    0
    F-securelta pitäisi olla ladattavissa virustutkasta uusin versio, joka toimii Navicore Personalin kanssa.

Ongelmana virustutkan kanssa on se, että Navicore käyttämät karttatietokantatiedostot ovat hyvin suuria. Tällöin ohjelman käynnistyminen on hitaampaa, koska virustutka käy läpi nämä tiedostot kun Navicore Personal niitä ensimmäisen kerran käyttää käynnistyttyään.

--
    Niko Haatainen
    Navicore Oy

11. Arde Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Joopa mutta ainakin CommWarrior niminen virus levittää itseään MMS viesteillä ja mikäs sen mukavampaa kun kaveri on lähettänyt MMS viestin ja ...

12. Millenia

Tykkäykset:
    0
    CommWarrior ei lähetä itseään kuvissa vaan .sis-päätteisissä filuissa joten se pitää asentaa ihan itse.

13. Zomeone

Tykkäykset:
    0
    Kun asensin tuon F-securen anti virus ohjelman niin kännykkä on alkanut valittaa: Ncnlist Sovellus suljettu. Mikähän tähän vaikuttaa?
    Kyseinen viesti tulee joskus kun avaan vastaanotetun tekstiviestin.

Jaa tämä viestiketju