1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

"Kännykkäkieli" :)

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Conda, 20/2/03.

1. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    "Harrastaako" kukaan sellaista, että kirjoittaa tekstarit niinkun T9 ehdottaa, muuttamatta mitään sanaa? Ja jos sana katkeaa, niin jatkaa vaan kesken sanan uudestaan T9:llä. Tulee aika hauskan näkösiä viestejä.

Me ollaan yhen kaverin kans tehty niin jo vuosia ja meille on kehittyny suorastaan oma kieli. Puhutaankin niillä sanoilla aika pitkälti, eikä aina edes tahallisesti. Lähes kaikki viestit on sellaisia, ettei "tavallinen ihminen" tajuaisi niitä lainkaan eli aikamoinen "T9-salakieli". :)

2. vlaitila

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Z3 compact
    Annappa vähän esimerkkiä. Ei tullut ihan selväksi tuon sun selityksen perusteella. Sori hidasälyisyyteni.

3. --- Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    No ei ihan noin mutta yksi Hämäläinen oli lempinimeltään tietysti Hämis. Nykyään Gangs koska T9 niin sanoo ;)

4. --- Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Siis kirjoitat sanoja T9:llä ja se ehdottaa jotain älytöntä, mutta et korjaakkaan sitä vaan lähetät sellaisenaan...

5. kiuze

Tykkäykset:
    0
    En harrasta.. kerran tosin lähti kaverille tekstari tyyliin "Ok. Naidaan sitten huomenna." Kun piti tietty lukea nähdään.

Ei ollu oma puhelin, jostain syystä oli sana "naidaan" prioriteetissa korkeammalla kun "nähdään" ja ei tullu luettua viestiä.

6. Tanjuzka

Tanjuzka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    Iphone 5S
    Heh..hauska idea. Pitääpä koittaa laittaa parille kaverille =) gih hih =)

7. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Joka päivä tulee muijalta ainakin yks viesti missä se on unohtanu kattoa T9:n antaman sanan kunnolla ja tulee viestistä jotenkin kummallinen...

8. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    T9 en käytä ollenkaan, syynä siihen on hitaus, muistin puute ja viestien pitkittyminen turhaan. Kirjakieltä tai no ei tämäkään mitään kirjakieltä oo, mut tykkään kirjottaa lyhentämällä n kirjaimia ja muuttamaalla puhekieltä ennemmin tekstareihin, heh. joskus saattaa joku kysyy et hei mitä toi "mollaan" tarkottaa vaikkapa. me ollaan, sitäkse oliki. joskus ks on x, seksi on sexi ja sitä rataa. nykyään kyllä kirjotan todella nopeasti tekstarit ja saan kuulla siitä vaikka missä, se kiinnittää huomiota. no harjotus tekee mestarin. yli 2000 viestiä kk, 25000kpl ainaki vuodessa. Niimpä kaikki ylimääränen napin painallus ja hitaus ottaa päähän aivan jumalattomasti. :))

mottona onki, jos mää saisin päättää.....

9. pocket.demon

Tykkäykset:
    0
    Toi T9 on mun mielestä täysin turha kapistus...

10. Ezgou

Tykkäykset:
    0
    TeeYsin kanssa oppii elämään, kunhan sitä opettaa ensin pari kuukautta.

11. nhk_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ja sen jälkeen sitä saa opettaa koko ajan lisää, kun ei se malta kaikkea oppia.. Mutta ihan hyödylliseksi tuo on osoittautunut matkan varrella, vaikka ei taisteluista huolimatta osaa kirjoittaa kerralla oikein sanaa "lysmyperse"... ;)

12. AndK0

Tykkäykset:
    0
    Minusta tuo T9 on ihan hyvä homma, nopeuttaa ainakin mun tekstarinkirjoitusta aika kovasti. Oletteko muuten huomanneet, että se T9 ei millään opi joitain sanoja? Olen löytänyt kaikista kännyistäni joitain sanoja, mitä se T9 ei opi vaikka sille kuinka monesti yrittää opettaa sen sanan..

13. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Vanhimpiin T9 luureihin ei mahdu tietääkseni kuin 20 omaa sanaa muistiin.

14. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Kyllä T9 on jumalan lahja tällaiselle kohtalaisen vähän tekstailevalle.
    Mun kokemuksien mukaan esim. Siemens A50:n T9 arvaa oikeat sanat paremmin kuin Nokian 6310i:n vastaava.

15. HellRaiser

Tykkäykset:
    0
    Olen ainakin itse muutamalle ihmiselle, jotka vannoivat etteivät käytä T9:ää koskaan opettanut kuinka sitä "käytetään oikein" tämän jälkeen eivät siitä ole luopuneet. Itse en yhtäkään sanaa ole T9:iin "opettanut" vaan kokoan puuttuvat sanat tavuista tai sanan osista... Tämän tavan olen todennut toimivimmaksi, ei ole välttämättä nopein, mutta riittävän nopea kuitenkin!

16. werty

Tykkäykset:
    0
    Minusta myös T68 arvasi paremmin oikeita sanoja kuin toi 7650...

17. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    786
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    mä käytän t9:iä vaikka en ole opettanut sille ainuttakaan sanaa...ja jollei se tunnista niin kirjoitan ne sitten hieman eri tavalla (silleen hienosti osissa :D ) ja oon koittanut tavallista ja t9:siä ja mun käyttö tavalla/osaamisella ainakin t9 on huomattavasti nopeampi/parempi mutta jotkut tykkäävät perinteisestä (tää on vähän sama asia kun tuolla toisessa topicissa valitettiin nokian perinteistä valikko logiikkaa)

18. Tuom4s

Tykkäykset:
    0
    teeysillä ampiainen = boriainen...se on mun mielestä aika hassuu..

19. Sir Hector

Tykkäykset:
    0
    Mites, kun 3510:lle tulee opetettua aika paljon uusia sanoja, niin kuinka paljon omia sanoja sen muistiin mahtuu? Onko kellään tietoa?

20. Ezgou

Tykkäykset:
    0
    Löytysköhän mistään faktatietoja tästä T9:n muistista?

Jaa tämä viestiketju