1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kännykkä+läppäri=nettiin?!?!?

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja Random Hero, 17/2/07.

1. Random Hero

Tykkäykset:
    0
    Onko kenelläkään Nokian 6230i luuria läppärin kaverina. Itselläni on HP:n omnibook 6000 ja siinä käyttis win XP. Olen yrittänyt saada yhteyttä nettiin bluetooth palikan kautta huonolla tuloksella...

Voisikos joku ystävällinen jelpata ja käydä yhteydenasennuksen läpi ihan alusta asti...? Olen varmasti tehnyt ihan yksinkertaisen mokan ja en sitä huomaa. Auttakee nyt... Niin liittymä on Soneran tunti datapaketti

2. Random Hero

Tykkäykset:
    0
    Niin täsmennetään nyt sen verran, että puhelimessa on asetukset ok. Eli GPRS yhteyttä on käytetty ennekin esim. s-postin lukuun, mut nyt en saa yhteyksiä läppäin kautta...?!?!?

Yhteyttä haettaessa -> virhe yhdistettäessä. Avataan porttia... Virhe 692: Laitteistovirhemodeemissa (tai muussa yhteyslaitteesa) WFT?!?!?

3. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3453
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Onhan molemmissa aparaateissa varmasti BT-laite päällä ja paritus toimiva?

4. Random Hero

Tykkäykset:
    0
    Kyllä on. PC-suite näyttää, että yhteys on päällä...

5. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3453
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    No millä sinä yrität yhdistellä gerpsiä palvelimeen?
    BT-laitteen omalla softalla, Wintoosan omalla softalla vai pc-suitella ?

6. Random Hero

Tykkäykset:
    0
    Wintoosalla ja sekä pc-suitella...

7. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3453
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Taitaa olla puurot ja vellit sitten pahasti sekaisin....

8. Random Hero

Tykkäykset:
    0
    Niin...

Wintoosa antaa tuon edellä mainitun mussutuksen ja PC-suite mainitsee, että "Verkkoyhteyden muodostaminen epäonnistui! One touch Access ei voinut muodostaa yhteyttä valittuun laitteeseen"

Niin jotta missä ne puurot ja vellit on mennyt sekaisin? Kai nyt joku on saanut yhteyden, mutta millä konstilla? Jos joku viitsisi jeesata ihan askel askeleelta. Siis suomeksi mistä aloitit "asennuksen" ja miten asennuksessa etenit? Olen varma, että minulla on jokin typerä moka tässä sattunut, mutta en älyä mikä...

9. Repro

Tykkäykset:
    0
    Meikäläisen 6630 ja Dellin kannettava eivät suostuneet keskustelemaan bluetoothilla millään ilveellä, 20 vuoden tietokonekokemuksen ja n. 5 tunnin yrittämisen eri bluetoothlaitteiden kanssa annoin periksi ja liitin kännyn piuhalla koneeseen, asetuksiin koskematta pc-suitella ensimmäisellä yrittämällä toimi...

10. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3453
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Sitä ei edes kannata yrittää yhdistä nettiin BT:n kautta pc-suitella.

Paras tapa on purkaa kaikki BT-paritukset, heittää buutti väliin molemmissa, ja varmistaa että läppärissä ei jyllää kahta BT-softaa sekoittamassa toisiaan.

Kun alkutilanne on puhdas, parittaa kapulan ja läppärin suoraan sillä yhdellä käytössä olevalla yhteyssoftalla ja samalla määrittää siinä läppärissä ne Surinan yhteysasetukset läppärin BT-modeemille sen valitsemasi softan ohjatulla toiminnolla.

11. Random Hero

Tykkäykset:
    0
    Sehän tässä hauskaa onkin, kun BT toimii ihan ok. Tiedostoja pystyy siirtää ihan normaalisti puhelimen ja koneen välillä. En vaan saa toimii luuria modeemina.

12. simma Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    34
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s 64Gt
    Näin on.

Kokeile heittää sillä PC-suitella vesilintua ja asenna täältä BT-ajurit koneelle. Ohjauspaneelissa valitset Puhelin- ja modeemiasetukset ja sieltä lisäät sitten uuden motukan ja valitset sitten tuon ladatun tiedoston.

Voithan tietysti kokeilla Winin omalla BT-softalla etsiä kännyn palvelut ja jos tunnistaa modeemin niin päivittää sen sitten tuolla tiedostolla oikeaksi. Sama voisi yrittää myös BT-valmistajan ajureilla.

Ongelmia on paljon tuon BT-motun asentamisessa. Vaikka oikea INF-tiedosto olisikin hallussa niin voi asentaessa kysyä virtuaaliportteja, joita ei tietenkään pysty valitsemaan niiden puuttumisen takia.

13. Rauski2

Tykkäykset:
    0
    Toimii 6230:kin

Toimii se 6230:kin miksei sitten i mallilla. Mitkähän mahtavat olla asetukset puhelimen puolella, sinnehän voi vaikka tekstiviestillä tilata ko palveluntarjoajan omat. Tai jos puhelimessa nämä jo ovat, ovatko käytössä? PC-Suitella kun yhteyden muodostaa niin keskeytä yhteydenmuostus, ja valitse palveluntarjoaja, niin menee stringikin oikein. Muuten saattaa yrittää Australiaan, kun on ensimmäisenä. Ja jollei mitään aivan merkillistä ole niin yhteys kyllä muodostuu niin sinihampaalla kuin USB:lläkin yhtä hyväksi, tolla suitellakin ilman kikkailuja. On jo ollut niin pitkään itellä käytössä, että tiedän sen toimivan. Toimit vaan sen suiten ohjeen mukaan.

14. kultapyssy

Tykkäykset:
    0
    Tota Nokian omaa ajuria kannattaa kyllä kokeilla, mutta kerron tässä omia kokemuksia tilanteesta:

PC Suitella itse en ole saanut muuta aikaan kuin toimimattomuutta. Olen käyttänyt Bluetoothin omia ajureita ja luonnut yhteyden laitteiden välille. XP asentaa automaattisesti väärän modeemin 6230i:lle, oikea on muistaakseni "Bluetooth modem" / "Tavallinen modeemi Bluetooth-linkin kautta". Pitää vielä muistaakseni olla kaikki päivitykset kunnossa. Vistassa toimiva modeemi tulee automaattisesti, "Nokia 6230i Bluetooth Modem".

15. Laehikauppias

Tykkäykset:
    0
    Itellä myös 6230i modeemina, ei mitään ongelmaa yhistyksen kanssa.
    Pc suite toimii, winukan oma toimii, ja bluetooth ohjelman oma toimii.

Itse tein näin.

1. BT palikka koneeseen kiinni, asennan BT palikan mukana tulleet ajurit.

2. IVT Bluesoleil on ohjelma asentui samalla.

3. Avaan ohjelman, löydän laitteen. Painan oikeaa nappia luuriin, Yhdistä -> Bluetooth dial-up network palvelu.

4. Yhteyden puhelinnumeroksi *99***1#, muut tyhjäksi.

5. Valitsen modeemiksi Bluetooth DUN modem, tai vastaavan.

6. Ennen yhdistämistä menen ohjauspaaneliin -> puhelin ja modeemiasetukset -> välilehti modeemit. Valitsen modeemini, ominaisuudet -> lisäasetukset välilehti. -> "Alustuksen lisäkomennot" kohtaan jotain seuraavaa.

AT+cgdcont=1,"ip","internet.saunalahti"

esim mikäli käytät saunalahtea, mikäli käytät soneraa tjs, kokeile vaihtaa vaikka sonera saunalahden tilalle.

7. Lyön yhteyden tulille ja lähen surffaa raAAKASTI!

En tiedä oliko yhtään mitää hyötyä, ite en muuta tehnyt ja toimii miten päin vain.

16. apache

apache Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    507
    soneran AT-komento on "internet" tai "prointernet", ei mikään "internet.sonera"

17. Laehikauppias

Tykkäykset:
    0
    ok. kiitos tarkennuksesta.
    Itse olen pysytellyt kaukana sonerasta.

18. apache

apache Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    507
    itse olen karttanut saunalahtea

19. Nupogodi

Nupogodi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    60
    Puhelinmalli:
    Lumia 520 & 1020
    On tainu ongelma ratketa jo liki pari vuotta sitten =)
    kannattaa katsoa milloin edellinen viesti on kirjoitettu...

Jaa tämä viestiketju