1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

kännykkä koulussa

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja moon, 4/6/03.

1. moon

Tykkäykset:
    0
    Hei kaikille
    Minä olin jo korkeakoulussa kun kännykät tulivat joten tämä kysymys on nuoremmille.

Kysyn ihan vaan kiinnostuksesta:
    Käytetäänkö kännykkää koulussa kesken tunnin ja onko osa käytöstä ihan suoranaista lunttausta/kyselyä kaverilta? Entäpä laskin yms. kännykässä, saako käyttää ala-asteella?

2. Jombe Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    3210
    Meidän koulussa ei saa käyttää kännykkää! Muuta kuin joskus matikan tunnilla laskimena... :(
    Isoveli lähetteli joskus kokeen aikana kaverilleen kysymyksiä kokeesta ja kun ne oli koulun kanssa kirkossa niin sen kaveri lähetti sille että se oli kuullu että toi pappi oli Suomen kuuluisin Bomber-kuski ja tuli Kawasaki Ninjalla keulien kirkkoon... :) :)

3. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Kyllä mä ainakin käytän kännyä koulussa esim. lasken matikan tunnilla tehtävä tai jotain muuta.

4. moon

Tykkäykset:
    0
    Pian voi jo ottaa megapikselikameralla nopeasti kuvan koepaperista ja lähettää kaverille bluetoothilla. Nyt se voisi jo periaatteessa onnistua, mutta kuva on vielä liian huono. Homma on sitten ihan omasta moraalista kiinni.

5. Jombe Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    3210
    Eikä opettaja mitään nää kun sommittelet koepaperia valokuvattavaan kuntoon ja sen jölkeen räpläät kännykkää epämääräsesti... :)
    Nemesis: salliiko opettaja tuon!?

6. zener Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Galaxy S3
    Kyllä sitä laskimena saapi tunnilla käyttää. Tietysti opettaja heti haluamassa puhelinta pois jos vaikka esim. Englannin tunnilla räplää puhelinta, mutta enpä puhelintani opettajan huostaan antaisi.

Kauppiksessa opiskelen.

7. Jombe Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    3210
    Jaa, ei meillä ala-asteella ainakaan! Kukas se väitti että ala-asteella on helppoo!? :) :)

8. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Joskus, esim matikan tunneilla, mutta vain joskus.
    Välitunneilla saa käyttää ihan miten haluaa (mulla oli kerran rikkinäinen 3310 ja me sitten otettiin sen heittokisat, siitä yks opettaja vähän huomautti ja käski lopettaa). Kerran meiän open kännykkä oli taskussa soittanut 112:aan, puhelu oli ollut yli 5 minuuttia pitkä ;)

edit: Ja meilläkään kännykkä ei tunneilla saisi piristä, mut vaikka piriseekin niin ei siitä mitään "seuraamuksia" tule. Päivittäistä se pirinä on.

9. NusNus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active
    Minä en jaksa koskaan laittaa luuria edes äänettömälle koulussa. Yleensä se huutelee sitten tunnilla :). Meidän koulussa ei saisi pitää ääniä päällä mutta kukaan opettajista ei välitä. Jos on tylsä tunti niin pelailen yllensä.

Ja olen lukiossa.

10. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Ala-asteella ei vielä kenelläkään kännyä ollu. Yläasteella ei saanu kännykkä edes näkyä, puhumattakaan että sais kuulua. Kauppikses ekan vuoden jälkeen löystyi kuri sen osalta niin että sai oikeastaan olla kännyissä äänetkin päällä. Luokasta vaan ulos jos joku tärkeä puhelu tuli että piti vastata. Tekstareihin voi vastailla ihan tunnilla. Jos oikein kiltti ope oli niin antoi käyttää sitä laskimenakin kokeissa.

Update: syksyllä sitten suuntana AMK että saa nähä miten siellä saa kännyt olla päällä.

11. zener Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Galaxy S3
    Hmm, ne opettajat tuolla koulussa on niin vanhoja harppuja että ne opettaa meitä kuin ala-asteelaisia...

12. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    ei meillä saa tunnin aikana käyttää (oon kyl amikses enkä ala aseella :) mutta kyllä kaikki käyttää ja puhuukin puhelimeen ihan normaalisti ja kokeessa itsekkin olen käyttänyt "lunttaamiseen" ja kyllä 3650:lla pystyy ottamaan silleen kuvan että siitä ruudulta sen vastausken näkee (mutta en lähettäny sitä minnekkään vaan annoin puhelimen kuvan ottamisen jälkeen taaksepäin kaverille).
    mutta jotkut opettajat käskevät ennen kokeen alkua laittamaan kännykät pöydälle mutta ei sinnek kaikki vie puhelimiaan.

13. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Yläasteella oli kännykän käyttö tunneilla kielletty, laskimena sai käyttää matikassa jos ei muuta ollut. Kaikista kielloista huolimatta ihmiset tekstaili ja jopa puhuivat kesken tunnin luokassa puhelimeen.
    Lukiossa samoin tunneilla käyttö kielletty ja kielto pysyi aika hyvin. Tekstareita tuli itsekkin tunnilla lähetettyä, mutta eipä pahemmin kukaan ole kesken tunnin alkanut juttelemaan puhelimessa..

14. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Ei se mitään sano yleensä, en jaksa pitää kännyä tunnilla äänettömällä paitsi reksin tunnilla.

15. Omenanraato

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    täytyy muuten sanoa että enemmä nmulla on ollu onglemia ton puhelimen kanssa sillon tunnilla ku ollaan 8:n kaverin kanssa pelailtu summer gamesia kuin se että puhuis tai tekstais :) mut sen kyl ymmärtää ku 8:n tyyppiä ei seuraa opetusta kuin se että vain yks olis seuraamatta

16. topiz

Tykkäykset:
    1
    Meidän koulussa on ihan normaali kännykkäkuri. Tunnilla räpeltäminen on kiellettyä ja puhelinten pitää olla äänettömällä. Kuitenkin siitä ei välitetä jos puhelin sattuu soimaan kerran tunnilla, useampi kerta samalla tunnilla saattaakin jo viedä puhelimen kaappiin lopputunniksi/päiväksi.
    Matikan tunnilla puhelinta ei saa käyttää laskimena, eikä nelilaskimesta kauheasti apua olisikaan. :)

17. zener Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Galaxy S3
    Onhan nuo meilläkin monesti sanonut, että 'Puhelin tänne', mutta en ole kertaakaan antanut. Olen vain sanonut, että 'Ei ole sinun, joten en anna'... Sit jos opettaja jatkaa vinkumista, niin sitten sanotaan pahasti ja opettaja hiljenee. :)

18. Omenanraato

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    noin sanon minäkin...kerrankin sanoin että miks antaisin ku ei oo sun...sit opettaja jotai nvalitti ja pistin puhelimen taskuun ja olin ihan pokkana siinä sit :D

19. Marjo.

Tykkäykset:
    16
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    No huh, aika karun kuuloista. :/
    Itse olen viimeksi istunut amk:ssa tunneilla (pari vuotta sitten), eikä siellä kyllä yleensä puhelimet tunneilla ääntä pitäneet - ja jos piti niin ymmärsi puhelimen omistaja yleensä sentään olla edes vähän nolo häiriöstä. Ei niin tärkeitä puheluja ainakaan niillä oppitunneilla, joille itse olen eri kouluissa osallistunut, ole kenelläkään ollut, että tarvitsisi kesken tunnin lähteä sitä puhumaan (vapaamuotoisemmat tunnit tästä poikkeuksena).

Joku järki kännykän käytössäkin pitää olla.

20. zener Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Galaxy S3
    En minäkään kännykkää tunnilla käytä, mutta joskus kun käyttää ennen tunnin alkua (ja opettaja saapuu luokkaan...) tai kattoo kelloa niin opettaja on heti siinä vinkumassa... Ja se pistää joskus ärsyttämään.

Omia puolia pitää pitää.

Jaa tämä viestiketju