1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kännykkä kestävällä akulla

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja tehuser, 17/11/08.

1. tehuser

tehuser

Tykkäykset:
    0
    Olen ostamassa uutta kännykkää koska entisen puhelimen valmiusaika on aina ollut lyhyt, viimeisenä naulana arkkuun puhelimen itsekseen sammuminen.

Puhelimen tulisi olla mieluusti läppämallia, koska minun käsille ja sormille ei sovellu pieni lelu. Sain lahjaksi Nokian 5310 Express Musicin ja se oli katastrofi, niin pieni ettei voinut painaa edes nappeja ja kännykkä tahtoo pudota kädestä kun sitä kääntelee. Muuten olin kyllä tyytyväinen S40:n toimintoihin.

Olen ajatellut Nokian 6555 sen takia, koska hinta ei ole korkea ja koko on oikeanlainen. Tosin ilmeisesti tällä on sammumisongelmia, jopa uutena! Akun kestosta olen lukenut kahdenlaista tietoa.

Mikä kännykkä soveltuisi minulle, mallina siis simpukka, pitkällä valmius- ja puheajalla, koon puolesta ei saisi olla mikään lelu.

2. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Yleensä nuo nykyajan läppämallit tehdään niin ohuiksi että kunnollista akkua niihin ei mahdu. Epäilen että tuossa 6555 mallissa olisi hyvä akunkesto vaikka mallia minulla ei ole ollutkaan. Vastaavia sisarmalleja kylläkin.
    Yleisesti ottaen Sonyericssonin malleissa on hyvä akunkesto. Läppämallesta mieleen tulee esim. Z770i.

3. tehuser

tehuser

Tykkäykset:
    0
    Sehän siinä tahtoo olla ettei mahdu kunnon akkua. Nokian E51 olen harkinnut, sehän on yllättävän edullinen. Tosin kooltaan ja muotoilultaan aika vakio. Simpukkaa kun mietin niin melkeen vetää Samsungiin tai Sonyn malleihin päin.

4. pavosenheska

pavosenheska

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Motorola Moto X 2014
    luulen että tuo e51 on kestävä akun puolesta, ainakin muihin s60 puhelimiin verrattuna, mutta ainakin omakohtaisien kokemusten perusteella s40 puhelimet kestävät päivän tai muutaman kaueman

5. tehuser

tehuser

Tykkäykset:
    0
    S40 puhelimet kestävät ilmeisesti pidempään kuin S60.

6. kana-fin

kana-fin

Tykkäykset:
    8
    Minun Nokia 6233:ssa (s40) kestää akku (lue kesti, jo vanha puhelin) reilut pari viikkoa kevyellä käytöllä. Muutenkin kyllä arvelisin s60 olevan tehosyöpömpi kuin s40, voi johtua osin siitäkin, että s60 luureissa on enemmän ominaisuuksiakin.

Anteeksi offtopic :(

7. Ericssoneissa paljon parempi akku ku noksuissa.

8. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Yleistäen näin ehkä on. Toki poikkeuksiakin on. Minulla on nyt E51 ja siinä kestää minun käytölläni akku juuri yhtä kauan kuin w880i mallissa joka minulla oli ennen. 4 päivää siis.
    Nokian 6267 akku kesti 2 päivää vaikka miten käytti, 6300 max. 3 päivää. Samoilla käyttötottumuksilla. ainakin suurinpiirtein.

9. McCoy

McCoy

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 5S
    Tässä olisi muutama ehdotus...

Sony Ericsson Z320i
    Valmiusaika 300h ja puheaika 7h

Sony Ericsson W380i
    Valmiusaika 300h ja puheaika 7h

Sony Ericsson Z770i