1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kännykkä hotspotina

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja ahjos, 8/8/14.

1. ahjos

Tykkäykset:
    1
    Olen koittanut käyttää kännykkää wlan hotspottina tabletille (tabletissa huono wlan vastaanotto ja talon modeemi on kaukana->huono signaali). Jostain syystä kännykässä ei saa wlania ja wi-fi hotspotia päälle yhtäaikaa. Onko se bugi vai eikö Wlan-yksikkö vain pysty vastaanottamaan ja toimimaan linkkinä samaan aikaan?
    Saman olen huomannut PC:ssä. Netistä löytyy vain ohjeita miten langallisessa netissä olevan koneen saa jakamaan langattomasti nettiä eteenpäin, muttei langatonta nettiä langattomasti.
    Luurina SGS2, CM10.

2. cinse

cinse Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    4550
    Puhelinmalli:
    onhan noita
    Ei pysty toimimaan. Se on joko tai. Koska molemmat haluaa käyttää wlania. Tähä tulokseen itse olen tullut. voi olla että olen väärässäkin.

3. jaakko

jaakko Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    21
    Puhelinmalli:
    Honor 8
  4. b1mpo

b1mpo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    992
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note 4
    No mikä järki olisi sellaisella laitteella, joka jakaa olemassa olevan wlanin toiselle wlanilla? Oletuksenahan siinä on se että jos wlan kuuluu toiselle laitteelle, niin se kuuluu toisellekkin?

5. Delli

Delli Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    348
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S, 16GB
    Noilla laajennetaan langattoman verkon kantamaa, vauhti siinä kyllä yleensä vähenee koko verkossa.

6. b1mpo

b1mpo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    992
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note 4
    Niin että jätetään känny puoliväliin kämppää..

7. Delli

Delli Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    348
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S, 16GB
    Tässähän koetetaan saada käytettyä esim. kaapelimodeemin nopeaa WLAN-yhteyttä sellaisessa kohdassa taloa johon tuon modeemin WLAN ei hyvin kanna.
    Eihän tässä koeteta käyttää mitenkään kännykän 3G- tai 4G- yhteyttä ja jakaa sitä tabletille.

Minulla on Applen Airport Express tuota varten kotona, ADSL-modeemi ja Airport Extreme on toisessa päässä taloa ja aina Extremen signaali ei riitä joka paikkaan, silloin tökätään tuo Express pistorasiaan keskelle taloa laajentamaan verkkoa. Tuota ei viitsi käyttää koko ajan koska koko verkon nopeus putoaa.

8. b1mpo

b1mpo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    992
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note 4
    Voisko vaikka wlan tukiaseman paikkaa vaihtaa?

9. cinse

cinse Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    4550
    Puhelinmalli:
    onhan noita
    Jos ei oo puhelimen töppeleitä kun yks niin tuo on helpompi että jakaa vaan wlania eteenpäin kuin alkaa vetää metritolkulla puhelinkaapelia. Tai jos motukasta lähtee tietokoneelle kaapeli yms yms. Ihan hyvä ratkaisu tollanen on.

10. Anarion

Anarion Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    80
    Puhelinmalli:
    Huawei Honor 6
    Jos on sähkökaapelit hyvät niin onhan näitä töpseliadaptereita saatavilla. Sillä saisit yhteyden langalla suoraan modeemista koneelle tai paremmassa paikassa olevalle tukiasemalle.

11. juhtuo

juhtuo

Tykkäykset:
    0
    Talossa on tosiaan vain yksi pistoke josta netin saa, ja koska minun tabletissa on huono wlan vastaanotto(Asus transformer prime), niin sillä tulee olohuoneen sohvalla surffatessa ovet auki yksi palkki signaaliin. En osta erikseen wlan toistinta tässä rahatilanteessa. Kiitos vinkistä kuitenkin :) ps. matkoilla käytänkin puhelimen 3G nettiä wifin välityksellä tabletin nettinä. Youtubelle tai netflixille se nopeus ei kuitenkaan tunnu riittävän. Tosin androidversio Youtubesta on yksi huonoimpia appseja joita joudun käyttämään, ja olen vakuuttunut että se ei edes osaa käyttää kaikkea saatavilla olevaa kaistaa bufferoidakseen videota enempää kuin 30s etukäteen. Lisäksi se sulkee äänen jos kuuntelee youtubesta musaa ja pistää näytölukon päälle. Huhhuh menipä offtopiciksi :D

12. cinse

cinse Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    4550
    Puhelinmalli:
    onhan noita
    Käytä epävirallisia youtubesoftia, mm. PVSTAR+, Freedi Youtube player. Ne osaa.

13. juhtuo

juhtuo

Tykkäykset:
    0
    Asensin PvVSTAR+. miten siinä pääsee takaisin videoon, joka jää soimaan taustalle kun videota katsoessa painaa back-nappia? Normaalissa youtubessa jää pikkuikkuna videosta :)

Jaa tämä viestiketju