1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kännykkä hiirenä..

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja rawiswar, 8/11/05.

1. rawiswar

Tykkäykset:
    0
    Eli olen jostain kuullut, että kännykällä voisi ohjailla tietokoneen hiiren kursoria tms. Pitääkö tämä paikkaansa, ja miten kyseinen homma sitten onnistuisi? Puhelimeni on Samsung e730. :)

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    mm. S60 koneisiin löytyy varsin näppäriä sovelluksia, muistaakseni myös Sony Ericssonin joihinkin malleihin, mainitsemastasi e730ssa toimivista sovelluksista en tiedä, enkä sitäkään onko siihen mitään järkevää edes mahdollista tehdä (esim BT tuki javassa) (tuskin mitään netinyli ohjausta tarkoitit)

3. rawiswar

Tykkäykset:
    0
    Juu, bluetoothin kanssa sitä ohjausta tarkotin.

4. kimmo1

Tykkäykset:
    0
    ja minkähän nimisestä ohjelmasta on kyse...ja toimiiko pocket pc:eillä??

5. ilppo

Tykkäykset:
    0
    Tämmöistä mä olen miettinyt yön hiljaisina tunteina:

Kännykän pohjaan kun laittas semmosen optisen silmän, samanlaisen kuin hiirissä, sitä vois käyttää ihan perushiirenä esim. bluetoothin kautta. Tai ehkä (lähi-?)tulevaisuudessa ZigBeen kautta niin kestäis akku vähän pidempään. Yläreunaan tarvis vaan lisätä pari painiketta, niin ei puhelin paljoa hiirestä poikkeaisi. Paljon liikkuvat läppärimiehet ehkä arvostaisivat? Tai sitten ei.

Tai ehkäpä puhelimen kameraa vois hyödyntää tässä sen optisen silmän sijaan..vai lieneekö jo hyödynnetty? Tai sit ihan nuoli/tattiohjainta. Sitä tässä topikissa taidettiin hakea?

6. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    S60 koneisiin on erillaisia hiiritoteutuksia mm. luuria liikutellemalla ohjattavaa (käyttää kameraa), hiiren näppäimet ovat sitten ne softanäppäimet, varsin hyvä tuntuma. Powerpoint "ohjaimia" löytyy, joissa luuri on omimmillaan, osaan näihinkin softiin on hiiri ympätty mukaan, sitten toki niitä tikulla ohjattavia, mutta käytettävyydessa liikkellä ohjattava ne yleensä voittaa.
    Hiirissä on sitten enemmän tai vähemmän hyviä näppäinmakroja, jolla voi pärjätä varsin pitkällä ilman PCnäppikseen koskemista.

En usko että hiiren optista "silmää" aletaan luureihin tungea, jollei sillä ole jotain muuta käyttöä.

7. ilppo

Tykkäykset:
    0
    Nerokasta, pitää kokeilla.

8. ZupaDupa

Tykkäykset:
    0
    Minä taas olen joskus miettinyt (kännykän tai muun) kameralla toteutettavaa ohjausmenetelmää, jossa esimerkiksi valkoisella taustalla olisi punainen piste, ja pisteen sijainti kameran etsimessä liikuttaisi sitä samassa suhteessa tietokoneen näytöllä. Näin ollen saisi kursorilla tehtyä paljon tarkempaa jälkeä. Itse olen huomannut esimerkiksi kuvanmuokkauksessa kuinka raivostuttavaa on vedellä lassolla rajauksia suuressa kuvassa. En tiedä ymmärsikö muut, ja olisiko tästä todellisuudessa hyötyä, mutta tällainen vaan on käynyt mielessä. :)

Jaa tämä viestiketju