1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kännykän käyttö Ranskassa, mitä maksaa?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Diabolicum, 24/5/05.

1. Diabolicum

Diabolicum

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HTC Sensation
    Olen kesällä lähdössä 2 vkon reissulle etelä-Ranskaan ja mieleen tuli myös kännykän käyttömahdollisuus reissun aikana.Liittymä on Soneran ja puhelinSE p800.Onko kokemuksia esim.puheluiden ja mms/sms-viestien hinnoista tuolla euroopan alueella?

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Jos Soneran liittymää meinaat käyttää niin hinnat löytyy Soneran sivuilta.
    Hinnasto on helppo ja yksinkertainen (kallis).

Jos ole pidempään paikallasi ja paikallista puhelu liikenettä syntyy, niin hommaa paikallinen preapaid liittymä.
    Tuolta voi löytää suuntaa antavaa prepaidgsm.net.

3. henz

Tykkäykset:
    0
    onko ulkomailla gprs liikennekin kalliimpaa kuin täällä suomessa? tekstiviestit on ainakin samanhintaisia missä tahansa.

4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Selviää hinnastoista, mutta karkeasti 10e/Mt, niin ei tule pahoja yllätyksiä.
    Ei välttämättä.

5. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mulla oli viime Ranskan reissulla Lyonin seutuvilla Soneran liittymä. Ainakin siellä toimi perfekto :)
    Sms:llä tuli kyllä aika paljon kommunikoitua hintojen takia.
    Paikallinen prepaid kyllä kannattaa pidemmillä reissuilla.

6. henz

Tykkäykset:
    0
    mulla on tuo 10mt/kk niin saiskohan tuota "ilmatteeksi" surffata, jos eivät vaikka ole ottaneet ko. asiaa huomioon :)

7. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Tuskin saa. Siirtokiintiöt eivät tietääkseni ole voimassa ulkomailla Soneran liittymillä.

8. Juzt Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    133
    Tekstiviestit ovat siis Soneralla samanhintaisia jokapaikassa ulkomailla (siis samanhintaista Ruotsissa ja Perussa), mutta ei se yhtä halpaa kuin kotimaassa ole. Soneralla tuo tekstari ulkomailta maksaa 0,29€ kun taas kotimaassa huomattavasti vähemmän. Sen sijaan tekstareiden lähettäminen mihin tahansa on samanhintaista, poikkeuksena Friendsin iltahinta Soneraan.

Soneran sivuilla on myös GPRS hinnasto ulkomaille, joka menee samalla tavalla alueiden mukaan kuin puhelutkin. Hinta vaihtelee jossain about seitsemän ja puolen ja reilun 12€ välissä alueesta ja Euroopassa operaattorista riippuen.

9. McTom™

McTom™ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Itse olin vähän aikaa sitten reissussa etelä-Ranskassa ja tekstiviestit sekä puhelut toimi moitteetta Saunalahdella.
    Toimi, niin moitteetta, että pelkään avata seuraavan laskun ;)

Jaa tämä viestiketju