1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kännykän käyttö ja datayhteydet USA:ssa

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Zei, 29/11/06.

1. Zei

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    htcone
    Nyt tällainen pieni pähkinä. Olen lähdössä USAan tammikuussa n. kuukaudeksi ja liikun siellä paljon vuokra-autolla. Ajattelin käyttää Nav4All-satelliittinavigointia joka siirtää kartat netistä, joten tarttisi datayhteyden. Puheluiden hinta ei ole kovin tärkeä, koska jos ne ovat kalliita niin välttelen niitä ja käytän enemmän sähköpostia. Toisaalta jos ne saisi samassa ratkaisussa edullisesti niin se olisi plussaa. Mikä olisi nyt fiksuin tapa edetä?

a) Selvittää Suomesta käsin operaattoreiden hinnoittelu kohdemaassa. Minun matkaosavaltioni ovat New York, Kalifornia ja Nevada. Onko jollain hajua mikä operaattori voisi olla paras USAssa käytettäväksi?

b) Hylätä kylmästi kotimaiset kortit liian kalliina ja pyrkiä ostamaan paikan päältä jokin prepaid-järjestely. Mikä tässä avuksi että tietäisi vähän mistä etsiä? Ainakin mahdollisen ostoksen pitäisi toimia kaikissa kohdeosavaltioissa (edit: NY ei ole välttämätön), ellei se ole sitten niin halpa että osan maksetusta datasta voi jättää käyttämättä. Saakohan näitä prepaid-kortteja edes ostaa kuka tahansa vai onko terroristipelko vaikuttanut niidenkin myöntämiseen.

c) Joku muu? Onko mitään syytä olettaa että Nav4All ei toimisi tai se ei olisi järkevä ratkaisu? Vuokra-autojen navigoinnit kuukauden ajaksi ovat aika tyyriitä.

Puhelinhan mulla on tuo N73 jonka pitäisi toimia USAssa ongelmitta. Minulla on tällä hetkellä hallussa Saunalahden ja Tele Finlandin liittymät, mutta kyllä tätä varten voi avata jonkun uudenkin liittymän jos tarve vaatii.

Ehdotuksia? Kokemuksia?

2. sane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    13
    Joku paikallinen prepaid liittymä, yleensä roaming-hinnoittelu on datan suhteen jo Euroopassa aivan käsittämätöntä, ja mitä kauemmas mennään, sitä kalliimpi hinta yleensä.. Ja toimivuuskin luultavasti paikallisella parempi.

Edit. Roaming-hinnoittelua kannattaa lähteä selvittämään operaattoreiden nettisivuilta, siellä on hinnat selkeästi (yleensä). Ja samalla selviää toimiiko roaming datan osalta ollenkaan.

3. vanderer74 Vieras

Mun tietaakseni Prepaid liittymilla ei noi navigointi jutut toimi, mutta voin olla vaarassa koska siita on hetki aikaa kun ite siella olin. Ja helppo tapa on hoitaa ne prepaid liittymat just ne on suht edullisia, ne loydat mista tahansa Mallista (ostoskeskukset) niita on joka puolella siella(jos tarvit jotain enempia apuja laita YV) Asuin jenkeissa 3 vuotta tossa aikasemmin Californiassa 2v. *edit ja unohda ne suomi liittymat ainoastaan viesteja niilla, kay muuten pirun kalliiksi. (puhuu mies jolla oli 700e laskuja ;) kk minimaalisella kaytolla)

4. sane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    13
    Häh, ei sim-kortilla oo mitää tekemistä navigoinnin kaa.. Ainoastaan datapalveluiden toimivuuteen, ja ne tarttee ilmeisesti olla karttakuvan saamiseen, mutta tuskin jenkeissäkään nii jäles ollaan et ei prepaidil toimis datapalvelut.

5. vanderer74 Vieras

Ei ainakaan se prepaid mika mulla oli pystyny tekemaan yhtaan mitaan, muuta kun soittamaan. Mutta good luck ;) Ja jenkkila ei oo jaljessa? siella maksetaan viela shekeilla ja postitellaan laskujen rahoja :p mita meilla tehtiin vissiin 80 luvulla...takapajula sekin

6. TKO

Tykkäykset:
    0
    Minäkin olen lähdössä ainakin puoleksi vuodeksi Valtoihin, joten kiinnostaisi toimiiko jo pitkään palvellut Noksun 6822 siellä? Komitaajuus puhelinhan tämä on (ilmeisesti) mutta en tiedä toimivuudesta ko. maassa. Kiitos jo valmiiksi.

7. Miquel007

Tykkäykset:
    0
    Kesällä olis tarkoitus lähteä tuonne Kaliforniaan lomalle. Tarkoituksena oli paikan päällä hommata sopimuksettomat prepaid-liittymät, joilla sitten soittelis hotelleihin yms. Onko kenelläkään kokemuksia näistä ja tietoa tarjoaako mikään operaattori prepaid dataa, mielellään rajoituksetonta kuten esim. täällä saunalahti, jolla voisi surffata myös läppäriin liitetyllä kännykällä?

8. Kapi

Tykkäykset:
    2
    Kun nyt puhutaan tuosta kapitalismin ja vapaan markkinatalouden malli maasta on sopimuksettoman prepaidin ostajalle tarjolla peräti yksi vaihtoehto AT&T. Tekstari paketit on näihin liittymiin halpoja, 5$ saa 200 viestiä. Flat rate data ei taas ole maassa tapana, vaan 20$ saa 100Mt dataa. Voin muistaa väärinkin, mutta tälläistä muistelisin. Eli esiladatut kartat olisi ehdottomasti järkevä vaihtoehto.

9. dille Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    On tuolla useampi vaihtoehto, esim. T-Mobile ja Virgin Mobile, sekä muita T-Mobilen ja AT&T:n halpisbrändejä sekä tietysti paikallisesti toimivat operaattori. Kännykkän käyttö ja puhuminen on jenkeissä aina ihan järjettömän hintaista. Joten jos haluaa dataa liikuttaa, niin suosittelen poikkeamaan paikallisissa Mäkkäreissä tai muissa isommissa ketjuravintoloissa. Muistaakseni jokaisen McD:n on tarkoitus tarjota ilmainen WiFi-hotspot asiakkailleen. Kyllä niillä pitäisi pärjätä reissussa.

10. Kapi

Tykkäykset:
    2
    Onhan niitä muitakin gsm operaattoreita kuin AT&T, mutta ongelmaksi muodostuu muiden kanssa prepaid data. Käsittääkseni muut ( ainakaan suurista) ei sitä tarjoa, jos haluaa tosiaan ostaa pelkän liittymän ilman mitään sitoumuksia.

Jaa tämä viestiketju