1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kämmenmikro ?

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja X, 10/4/04.

1. X

Tykkäykset:
    0
    Elikkäs en pakosti nyt ole hankkimassa mutta kysyisin silti, Elikkäs olisin kiinnostunut Palm Tungsten E:stä mutta vaikuttaa tehottomalta verrattuna esim. HP ipaq 1940... Eikös ne ole samassa hintaluokassa noin suurinpiirtein, mutta eri käyttiksethän niissä on ja tehotkin vähän erilaiset. Eli kumpi on monipuolisempi ja kumpaa pystyy laajentamaan enemmän erilaisilla sovelluksilla. Ja kummassa on paremmat yhteydet, eikös Tungsten E:ssä ollut irda? Saa tietysti muitakin kämmenmikroja ehdottaa mutta...

E: Saa myös ehdottaa kauppoja/verkkokauppoja missä noita tai jotain saman hintaluokan laitteita myydään halvalla ;)

2. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Tuolla jo yksi samasta aiheesta avaamasi ketju.

3. X

Tykkäykset:
    0
    ^

Ei ole aivan samasta aiheesta, tuolla keskustellaan Kämmenmikrolla eri mahdollisuuksista nettiin. Täällä taas itse kämmenmikroista :)

4. bnj654

Tykkäykset:
    0
    Tungstenissa on 320 x 320 näyttö. Kevyt ja helppokäyttöinen. Perusjutuissa nopeus on hyvä. Minkälaista käyttöä varten nopeutta kyselet? Surffatessa otin kuvat kokonaan pois, niin säästää gprs-kuluissa ja nopeus on parempi. Laitan kuvat päälle vain jos haluaa katsoa jotain erityistä kuvaa. Jos laittaa oikein ison Excel-tiedoston pyorimään niin missä tahansa kämmenmikrossa alkaa aikaa kulumaan.

5. X

Tykkäykset:
    0
    Jaa'a. Kiitos informaatiosta. Ja tarkoitin että olisi esim. pelikäytössä nopea ja sitten kaikenlaisessa muussa käytössä.Ja jos joku tietää niin kummassa on värimäärältään parempi näyttö ja kummassa on enemmän ram muistia? Prosessori teho-erot ovat kuitenkin 125MHz Tungsten E >< n.200MHz Ipaq 1940 eli noissa ei nyt niin hirveitä eroja ole. Olen itse päässyt kokeilemaan tuota Microsoft PocketPC Windowssia (tjsp.) Asuksen yhdessä kämmenmikrossa ja olin siihen erittäin tyytyväinen. En ole itse testannut tuota Palmin käyttistä niin olen itse vähän enemmän tuon HP:n ja Windowssin kannalla...

6. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ei noista suorittimien kellotaajuuksista voi mitään päätellä, jos vertaillaan eri käyttöjärjestelmien laitteita. Minulla on ollut 33 MHz:n kellotaajuudella toimiva nopea PalmOS-laite, ja toisaalta hidas 280 MHz suorittimella pyörinyt Pocket PC -laite.

Sanoisin, että jos olet uusi PDA-käyttäjä etkä ole vielä tottunut kumpaankaan, kannattaa harkita vakavasti Palm-laitetta. Kokemukseni neljästä PPC:stä ovat sellaiset, että akku loppuu nopeammin, akun loppuessa saattaa ilmestä kaikenlaista häikkää, kuten tietojen katoamista muistista ja käyttöjärjestelmä hidastuu helposti useita sovelluksia ajaessa.

Nykyinen Ipaqini on softavian takia mennyt pari kertaa niin tilttiin, että piti ajaa hardware reset saadakseni enää edes virtaa päälle. Kaikki tärkeät tiedostot kannattaa siis ainakin tallentaa muistikortille ja synkronoida kaikki mahdollinen usein PC:n kanssa.

Pocket PC on toki mukava käyttöjärjestelmä silloin, kun ei ole tiltissä tai laite huollossa. ;)

t. tero

7. Kinkkujuusto

Kinkkujuusto

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    Samsung S7 edge
    Jos x haluat hyvä kuntoisen (melkein käyttämättömän) Palm Tungsten E:n niin laita mulle yv:tä..

8. X

Tykkäykset:
    0
    Olen uusi PDA käyttäjä :) Jaa että Pocket PC Windows on yhtä buginen/sekoileva kuin oikeassa PC:ssä Windowssit?

9. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Minusta NT-pohjaiset Windowsit ovat vakaita, DOS-pohjaiset eivät. Pocket PC on lähempänä jälkimmäistä, mutta mobiililaitteissa ongelmat ovat erilaiset.

t. tero

10. Xaeron

Xaeron Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    Mikähän olisi hintalaatusuhteeltaan paras PocketPC -laite?

11. X

Tykkäykset:
    0
    Ehkä joku Asuksen kämmenmikroista... ?

12. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Tuolla noista paremmuuksista ja hieman hinnoistakin.

13. X

Tykkäykset:
    0
    Joo, itse tarvisin kämmenmikrolta suurinpiirtein näitä ominaisuuksia...:

-Integroitu Bluetooth
    -Hyvä näyttö
    -MMC Muistikorttipaikka (Tai se mikä käy esim. 6600)
    -Monipuoliset laajennusominaisuudet ja sovellukset (taitaa olla kaikissa)
    -Mikrofoni
    -Kaiutin
    -Mp3 soitin (valmiina tai haettavana)

Siinä niitä tärkeimpiä... Ja kameraa en tarvitse... Jos joku tietää noilla ominaisuuksilla jonkin hinta-laatu suhteeltaan paremman kuin Hp 1940 niin kertokaa ;)

14. SilentPoet

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Corby Pro &amp; Elisa
    Näppituntumalta voisin sanoa, että todennäköisesti Palmeihin on saatavana paljon enenmmän sovelluksia kuin PPC laitteisiin, tosin itse olen viimeksi käyttänyt aktiivisesti micros....n laitteita vuonna WinCE ja 2.0 =) (joka tosin vieläkin on käytössäni)

15. X

Tykkäykset:
    0
    Mutta (ainakaan alle 400€) Palmeissa ei taida olla noita muita vaatimuksia ...?

E: Ja muuten, saako tuohon HP 1940 minkään sortin video/musiikki soitinta? Esim. RealOne Player tai jotain vastaavaa, vai onko siinä valmiina jo jokin soitin?

16. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
  17. Marko Konttinen

Tykkäykset:
    0
    Varoituksen sana 1940:stä -- sen Bluetooth ei toistaiseksi toimi uudempien nokialaisten, kuten 6820:n ja 6230:n kanssa. Sama koskee myös iPAQ 2210 -mallia.

Itse painiskelin tuon asian kanssa, kun puhelin olisi pitänyt vaihtaa -- nyt ongelma ratkesi parhain päin, kun HP ystävällisesti suostui vaihtamaan kiukuttelevan iPAQ 1940:n 4150-malliin -- siinä tuota Bluetooth-ongelmaa ei ole.

18. John Cooper

John Cooper Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ohoh, saitpas hyvää palvelua. HP iPAQ h4150 ja 6230 toimivat todellakin hyvin yhteen.

19. Marko Konttinen

Tykkäykset:
    0
    Kyllä, sain suorastaan loistavaa palvelua.

1940:n hankin lokakuussa ja kiukuttelu alkoi melkoisen heti. Kolmannella huoltoreissulla Hollantiin 1940 katosi ja HP korvasi minulle uuden. Se levisi lähes samantien, DOA:na uusi tilalle. No, eipä toiminut sekään.

Ehdottivat sitten itse vaihtoa 2210-malliin, mutta se kun ei sovi samoihin koteloihin etc, niin pyysin 4150-mallin sen sijaan ja suostuivat ihan nikottelematta.

Eli vaikka laitteet eivät sinänsä ole oikein jaksaneet toimia, niin olen ollut enemmän kuin tyytyväinen siihen, miten HP on asiaa hoitanut -- sen jälkeen kun asiaa alkoi hoitamaan oikea ihminen Suomessa.

Hyvä muuten tietää, että iPAQ 4150 ja Nokia 6230 ovat hyvä pari. Oletko pitkään ehtinyt käyttää?

TomTomista muuten, mistä olet jo kolmosversion saanut? Huomasin, että kirjoittelit siitä tuolla sfnetinkin puolella. Itse odottelen vielä, 2->3-upgraden pitäisi tulla jakeluun 18.4. Menee kyllä heti tilaukseen, olen ollut siihen kakkosversioon oikein tyytyväinen.

-marko

20. John Cooper

John Cooper Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Hain oman 6230:n viime keskiviikkona (7.4.) puoliltapäivin eli kohta alkaa olemaan viikko takana. Helsingissä EDGEn nopeuden huomaa, mutta harmi vaan etteivät ole verkkoa paljon muualle laajentaneet.

Kysyin tuolta muistit.fistä heti kolmosen julkistamisen jälkeen ja reilu viikko sitten (eli heti myynnin alettua) sain jo omani. Hyvää palvelua!

Kannattaa kysyä vaikka tuolta samasta osoitteesta mistä omanikin tilasin että mahdollisimman pian saat omasi.

Jaa tämä viestiketju