1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

"Joystick" matkapuhelimessa

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja meisseli, 17/5/06.

1. meisseli

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HTC Desire - Saunalahti
    Haulla koitin huonoin tuloksin etsiä vastaavaa aihetta jossa kokemukset olisivat samassa pinossa. Korjatkaa jos olen väärässä.

Mutta asiaan. Itselläni tällä hetkellä käytössä k700i ja uusi puhelin kiikarissa. K700i mallin tatti on ollut suuri pettymys, käytännössä tällä hetkellä käyttökelvoton. Näin tulikin mieleen uutta puhelinta ostaessani että kuinka nuo joystickit toimivat/ovat toimeet muissa malleissa/merkeissä? Uskaltaako ilotikullisen puhelimen ostaa vai turvautuakko perinteiseen? Muutama matkapuhelinmyyjä on haukkunut nykyisiä nelisuuntanappejakin. Kokemuksia ja vinkkejä kaivataan.

2. Hedgehog

Hedgehog Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    S7 Edge, iPhone6
    Ainakin SE K750i malleissa on ollut joystick ongelmia. K500i:n, K700i:n ja K750i:n omistaneena oli noista paras joystickki K700i:sä.. 6600:ssa se oli hieman liian pyöreä ja siksi hiemean liukas paikkapaikoin, E60:sen dummyssä oli ilotikku hieman liian kulmikas ollakseen mukava. E70 sessä ja E61:sessä joystickit oli kyllä minun mieleeni, tosin ne olivat vain dummy malleja ja niitä en päässyt kokeilemaan itse käytännössä.

Toimivin ja mukavin perinteinen navigointi nappula on ollut minun mielestäni kaupassa kokeilemassani 6280/6111:sessä. Myös N70:nen 5-suunta näppäimestä olen kuullut hyvää puhuttavan, ja sama pätee siis myös N80:seen, ne ovat melkein identtiset, vain eri korkeudella.

3. meisseli

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HTC Desire - Saunalahti
    Samaa mieltä olen, että k700i luurin tatti on hyvä, jos vain kestäisi. Ja se tässä arveluttaa että jos ostaa tattipuhelimen niin saako sitä olla viemässä huoltoon muutaman kuukauden kuluttua. Laskisin itseni kuitenkin normaalikäyttäjäksi, viestejä tulee kirjoitettua paljon, mutta ei pelattua.

4. ROS

Tykkäykset:
    0
    W800:ssa on kanssa tollanen ilotikku ja jonkun verran oon kuullu ettei aina toimi kunnolla. Kuitenkin ku ittellä tollanen oli ni se ainakin toimi moitteettomasti, puhelin ei kauaa minulla kuitenkaan ollut, joten todelliseen testiin se ei joutunut. Helppo sitä kyllä oli käyttää, vertaa esimerkiksi nokian 6680:n keskivalintanäppäimeen(mikä lienee nimeltään), johon en omilla sormillani osunut koskaan keskelle, kun jotain piti valita!

Ilotikku puhelimessa on omasta mielestäni todella hyödyllinen ja käyttöä helpottava, mutta mikäli siinä alkaa ongelmia tulla on takuun parempi olla voimassa!

5. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Täytyy kyllä sanoa, että omien kokemusten pohjalta 7650:n tikku oli aika miellyttävä. Hyvä tuntuma eikä virhepainalluksia.

6. zSx Rauhaton jäsen

Tykkäykset:
    838
    Puhelinmalli:
    Huawei P9
    Kuten aiemminkin on jo käynyt ilmi, on 3250:n ilotikku sellainen joka vaatii harjoittelua. Useasti tulee painettua alussa esim. ylös painamisen sijaan pohjaan. Se siinä opettelua vaatii, että mistä suunnasta, millaisella voimalla ja tarkkuudella joystick kaikkein parhaiten ottaa tietyn komennon vastaan. Uskon, että muutaman viikon päästä tämä tulee jo selkärangasta. Taitaa useammassakin uudessa luurissa olla samanlainen tikku...

N-Gagen nelisuuntanappi oli ihan kiva, sen kanssa ei ollut vaikeuksia. Mutta se vie tilaa aika paljon. M55:n näppäimistö oli aivan kamala (kuinka tuollainen ylipäätään voitiin päästää markkinoille?), mutta nelisuuntanapissa ei ollut ongelmia. Se siitä hairahduksesta, Nokialaisessa on pysytty sen jälkeen.

7. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    T68i:n tikku oli hyvä ja toimi hyvin ~pari vuotta. K750i:n tikku on jo tökkinyt muutaman kerran, vaikka ikää on alle vuosi.

8. samumanu Vieras

Mulla jo toinen K750i menossa(Ekan humalassa hukkasin.. heh!) ja ollunna nyt tää noin puoli vuotta ja edellinen hiukan kauemmin. Mitään onkelmaa ei oo mulla kummassakaan tatin kanssa ollunna, kauheen likasissa olosuhteissa ei oo noi ollu mut ei oo kauheesti varjeltukaan.

9. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    En pidä kauheasti navijoykkareista... Henk.koht. mielipide

10. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Onko 6600:n tikkusta eri versioita, vai ovatko vanhat vain niin kuluneita että tuoreet tuntuu erinlaiselta?

11. Hedgehog

Hedgehog Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    S7 Edge, iPhone6
    En tiedä onko sitä nykyään myytävissä malleissa muokattu jotenkin. Minulla sillon kun oli 6600 oli se joikkari hieman liian pyöreä siitä päältä. Taisi olla 2003 tai 2004 hakittu malli...

12. viude Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Minusta ei ei ollut niin mukava. Jos joikkarin kuminensuoja kului niin se oli todella liukas ainakin mulle. Mitä itse sanon niin k700i oli erittäin miellyttävä joikka.

13. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Kulumisesta en sitten tiedä, taloudessa on kaksi kys. luuria, joikka ei ole kummassakaan kulunut ja omani ostin ihan ensimmäisistä eristä.

Itse en tuosta liiemmin pitänyt. Lyhyen aikaa mitä tuli käytettyä tikku otti virhepainalluksia jatkuvasti. Silloin vertailukohteena ollut 7650 ei aiheuttanut vastaavaa edes ensimmäisellä käyttökerralla.

Jaa tämä viestiketju