1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

joku joka sannut toimimaan ericsson r600+usb cable DCU-10???

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja xipi, 30/1/03.

1. xipi

xipi

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S3 red
    apuja kaivataan jälleen.. ei näytä toimivan vaikka kuinkä säädän.. ericssonin sivuilla ei näy tuon dcu-10 kohdalla, että se tukisi r600 puhelinta, mutta puhelimen edellinen omistaja oli saanut sen toimimaan win2000 käyttiksenä. Minulla on tällä hetkellä win98SE ja olen laittanut PEEVEE:n ohjeiden mukaisesti kaikki asetukset koneelle, mutta ei tahdo tuo kännykkä ollenkaan vastaanottaa dataa. Kerran sain vastaanottamaan dataa, mutta sitä tuli niin hiljaa että ei netti edes toiminut. Onko vika puhelimessa vai piuhassa. Sillä windows kyllä tunnistaa tuon piuhan ja olen asentanut kaikki ajurit yms. Jos joku on saanyt kyseisen yhdistelmän toimimaan niin laitahan jotain apuja minulle :). Kannattaisiko muuten kokeilla tavallista com1 porttiin käyvää piuhaa jos sillä toimisi?

2. (*.*)

Tykkäykset:
    0
    Hei. mul oli sama vika. eli tuliko sulla mukana kaapelin kaa se cd? jos tuli niin asenna siitä ne usb:ajurit. sitten käynnistät koneen uudestaan et tuunnistaako se ne. ohjauspaneeli/järjestemä/ominaisuudet/portit pitäis olla semmonen ku usb to serial port eli com3 ja usb ohjaimisa b-net usb data cable. sitten ku ne on ok ja piuha puhelimen pääsä kiinni sit ohjaus paneeli/modeemi/diagnostiikka kilikkaa sitä misä modeemi on ja lisä tietoja......
    sit pitäis tulla puhelimen eli modeemin tietoja. sit pitäis netinki toimia jos on muut asetukset ok.....

3. xipi

xipi

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S3 red
    kyllä olen asentanut siitä cd:ltä ne ajurit ja sitten vielä erilliseltä disketiltä, mutta tuolla ohjauspaneeli/järjestemä/ominaisuudet ei näy com3 porttia, mutta ohjauspaneeli/järjestemälaitehallinta/portit (com ja lpt) näkyy usb cable dcu-10 (com3) ja usb-ohjain sivulla näkyy D-NET usb data cable.. että tommosta.. olen myös katsonut tuon diagnostiikka ja lisätietoja ja se sanoo että kaikki toimii, mutta välillä sanoo että "portin avaaminen epäonnistui" vaikka on ajurit asennettu ja bootattu kone kun on tehty asetuksia.. se vähän ihmetyttää kun välillä käynnistää koneen niin se sanoo että uusi laite löydetty ja se on tuo dcu-10, tai kun ottaa piuhan irti usb paikasta ja laittaa takaisin.

4. (*.*)

Tykkäykset:
    0
    mä laitoin biossista "usb serial adapterin"(joku tommonen) pääle. en tiiä oliko vaikutusta mut jotaki kai seki vaikuttaa. mul o sama käyttis/puhelin ku sulla. ihme jos ei ala toimimaan jos se toimii mullaki. muuten on asetukset kuten peeveen sivuillakin. portin asetukset ei voi kyl vaikuttaa asiaan ku ei ne vaikuta mullakaan vaik tekis mitä. toimiiko se sit commin kautta? saattaa se usb:säki olla vika......

5. xipi

xipi

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S3 red
    en ole pysty kokeilemaan kun com3 portin kautta, joka on toi usb-väylä, kun ei oo tavallista datapiuhaa joka menis com1 tai com2 portteihin... jos ei muuta nii pitää vissii mennä ostamaan tavallinen datapiuha. mistä päin biosia saa ton "usb serial adapterin" päälle/pois?

6. Zuke

Tykkäykset:
    0
    Asennettu PC win-98 ja läppäri win-XP
    Itse asensin pelkän USB-driverin
    piuha kiinni r600:seen
    ja sen jälkeen standardimodeemin 33600
    mulla COM4-portissa portin-nopeus asetettu 115200 bitti/s
    sitten vaan gprs asetukset kohdalleen
    aikaa meni kaiken kaikkiaan about 5 min per kone
    ja homma rules!

7. xipi

xipi

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S3 red
    nyt on aika pulma tilanne.. yksi kaverini sai toimimaan puhelimeni omilla koneillaan. Yhdessä oli käyttis win98 SE ja toisessa WinME ja samat asetukset kuin minulla. Olen kokeillut omalla koneellani kumpaakin käyttistä, mutta en ole saanut toimimaan ja samat ajurit käytössä ja saman verran kenttää puhelimessa kun kaverilla testatessani. Voisiko kaiuttimien/television magneettinen säteily vaikuttaa gprs-toimintaan?

8. blueice

Tykkäykset:
    0
    Itse olen käyttänyt standardi 33600 modeemia, alustuksen lisäkomentoon laittanut: at+cgdcont=1,"ip","internet"

com portin asetuksiin flowcontrol -> hardware ja nopeutta ollu se 57600

Yhteyden asetuksiin olen käyttänyt lisäkomentosarjan suorittamiseksi seuraavaa tekstitiedostoa, jonka tiedostotyyppi muutettu .scp muotoon:

;dial-up strings for GPRS AT
    proc main

transmit "AT+CGDCONT=1,\"IPV4\",,,0,0^M"
    waitfor "<cr><lf>OK<cr><lf>" until 3
    transmit "AT+CGQREQ=1,2,4,3,5,7^M"
    waitfor "<cr><lf>OK<cr><lf>" until 3
    transmit "ATDT*99*1,1#^M"

endproc

Näillä ainakin itse saanut kaikki kokoonpanot toimimaan R600 kanssa, käyttikset ollu w2k ja xp pro.
    Tuo lisäkomentosarja on muokattu linuxin scripteistä windowssiin toimivaksi.

9. xipi

xipi

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S3 red
    joo ei näytä mikään kikka toimivan.... taitaa olla sitten koneessa vika kun ei tahdo toimia.. enpä tiedä..

10. blueice

Tykkäykset:
    0
    Vastaako se sun luuri modeemikyselyyn?

11. xipi

xipi

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S3 red
    joo, vastaa se. Sanoo että kaikki kunnossa, mutta ei taho vaa vastaanottaa dataa kun on netissä. Grateq:n kaapelissa kyllä vilkkuu tuo vastaanottovalo himmeästi välillä, mutta mitään ei tule. Pysähtyy melkein aina tähän: bytes received: 192 , joskus jopa 360 on tullut.. sitten ei liiku minnekkään ja netti ei tietysti silloin toimi

12. xipi

xipi

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S3 red
    no nih.. nyt sain ratkaisun tähän pulmaan. vika ei ollut kännykässä vaan DNA:ssa, koska kenttää ei ollut tarpeeksi ja siitä johtuen data ei kulkenut! saisi dna laittaa noita kenttiään paremmaksi.. meni ikä, terveys ja rahaa ihan turhaan kun noitten kanssa leikin..

Jaa tämä viestiketju