1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Jippiin sähköposti 3650aan

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja jake29, 22/3/03.

1. jake29

Tykkäykset:
    0
    Oisko jollain jippiin sähköpostiasetuksia, kun en millään saa löydettyy sitä IP- osoitetta?

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Saunalahden on monen moisia sähköpostipalveluita, eli kai sulla ne asetukset jossain on, jos sitä sähköpostia olet pystynyt käyttään. Sitten käytätkö mitä internet yhteyttä, sen mukaan määräytyy lähtevä palvelin, jos käytät GPRSää tarvitset oman operaatorisi GPRS yhteyden lähtevänsähköpostipalveimen nimen. Muista tarkistaa että sinulla on (asetukset -> uhteydet -> yhteysosoitteet) luotu intenert yhteys asetukset. Mitään IP osoitteita et yleensä tarvitse, yhteyksissä yleensä IP osoitteet tulevat auttomaattisesti.

3. jake29

Tykkäykset:
    0
    Mitäs vastaanottavaan palvelimeen taytyy merkitä?

4. Esa Vuolas

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    SMTP-palvelimen osoite.

En tiedä mikä mahtaa jippiillä olla, mutta eiköhän tuo löydy jippiin sivuilta

5. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    SMTP palvelin on lähettävä palvelin, vastaanottava on POP3 tai IMAP4 pavelin.

6. jake29

Tykkäykset:
    0
    Mä soitin eilen soneran asiakaspalveluun, ja siellä sanottiin et sekä lähtevän että vastaanottavan palvelimen pitää kuuluu samalle palveluntarjoajalle, tässä tapauksessa jippiille. Eikö asia oo näin???

Ainiin joo, mä kysyin jippiiltäkin sitä jotain smtogöl hommelii, niin eikö posti.saunalahti.fi kuulostakin sopivalta tohon vast. ottavaan palvelimen kohtaan??

7. Hiisty

Hiisty Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 9500 Saunalahti
    lähtevä palvelin eli siis SMTP palvelin täytyy olla operaattorin oma eli soneralla siis smtp.inet.fi.

ja taas asiakaspalvelu neuvonnu väärin... go sonera go!

8. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Siis jos käytetään Soneran GPRSää.
    Asiakas palvelu on neuvonut oikein jos asiakas on kysynyt mitä palvelinta käytetään esim Saunalahden internet yhteydellä vaikka käytettäs 3650:aa ja Soneran SIMiä.
    Jos asikas on kysynyt mitä lähtevää SMTP palvelinta käytetään 3650:ssa jos käytetään Soneran GPRS internet yhteyttä, tällöin on ollut väärä vastaus.

9. jake29

Tykkäykset:
    0
    Oikeistaan mä kysyin sieltä lähtevänsähköpostipalveimen nimeä, joten tais olla mun vika tällä kertaa :(

Jaa tämä viestiketju