1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Jippiin liittymä - miten operaattorilogo (7650)?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Krank, 2/7/03.

1. Krank

Tykkäykset:
    0
    Ei meinaa onnistua millään. FeExplorerillä tehty kuvasta op.logo ja sehän tekee tuonne uuden kansion jossa on kuvan nimi muutettu muotoon 244_91_0.bmp. Käsittääkseni tuo 91 on kuitenkin Soneran koodi. Soneran sim-kortilla logo ainakin muuttuu oikein.

Tietääkö joku Jippiin koodia vai luuleeko puhelin liittymää Soneraksi(Jippiillä ei omaa koodia?).
    Mahtaako onnistua ollenkaan?

2. jason

Tykkäykset:
    0
    fExplorerin toiminnasta en niin tiedä, vaikka se mun kännykässä onkin. Lataa SeleQ trial tai osta se :) ja laita sillä haluamasi kuva operaattorilogoksi (helppoa kuin mikä), tuskin liittymälläsi niin väliä on sen suhteen...

3. zener Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Galaxy S3
    FEplorerilla onnistuu kuvan laittaminen logoksi helposti. En sitten tiedä mitä versiota Krank käyttää, mutta itsellä uusin 1.10.
    Itsellä ohjelma on Englannin kielinen joten en edes yritä/jaksa suomentaa valikoita, joten ne on Englanniksi.

Valitse kuva jonka haluat logoksi ja paina Valinnat --> File --> Set as operator logo.

Näin siis uusimmassa versiossa. Aiemmissa taisi olla hieman erilailla.

Edit: 'koodin' näet Network valikon alta, ja kuten huomaat, se on sama kuin Soneralla.
    Edit2: siis yrität 'op.logo' tiedostosta tehdä operaattorilogoa? FExplorer tukee vain .jpg, .bmp ja .gif formaatteja.

Niin, nyt siis yritetään siis kunnon vanhaa logoa saada toimimaan... En sitten tiedä miten tuo tapahtuu, mutta ei onnistu tuolla FExplorerilla varmaankaan. Itse tein Saunalahden sivuilta sopivan kuvan ja laitoin sen logon paikalle.

4. lemon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Itse olen törmännyt vastaavaan. Tiedustelin asiaa suoraan Nokialta teknisin termein. Eivät tajunneet mitään. Kuitenkin tämän hetkinen diagnoosini ongelmaan on seuraava:

Saunalahti (Jippii) on palveluoperaattori ja pn vuokralla Soneran verkossa. Jotta Saunalahti saisi oman nimensä näkyviin puhelimen verkko-operaattoritiedon sijaan täytyy liittymäkortille tuottaa SPN -tieto. SPN = Service Provider Name. Kyseinen tieto korvaa näytettävän verkko-operaattori tiedon. Samoinhan toimi taannoin Telia Dual ja nykyään ainakin dna. Uskoisin samaista viritystä käytettävän myös Cubion ja GlobeTelin korteilla. Taas Radiolinja ja Sonera eivät käytä, koska ovat saaneet nimensä jo verkko-operaattrom tpo,esta, jonka puhelin osaa näyttää. Ainoa poikkeus on vanhat puhelimet Soneran osalta, jotka edelleen näyttävät kiivaasti Tele. Koska SPN -tieto siis korvaa verkko-operaattorin nimen ja taas operaattorilogot taas korvaavat verkko-operaattoritiedon, niin uskoisin tuon SPN -tiedon jyräävän logolla korvatun operaattorin nimen.

Tähän olen päätynyt seuraavasti. Tilasin logon dna:n kortilla. dna teksti ei hävinnyt. Tilasin samaisen logon Telian citykortilla logo toimi. Siirryin Telia Cityllä alueelle, jossa Telia ei ole omaa verkkoa. Puhelin ei vähän ryppyili MMS -palveluista, mutta logo ei hävinnyt mihinkään, koska molemmissa verkoissa oli sama operaattorilogo ja Telia City -kortti ei sillä tuota SPN -tietoa. Uskoisin joissakin toisissa puhelinmalleissa kyseisen ongelman korjatuksi.

EDIT:
    Luurini softana 3.16.

5. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    4.x softilla logo ajaa SIM tekstin ohi.

6. Krank

Tykkäykset:
    0
    Ah no niin taas yksi syy viedä luuri päivitykseen. Nyt versio mulla 3.60. Eikä se ole ohjelmasta kiinni millä tuon oper.logon tekee voihan sen vaikka käsin lisätä sinne kansioon ja muuttaa kuvan nimen vain oikeaan muotoon kunhan on .bmp tahi .jpg.

Jaa tämä viestiketju