1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

jeesatkaapa

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Kujakatti, 30/12/15.

1. Kujakatti

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Lumia
    Vanha lumia vetelee viimeisiään joten tarvitsen neuvoja uuden luurin ostoon. Olen vertaillut useita malleja, mutta nyt jos auttaisitte vähän kun en tunne sanontoja. Kriteeeinä on että lurissa pitää olla irroitettava akku, hyvä kamera, muistikorttipaikka ja laajennettavissa.
    Olen katsellut samsung S5 neoa koska akun saa irti, jonkin sortin nexus ja muitakin. En tykkää muovisista takakansista.
    En tunne kunnolla näitä älypuhelinsanastoa joten kysyn teiltä mitä tarkoittaa esim. Nexuksen yhteydessä on kiroitettu että se on mahdollisimman puhdas android puhelin. Tarkoittaako se että siinä ei ole paljoa niitä valmiiksi asennettuja sovelluksi?
    Silloinhan siihen voi itse hankkia mieluisia ovelluksia. Olenko käsittänyt oikein?
    Samsungissahan on kaikenlaisia sovelluksia mitä ei voi itse poistella, vievät vaan muistia turhaan.

Onhan noita luureja, en tykkää sellaisista luureista joissa on terävät kulmat ja takakansi on muovia. Kamerassa pitäisi olla kunnon tarkennus ja helppo ottaa kuvia ja se systeemi joka estää kuvan tärähdyksen.
    Hinta voisi olla 400€ tai alle.
    Samsung neosta ei ole paljoa kirjoitettu. Voisitteko antaa vinkkiä malleista ja merkeistä - ja mitä hyvää niissä on ja tietty myös mitä huonoa. Olen mummoiässä - siksi näitä teiltä tätä kysyn, mutta täysin hurahtanut älypuhelimiin, tabletteihin ja läppäreihin:) Lämmin kiitos jos vastailisitte!

2. Kontrolli Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    177
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s + Iphone SE
    Olet ymmärtänyt "puhtaan" androidin idean ihan oikein. Löytyy Nexuksien lisäksi Motorolan puhelimista lähes "puhtaana". Moni valmistaja muokkaa androidia ja lisää siihen omia juttujaan, osa hyviä, osa täysin turhia. Samsung on " kunnostautunut" puhelimiensa täyttämisessä , eli sinne on valmiiksi asennettu kaikkea ja niitä ei voi poistaa. Itselläni oli tuo Neo käytössä pari kuukautta ja käyttäjällä tilaa 16 gigasta on reilu 9. Toki musiikit ja valokuvat saa muistikortille. Toisaalta hyvää tuossa Samsungissa on esim helppokäyttöisyys - moodi, jolloin käyttöjärjestelmän ulkoasusta tulee hyvin yksinkertainen. Muovinenhan tuo rakenteeltaan on.
    Käteensopivuudet yms. kannattaa käydä liikkeessä, esim. Gigantissa kokeilemassa, näkee samalla miltä käyttöjärjestelmät omaan silmään näyttävät ja tuntuvat. Jos kameraa käyttää someiluun niin melkein kaikki nykyään tarjoavat ihan kelvollisen kameran. Jos Lumiat ovat tuttuja niin suosittelen 640 - mallia, halpa ja itselläni toiminut loistavasti, kamera on hyvässä valaistuksessa hyvä, akunkesto on loistava, jne. Mainitsemasi uudet Nexukset ovat molemmat saaneet kehuja, toki hinta on korkeampi kuin tuo 400. Myös Huawein malleja kannattaa kokeilla ja lukaista vaikka Honor 7:n käyttökokemusketju läpi.

3. Mokal

Tykkäykset:
    7
    Oneplus puhelin ostoon jos Nexus ei iske

Kujakatti tykkää tästä.

Jaa tämä viestiketju