1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

jatkokeskustelut N97-ketjusta

Keskustelu osiossa 'Ylläpito', aloittaja halla, 5/7/09.

1. halla

Tykkäykset:
    3
    Kiitos.

<rienaus>

Helvetin helvetti.

On se kumma, kun näin kestävän kehityksen aikakaudella Nokia (tekopyhästi vielä muistuttaa "irroita laturi pistorasiasta energian säästämiseksi") tavoittelee taloudellista hyötyä tekemällä tahallaan epästandardin AV-liittimen ja siten pakottaa ihmisiä ostamaan uusia, Nokian piuhoja.

Noin saadaan taas vähän lisää öljyä kulutettua niihin piuhojen muoveihin. Vaikka kuluttajilla on kaapit on täynnä standardeja vanhoja.

Ei kai tälläkään asialla isossa kuvassa niin kovin isoa merkitystä ole. Mutta kun Noksun markkinointiväki hehkuttaa ympäristöraporttia ja kaikkea muuta pehmeää arvoa, niin pienet asiat kertoo kuitenkin totuuden. Money talks...

Hävetkää!

</rienaus>

700 € laitteen ostajalle se piuha nyt tuskin on kovin iso investointi, huomenna siis kauppaan. Mutta toi ajattelutapa harmittaa kun standardeja piuhoja olisi itselläkin pari kappaletta ollut...

Voin toki olla väärässä tuon suhteen ja omat (ja dr. blindin) piuhat on vain rikki. Pyydän siis em. rienausta heti anteeksi mikäli olen väärässä ja Nokia onkin esimerkillisesti huomioinut luonnon ja kestävän kehityksen suunnitellessaan laitteiden liittimiä. Kuten tuolla kovasti hehkuttavat: http://www.nokia.fi/nokia/ymparisto "Nokia kehittää mobiililaitteita, lisälaitteita, ohjelmistoja ja palveluja, jotka vähentävät ympäristön kuormitusta. "

2. mass243

mass243

Tykkäykset:
    0
    Ei Nokia kaiketikaan valmista noita piuhoja...

3. crwl

Tykkäykset:
    0
    Tekeekö muuten N97:ssä tuolla tv-outilla jotain? 5800:ssahan siitä tuleva kuva on hirveän pimeä ja söherö ja jos jotain videota yrittää toistaa, se tökkii ihan selvästi. Eli hyödytön.

4. wedge

Tykkäykset:
    0
    En ole 5800:n (taikka n97:n) tv outtia testannu muutaku monitorillani, ja ihan normaali kuva sieltä tulee.. (?)
    Taitaa olla jotain paskaa niissä johdoissa osalla ?

Perseestä kyllä jos ei tarvikekaapelit kelpaa :|
    Vois kuvitella että 600e luuriin pystyy sen firmalle "30 senttiä" maksavan kaapelin heittää matkaan

5. kimmo Vieras

PHirvoselle sitten muistutukseksi, että olen aiemminkin huomauttanut viesteistäsi jotka mielestäni melko turhia ja provokatiivisia. Siinä kohtaa toki itselläsi oli ymmärtääkseni jotain kokemuksia puhelimesta(negatiivisia) ja purit näitä tuntemuksia tänne foorumille. Nyt kuitenkin olet valmis lyttäämään luurin(ja firman joka sitä valmistaa)ilman omakohtaisia kokemuksia, jos olen oikein asian ymmärtänyt. Kritiikin esittäminen täällä ei ole kiellettyä ja useinkin jopa suotavaa..siltikin saman käyttäjän kymmenet, jossei sadat samankaltaiset viestit ilman kummempia perusteluita aiheuttavat lukijassa ärtymystä(ainakin itsessäni) ja kääntyy kirjoittajaa vastaan.
    Jos siis et ole ostamassa N97aa, sinulla ei ole siitä kokemusta, niin miksi kirjoittelet tähän ketjuun, en ymmärrä?
    PS kuten sanoin, täällä saa arvostella niin nokiaa, kuin soneraakin. Kuitenkin jotain perusteluita pitää haukuille olla ja pitempiaikaiset "ristiretket" valmistajaa vastaan lienee turhaa.
    PS2 jos ei viestien asiasisältö muutu, niin tunnus lakkaa olemasta.

6. Pentti Hirvonen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    23
    Puhelinmalli:
    Nuukia
    En ymmärrä miksi tämä nokkiminen taas alkaa. Täysin asiallinen ja perusteltu kommenttini joka vain tuki MrM:n kommenttia, sisältäen lisäksi pari argumenttia (joita M:n kommentti ei sisältänyt) herätti jälleen nokiaskovaisten leppymättömän vihan ja välittömän henkilöön käyvän solvaamisen. Hullujahan te olette!
    M:n kommenttiahan voisi pitää mielummin provona, ei minun. Lisäksi jos puhelimet eivät käy kaupaksi niin nokiauskovaiset eivät näytä tajuavan että vika ei ehkä olekaan ostajissa vaan ylihinnoitellussa luurissa jossa ei ole mitään uutta.

Olen muistaakseni kirjoittanut tölle foorumille viimeisen kahden viikon aikana vain pari kertaa. 97:n ääkköskohun jälkeen en ole kirjoittanut käsittääkseni juuri mitään. ON TÄYSIN KÄSITTÄMÄTÖNTÄ, SUORASTAAN ÄLLISTYTTÄVÄÄ ETTÄ TÄYSIN ASIALLISET KIRJOITUKSET JOSSA LÄHINNÄ VALOTETAAN PUHELIMEN HINNOITTELUA SUHTEESSA MUUHUN ELEKTRONIIKKAAN, AIHEUTTAA TÄLLAISEN MYRSKYN. TÄMÄHÄN ON SUORASTAA SAIRASTA MIELIPIDEVAINOAMISTA!

7. Fitz-Hume Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    523
    Puhelinmalli:
    XZ
    Tämä ketju ei vissin ole käyttökokemusketju...? Eli oikeaan ketjuun kirjoitettu, mielestäni.

8. Cirrus

Tykkäykset:
    0
    [offtopic]
    Miten ihmeessä se hintatieto ja vertailu hinnoista muuhun elektroniikkaan kuuluu n97 ketjuun? Se voisi kuulua ketjuun, jossa kysytään parasta hintlaatusuhdetta tiettujen ominaisuuksien saamiselle aikaiseksi, mutta kun keskustellaan itse puhelimesta, niin miten hinta siihen kuuluu? Hinnan näkee jokainen ihan muualta ja ei tähän ketjuun tulla etsimään tietoa puhelinten n97:n hinnoista tai toshiban tuplaydin läppärin hinnoista. Mielipiteitä saa toshiban läppäreistä saa varmasti esittää, mutta tämä on ihan väärä ketju siihen.[/offtopic]

9. kimmo Vieras

Olet siis sitä mieltä että perusteeton kritiikki ilman omakohtaisia kokemuksia on jotenkin perusteltua?
    Voimme toki järjestää äänestyksen jossa vaihtoehtoina "haluan lukea PHirvosen Nokia dissailut", "en halua lukea PHirvosen Nokia dissailuja".
    Itse yritän moderoida foorumia sen tuntemuksen mukaan mitä kuvittelen tavisuuserilla olevan, en siis omien mieltymysteni mukaan(vaikka joku varmasti sellaista kuvitteleekin).
    En siis ihan oikeasti kuvittele tavisuserin tulevan tänne foorumille lukemaan "nokiaonpaska"-viestejä, vaan hakemaan tietoa/kokemuksia eri luureista jne.
    Jos/kun kuitenkin varmasti (ainakin jonkun mielestä)epäonnistun tässä moderoinnissani, niin minulle voi laittaa yvn ja kertoa missä menee pieleen..ehkäpä asiaan saadaan korjaus.

10. Pentti Hirvonen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    23
    Puhelinmalli:
    Nuukia
    MrM mainitsi hintatekijän. Eräs toinen mainitsi että putiikissa oli 11kpl N97:aa eikä kukaan ollut tilannut tai ostanut. Minä nyt vaan yksinkertaisella esimerkillä valaisin mikä todennäköisesti on selitys. Ja seurauksena oli nokiauskovaisten pillastus. En minä väitä että 97 on paska. Mutta jos sitä halutaan todella myydä niin hinnasta pitäisi pudottaa 100-200€. Esim. 5800XM on puutteistaankin huolimatta hinta/ominaisuus -suhteeltaan erittäin hyvä kuten olen todennut jo viime vuoden puolella. N97:n hinta (ja lanseerausajankohta) aiheuttaa uskoakseni sen että myynti on heikkoa niiden kohdalla jotka maksavat luurinsa ihan itse. Ja merkittävin syy mielestäni on hinta/ominaisuudet -suhde joka on esim. 5800XM:ää huonompi mielestäni. Voi olla että olen väärässä ja 97:aa myydään miljoonittain. Mikään ei vaan nyt viittaa siihen. Ei arvostelut eikä hypetys. Mutta aika näyttää.
    Mitä tulee muuten kimmon luuloihin, on (tosin ihan puolivahingossa) tässä käpistelty 97 (kuten esim. Omnia HDkin) jo melko kattavasti joten ei tässä pelkkää propagandaa olla tekemässä vaikka joku paranoidi näköjään niin luuleekin.

11. kimmo Vieras

Asia selvä..tämä siis oma mielipiteesi ja ehkä voisit käydä kysymässä onko ko liikeessä maanantaina yhtään luuria.
    Sanon nyt sinulle rauhallisesti ja kaverina, nimittelystä en pidä..en omalla kohdallani enkä kenenkään muun userin joka täällä on.
    Minulla on luureja Samsungilta, SElta, Siemensiltä, HTCltä, LGltä, kuten myös Nokialta, joten en uskoisi mikään "uskovainen" olevani. Nokiaa (mitä hyvänsä) saat arvostella jos asialle jotain perusteita on..viestit tyyliin "tämäonvarmastipaskavaikkenookkaankokeillut" ei varmastikaan ketään täällä auta.
    Jatketaan siis asialinjalla ja keskustellaan täällä N97n hyvistä ja huonoista puolista.

12. Pentti Hirvonen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    23
    Puhelinmalli:
    Nuukia
    Kerropa nyt vaikka ensin ihan julkisesti kuinka monta kertaa olen kirjoittanut tänne esim. viimeisen kahden kuukauden aikana. Anna tulla se lukema tai lopeta tuo uskomaton vääristely. Ehkä sen jälkeen jokainen voi päätellä kuinka paikkansa pitäviä nuo kommenttisi ovat joiden perusteella satunnainen lukija voisi päätellä että minä mukamas dissaan täällä nokiaa lähes täyspäiväisesti kirjoitellen provoja sadoittain koko ajan ja herkeämättä. Uskomatonta ja täysin valheellista mustamaalaamista.

13. Egi79

Tykkäykset:
    0
    Tämä väittely ei enää kyllä kuulu yhtään N97 ketjuun, Joten Kimmo voisi siivota kaikki aiheeseen liittyvät viestit pois ja siirrytte yksityisviestien kirjoittamiseen.

14. kimmo Vieras

Tuonhan nyt voi jokainen katsoa, jos mielenkiintoa riittää..itse sain lukemaksi 13 viestiä viimeisen kuukauden aikana. Sisältöjä en katsonut, mutta muistan kuitenkin aikoinaan lukeneeni viestejäsi ja mielestäni ne eivät juurikaan toisistaan poikenneet. Nokiaa niissä arvosteltiin, harvemmin mitään positiivista.
    Jostain syystä lopetit 5800-ketjussa isommat arvostelut, nyt olet päättänyt aloittaa täällä, vaikka ymmärtääkseni itselläsi ei edes kokemuksia luurista.
    Tämä kuitenkin kokolailla ot, joten suosittelen sinullekin laittaa antipatiasi minua kohtaan yvllä, niin voimme jatkaa siellä.

15. kimmo Vieras

Laitetaan tänne jatkot

16. Cirrus

Tykkäykset:
    0
    Eli kun joku muu alkoi jauhamaan jotain epäoleellista, niin se tarkoittaa sitten sitä että myös sinä voit niin tehdä ja vielä 5xenemmän epäoleellista? Tosin syyllistyin tähän tietenkin itsekkin kommentoimalla avcautumistasi. Ero on siinä, että minä ymmärrän rikkoneeni sääntöjä, mutta sinä et näemmä millään.

17. Pentti Hirvonen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    23
    Puhelinmalli:
    Nuukia
    Eli näin. Ne kymmenet tai sadat ovatkin sitten 13 per kk. Ja niistäkin ilmeisesti puolet tänään nokiauskovaisten provoilun ansiosta?
    Entä se sisältö? Onko se jotain sellaista joka oikeuttaa henkilökohtaiseen vainoon ja täysin mutu-pohjaiseen mustamaalaamiseen?
    Se on kumma että mikään ei auta. Vaikka olen todennut esim. 5800XM:stä useampaankin kertaan että se on hinta/ominaisuus -suhteeltaan erinomainen puhelin (edelleenkin esim. Omnia HD:tä parempi hinta/ominaisuudet) niin silti puhelimen puutteiden (desktopin tilan huono hyödyntäminen, kääntöautomatiikan ongelmat, tekstinsyötön ongelmat, kuulokeongelma ym. laatuongelmat) perusteltu kritiikki saa aikaan henkilökohtaisia hyökkäyksiä.

Etenkin jos kahteen viikkoon en ole kirjoittanut palstalle käytännössä lainkaan, yksi täysin asiallinen kommentti lievästi provokatoriseen postsukseen saa aikaan täyslaidallisen hyökkäyksen uhkailuineen. Ihan tosiaankin olen sitä mieltä että ainoastaan jonkinlaiset taloudelliset kytkökset tai mielenterveyden horjuminen voi selittää noin suhteettoman reaktion yhteen asialliseen kirjoitukseen jonka motiivit olivat täysin vilpittömät ja epäprovokatoriset.
    Mitä tulee itse N97aan: Mikä tekee siitä flagshipin? Hintako? Missä on OLED? Missä on 8-12 megapikselin kamera ja HD-videot? Missä haltioituneet testikommentit lippulaivan ylivertaisista ominaisuuksista ja esim. käyttömuistin ylenpalttisesta määrästä? Jotain karkkia pitäisi saada vastineeksi tuolle hinnalle. Ja on se kumma kun jotkut edelleen näinä taloudellisina aikoina pitävät hintaa epäolennaisena. Ja yhtä kumma on tuo ääkkösasia. Jos se on jollekulle ongelma niin sitten on. Mikä ihmeen pillastumisen aihe se on jos joku pitää sitä valintakriteerinä? Olipa syy asiaan sitten puhelimen koko tai mikä tahansa.
    Outoa näissä keskusteluissa on se että ei voida näköjään keskustella ilman menemistä henkilökohtaisiin hyökkäyksiin mistään. Lisäksi edes hymiöt eivät tunnu vaikuttavan joidenkin verenhimoisten ja täysin huumorintajuttomien tosikkoidioottien käsityksiin.

18. Pentti Hirvonen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    23
    Puhelinmalli:
    Nuukia
    Keskustelu on toisaalla muutta kun jatkoit sitä täällä niin...
    Ai epäolennaisen? Osa ostajista maksaa luurinsa ihan itse.
    Jauhaa. Ei MrM jauhanut vaan mainitsi melko sarkastisesti kuten asia myös omasta mielestäni on. (M:llä sitäpaitsi on paljon enemmän vertailupohjaa noksuihin kuin minulla.) Enkä vieläkään ymmärrä mikä vastauksessani oli niin sääntöjenvastaista ja pöyristyttävää että se sai aikaan tuollaisen apinanraivoisen reaktion, katkaisi kamelin selän? Sekö että olin samaa mieltä ja vielä perustelin jotenkin komppaukseni? Sekö että olin uskaltanut kirjoittaa tänne jopa 13 kertaa kuukaudessa?
    Käsittämätön foorumi. Kohta varmaan joku vielä väittää että minä olin se joka kirjoitti Jorma Ollilan kapeista hartioista...

19. Cirrus

Tykkäykset:
    0

Öö. Nyt tipahdin. Jos maksaa luurinsa itse, niin sehän tarkoittaa suoraan sitä, että ei ole ollut liian kallis. Ja se taas tarkoittaa että sinun kalliksi mainostamiset ja hintavertailutietosi toshibaan olivat täysin tarpeettomia ja epäolennaisia.

Ja muutenkin hintatietoa lötyy ihan kaikista kaupoista. Ei sitä tulla tuosta ketjusta etsimään. Tai mitään muutakaan antamaasi tietoa. Pysytkö perustelmaan miksi on tarpeellista keskustella tuossa ketjussa N97 kalleudesta? Kuka siitä hyöty että saa sinun tai kenenkään mun kommentit kalleudesta, hinta kun ovat selvillä ihan muutenkin? En näe vain mitään järkevää syytä sellaiselle keskustelulle tuossa ketjussa. Jos joku kyselee tuolla minkä matkapuhelimen ostaisin -alueella tietyllä ominaisuudella varustettua tuotetta, niin voit siellä huomauttaa että nokia maksaa sen ja sen ja samat ominaisuudet löytyy siitä ja siitä puhelimesta halvemalla. Tai jos muuten tuntuu että pitää valittaa nokian hinnoista niin perusta ketju nokian puhelinten kalleudesta vaikka tuonne asian vierestä alueeseen, jospa se vaikka siellä säilyisi. Pystytkö perustelemaan miten nuo OLED-haaveilut ja muiden puuttuvien ominaisuuksien haikailut kuuluu N97 ketjuun? Niitä ei ole eikä siihen tule. Tuollainen kritiikki on aivan turhaa N97 ketjussa. Voit perustaa ketjun "Missä on nokian OLED jne jne." , missä ihmettelet niitä sitten. N97 ketjuun kuuluu vain N97 asiat.

Tälläisinä taloudellisina aikoina, jokainen tekee itse päätöksen onko N97 kallis vai ei. Sinun ei tarvi sitä ihan varmasti kenellekään kertoa.

Eli rike oli aiheen vierestä keskustelu, josta sinua huomautettiin. Jos et ennen tiennyt mikä kuuluu noihin ketjuihin, niin nyt tiedät. Et kuitenkaan uskonut ja tämän seurauksena aloit melkoisen avautumisen sen sijaan että olisit koittanut tajuta miksi nuo ei kuulunut ketjuun. Koitan sitä tässä nyt sinulle selittää.

20. JCSH

Tykkäykset:
    12
    Se että missään muussa Nokian puhelimessa ei ole lähellekään samoja speksejä.
    Iso touchscreen, QWERTY, 5 mpix kamera, 32gigaa sisäistä muistia, kompassi...
    Okei, siinä ei ole kaikkia mahdollisia herkkuja, mutta missä puhelimessa on?
    Samsungilla OmniaHD:ssä on 8mpix kamera, AMOLED ja kapasitiivinen näyttö mutta vähemmän sisäistä muistia kuin N97:ssä ja ei QWERTYä. Ja hintaakin 100e enemmän.
    Omnia Pro:ssa (joka on varmaan lähimpänä N97) on QWERTY mutta 5mpix kamera, resistiivinen näyttö ja ei sisäistä muistia. Ja vähän N97:aa halvempi.

Jaa tämä viestiketju