1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

"Jatko" -keskustelut

Keskustelu osiossa 'Ylläpito', aloittaja J.J-75, 2/2/10.

1. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    http://www.matkapuhelinfoorumi.fi/keskustelu/showpost.php?p=1058203318&postcount=2851

Miksi tuola operaattorit osiossa eräät joutuu mielistelemään? Mun mielestä jos on ketju perustettu kehuille/haukuille, niin se on siellä sallitusti annettu olla. Siellä pitäs kestää kritiikkiä myös tietyistä operaattoreista, jotka hoitaa huonosti asiansa joidenkin mielestä.. öö mikä tää on tämmönen sääntö nyt, että jos on haukuttu, niin olisi tasapuolisuuden vuosi kerrottava hyvääkin ja voiko siittä saada rangaistuksen jos näin ei tee?

Olen käsittäny, että jos on haukuttu, asiasta on keskusteltu miksi jne. Jos on kehuttu asiasta on keskusteltu jne Miksi nyt pitäs sitten alkaa menemään jonkun tietyn kaavan mukaan. eihän kaikki samallalailla edes käyttäydy/suhtaudu asioihin.

Pitäisikö sitten samaan syssyyn kun kehutaan, keksiä jostain mistä vois vähän haukkuakin? Ettekö voisi antaa esimerkkiä siitä ketkä sitä tiettyä operaattoria olette kehuneet kaiken aikaa. Jos vähän haukkuisitte myöskin, kun kerran näin erikseen ollaan suositeltu?

2. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Jaahas, ilmeisesti JJ:llä ollut taas tylsä ilta kun on ehtinyt pohdiskella syntyjä syviä. Onko joku peräti lähestynyt yksityisviestillä vai minkä vuoksi moinen ristiretki? No ei se mitään yritetään vähän valottaa lainauksen taustoja.

Tuon lainauksen innoittajana toimivat nämä nk. yhden asian miehet, joiden ainoa tehtävä on valittaa jonkun tietyn operaattorin toiminnasta. Kuvitteellisena esimerkkitapauksena toimii tilanne, jossa henkilö on saanut vuosia sitten huonoa asiakaspalvelua tai kohdannut vikatilanteen, jonka vuoksi on verisesti loukkaantunut tultuaan mielestään kaltoin kohdelluksi. Tästä sydämistyneenä henkilö jatkaa tämän saman kokemuksen toistelua tuoden tapauksen esille aina kun kun kyseisen operaattorin asioista tai ongelmista kirjoitetaan. Usein asia tuodaan esille siten, että joku voi virheellisesti saada sellaisen kuvan kuin mainitunlainen tilanne olisi normi ko. operaattorilla vaikka ongelma olisi korjaantunut jo aikoja sitten tai toimintatapoihin tullut muutos. Tämä operaattorista tai henkilöstä riippumatta.

Yhteenvetona voisi kirjoittaa seuraavaa: Jokaiseen viestiin ei tarvitse kirjata haukkuja ja kehuja, mutta joku tasapaino kirjoittelussa on hyvä olla. Saman asian turhaa toistoa tulee välttää. Ketään ei estetä ilmaisemasta mielipidettään kunhan se tapahtuu järkevyyden rajoissa.

3. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Noh... mulle selvitys kelpaa toistaiseksi.

4. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3462
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Idioottimaista vihjailla mitään omista keksimistäsi ristiretkistä, saatikka vihjailla minun lähetelleen mitään ristiretkeen kiihottavia yksityisviestejä.

5. Panda Vieras

Mä ihan todella olen yrittänyt nähdä tuon operaattorit-osion puolueettomana paikkana mutta pakko taas todeta että kyllä se Sonera on siellä edelleen aika pyhä... Melko avoimesti voi haukkua operaattoreita mutta jos toteat Soneran palvelun olevan sontaa voi laskea sekunneissa kun ilmestyy tällainen "pojat pojat eiköhän riitä"-hyssyttely.

6. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Nimittely se vasta idioottimaista onkin, eikä minun nähdäkseni viestissäni vihjailtu sinun toiminnastasi. Lähinnä yleisellä tasolla puhuttu asiasta ja vähän heittoa peliin ettei JJ jää ihan kylmäksi. Harmi tietysti jos otit tuon itseesi, sillä se ei ollut tarkoitus.

Jotenkin tämä Pandan kommentti ei yllättänyt. Sama virsi joka kerta. Lukaisepa vaikka Datatuotteet -osiossa olevaa 3G-yhteyksiä käsittelevää ketjua. Siellä on jokainen saanut vapaasti kertoa miten hyvin tai huonosti Soneran yhteys toimii. Löytyy sitä Soneraa kritisoivaa tekstiä muistakin ketjuista. Tosin onhan se tietysti vähän tylsää jos haukkuu Soneraa surkeaksi ja kun ei perustele asiaa mitenkään niin joku erehtyy kysymään niitä perusteluita.

Haluamatta edelleenkään ketään osoitella, totean ettei minulla ole mitään henkilökohtaista tähän ketjuun kirjoittaneita käyttäjiä kohtaan. Erilaisia persoonia ollaan, ja mielipiteet riitelevät, mutta toivottavasti voidaan silti elää rinnakkaiseloa. Vähän se tosin puuduttaa kun näitä puolueellisuusväitteitä nousee pintaan - vähintään kerran vuodessa ;). (Vakava asia, mutta silti...)

P.S. Minulle saa lähettää myös yksityisviestejä jos kokee tulleensa jotenkin erityisesti kaltoin kohdelluksi tai jokin asia askarruttaa. Yleensä kyseessä on jokin väärinkäsitys. Sellaisen tilanteen julkinen setviminen ei välttämättä ole kaikkein järkevin vaihtoehto, mutta ymmärrän jos joku niin haluaa tehdä.

7. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    No mun puolesta tutkikoot onko viestejä lähetelty YV:nä. Puhtaat jauhot pussissa on helppo ainakin levittää käsiään.

Mun mielestä julkinen tapa käsitellä tämän foorumin asioita on se paras tapa. On joku topic missä voi keskustella niinkuin on toivottu erikseen.

8. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3462
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Juu, mää nappasin vähän liian kärkevästi tuohon aiempaan kommenttiisi, sorry Veppis.

9. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230

Siis kysymys oli saako suojakoodia ym. purkaa rahaa vastaan joku muu kuin firma.

Mitä lainkohtia tähän sovelletaan ja millä edellytyksin ei saa purkaa? Kuka tekee ja millä perusteella rikosilmoitusta jo...? Selvitetääs tää nyt juurtajaksain, niin ei jää epäselväksi. Onko jo tuomittuja henkilöitä?

Mun mielestä rikoksen suunnittelu ei ole vielä rikos. Ei ole rikos ilmoittaa rikkovansa lakia myöhemmin. Se miten meinaatte osoittaa toiminan tapahtuneen tulisi käsittää tietomurtoon verrattavia taitoja.

10. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Palvelua markkinointii nimenomaan "löydettyjen" puhelimien aukaisuun jotta ne saataisiin omaan käyttöön, samalla sitä markkinointiin että "löytökoneen" tietoja ei menetetä, eli salasanalla suojatut tiedot ovat sen jälkeen luottavissa.

Mainoskesta sai sen käsityksen ettei ollut kyse suunnittelusta vaan (tieto)murto palvelusta joka täydellä teholla käynnissä.

Autovertaus:
    Olet jättänty avaimet autoosi ja olet lättässyt ovet lukkoon, lukkoseppä tarjoaa ovenaukaisu palvelua

Olet "löytänyt" auton , johon lukko pertti markkinoi aukaisu ja käynnistypalvelua jotta voi ottaa auton ja sen sisällön "omaan käyttöön"

11. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230

Kysyin mitä lakia siihen sovelletaan, enkä vertausta. Koska vertaukset ei ole tuoneet koskaan mitään täysin vertailtavaa juttua. Myyjällä ei ole mitään velvollisuutta kysellä henkilötietoja varmaankaan kuin lukkoliikkeen äijällä, joka joutuu varmistamaan henkilön oikeudet auton oven avaamiseksi mikäli epäilee tässä olevan jotain laitonta kyseessä. Tai ainakin sen jälkeen, jos ovi on avattu ja saadaan tarkastettua paperit tms. Muutenkin takuun tai kuluttajasuojan tms. soveltaminen kännyköihin on hiukan hämärän kaukana auton oven lukon avaamisesta. Simppeliä ois noin verrata käytännössä, mutta niihin takuulla sovelletaan eri lakeja.

Lisäksi kuinka montako juttua on vireillä ollut tai nyt? Mitäpä siitä on tuomiota tullut ja mistä.

12. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Tässä maassa on joutunut leivättömän pöydän ääreen jos on autellut laittomia kännykkä busineksia, tietämättömyyteen ja hyväuskoisuuteen on vaikea vedota jos mainostaa palveluitaaan nimenomaan laittomiin tarkoituksiin.

Haastatteluun voi joutua ihan hyvämainenkin yrittäjä joka on suunannut palvelut rehdeille asiakkaille, jos yrittäjän palveluita on kuitenkin käytetty hämärähommiin.

Tiirikointipalveluiden myyminen, varsinkin IT puolella on aika vaativaa, jos haluaa selustansa turvata.

13. kaupamees

Tykkäykset:
    0
    Eikös ne pankkirosvot osta suunnitelmia ruottin puolelta, kun siellä suunnittelu ei ole rikos.??

14. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3462
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    No ei osta.

15. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230

Muistaakseni suunnittelivat Suomessakin ja harjottelivat...

Jaa tämä viestiketju