1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Jabra FreeSpeak 250 ja rillit

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Miika, 18/2/04.

1. Miika

Miika

Tykkäykset:
    0
    Onkos kellään rillipäisellä kokemuksia moisesta hooäffästä. Eli istuuko korvaan vaikka käyttäisikin silmälaseja?

Muuten tuo vaikuttaisi varsin vinkeältä peliltä vaikkakin olen lukenut siitä sekä hyvää että huonoa (ratiseva ääni, katkeileva yhteys luuriin jne.)

2. harhakuvitelma

Tykkäykset:
    0
    Mulle se istuu ainakin todella hyvin vaikka nelisilmä olenkin.
    Se kannattaa laittaa korvaan siten, että ensin ottaa rillit pois ja sit kuuloke päähän ja sit rillit takas.

Myyntimääriin katsottuna ei Jabran BT HF:t ole todellakaan mitenkään vikaisia.

3. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    787
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    en mä ainakaan mitään rillejä pois ota ku ton paikalleen laitan. niin loistavasti istuu että jos sisällä ton korvaan laitan ni ku autoon pääsen ni täytyy ekan kerran koittaa että onko se vielä korvassa. oikeestaan huono et istuu näin hyvin ku nyt joutuu kokoajan tarkistaa onko se viel korvas ku ei sitä tunne yhtään :D

eli kysymykseen: rillit ei vaikuta mitenkään tohon hf:n käyttöön

4. dynamo

Tykkäykset:
    3
    Entä hieman paksumpisankaisten aurinkolasien (sporttityylin Killer Loopit, esim. groove-malli) kanssa?

5. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Käytin viime kesänä paljon yhdistelmää Killer Loop + Jabra 250 ja ihan hyvin luonnistui. Sankojen päät oli ikäänkuin Jabran "takana" eli Jabra nousi pikkusen korvalehden päälle, mutta kyllä siihen tottui.

6. dynamo

Tykkäykset:
    3
    Ajatellaan tilanne että ajat autolla ja sinulla on aurinkolasit päässä ja jabra esim. hanskalokerossa. Puhelin soi. Saatko ajon aikana napsautettua Jabran korvaan ongelmitta aurinkolaseihin suuremmin koskematta?

Ja tuo bluetooth-hf pitää olla ilmeisesti päällä kokoajan? Eli sitä ei voi käynnistää vasta kun puhelin jo soi ja avata puhelua handsfreen painikkeesta. Myöskin puhelimessa pitää olla etukäteen asetettuna handsfree-toiminto päälle?

7. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ööh, tottakai se on ajon aikana koko ajan korvalla ja yhteys päällä. Ei tarvi muuta kuin painaa Jabrasta yhtä nappia ja vastata tai jos on automaattinen vastaus päällä ei tarvi painaa mitään. Eikä tarvi mitään "asettaa etukäteen handsfree-toimintoa päälle". Kun oot kerran laittanu luuriin BT:n oletuksena päälle ja laittanu Jabran luotetuksi laitteeksi, niin yhteys muodostuu aina automaattisesti kun laitat Jabran päälle.

Lisäksi mulla on autoteline ja autolaturi, niin kyllä on nautinnollista ajoa.

8. dynamo

Tykkäykset:
    3
    Eli puhelimessa pitää olla asetettuna Bluetooth käytössä-tila erikseen käyttöön, jolloin se kuluttaa huomattavasti enemmän akkua? Jabran päällekytkentä ei tietenkään erikseen kytke tätä tilaa päälle?

Onnistuuko Jabran asettaminen esim. ajon aikana kätevästi yhdellä kädellä?

9. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Siis laitat vaan asetuksista "BT päällä" niin se on aina päällä (valmiudessa) kun toisella laitteella otetaan siihen yhteyttä. Mulla on BT aina päällä ja joka toinen yö joudun lataamaan. Kyllä se Jabra kantsii laittaa päähän ja yhteys päälle jo ennen ajoon lähtöä niin on paljon helpompaa.

10. dynamo

Tykkäykset:
    3
    Sitten vielä yksi tyhmä kysymys =)

Tilanne:
    Puhelimessa on bluetooth-vastaanotto päällä ja jabra on pois päältä. Puhelin soi. Voinko laittaa puhelimen soidessa jabran päälle ja vastata puheluun vai onko liian myöhäistä. Noin säästäisi jabran akkua ;)

Kiitos condalle vastauksista.

11. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    En suosittele tuollaista "pelleilyä". Yhteyden muodostuminen kestää kuitenkin sen arviolta 10-15 sek. Jabrassa on kuitenkin tosi hyvä akun kesto, mä käytän Jabraa päivässä ehkä 1-2 tuntia, josta tietysti vain pienehkö osa puhumista, niin ei tarvi ladata kuin kerran viikossa ja silloinkin vain alle 2h. Puhelin (6600) pitää tosiaan ladata joka toinen yö.

Sitten vaan ohjelmoit vielä ääniohjauksen sellaisille numeroille, joihin soitat eniten ja eniten käyttämillesi toiminnoille. Ja ostat autotelineen ja autolaturin, niin kyllä on helppoa. Puhelimeen ei tarvi koskea koskaan ajon aikana ja näet aina kuka soittaa ja voit samaan aikaan ladatakin puhelinta helposti. Näin olen itse tehnyt kohta jo vuoden päivät ja oon ollu tosi tyytyväinen.

12. dynamo

Tykkäykset:
    3
    Autossa tuon käyttö ilmeisesti tuhoaa hyvin musiikin stereovaikutuksen?
    Pitää katsoa mihin v-mallin hinta asettunee. Kuulin huhua että tulisi jo tällä viikolla suomessa myyntiin.

13. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Sama hintahan sillä on kun aiemmalla mallillakin ja löytyyhän tuota jo viime viikosta lähtien.

14. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    En mä ainakaan oo musiikin kuunteluun huomannu mitään vaikutusta.

15. nhk_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Jabraa kokeillut niin silmälasien kanssa kuin myös aurinkolasien kanssa.. Peruskakkuloiden kanssa ei ole mitään ongelmaa, mutta aurinkolasit on "tuhti"sankaiset ja meinaa joskus painaa.. Käy kuitenkin aika hyvin kumpienkin kanssa kun saa asetella ja etenkin kun tottuu..

16. dynamo

Tykkäykset:
    3
    Pian pääsee testaamaan Jabran 250:aa rillien kanssa ja ilman. Huudin lähes käyttämättömän Jabran 36 eskolla.

Jaa tämä viestiketju