1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Järkeä vaihtaa 7210 -> 5100

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja pocket.demon, 30/1/03.

1. pocket.demon

Tykkäykset:
    0
    Oisko tossa vaihtamisessa mitään järkeä ja paljonko joutuis maksaa väliin?

2. djj Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Itse en vaihtaisi.

3. Karhu ('!') Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ite vaihtaisin koska a) 5100 on kestävämpi b) 5100 on hienompi :)

4. Malaco

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 5, Jolla
    Vaihtaisin :)

5. Tuom4s

Tykkäykset:
    0
    En vaihtaisi, saat saman puhelimen. Ainoa todellinen ero on se kestävyys, mutta en mä tarvi kestävää puhelinta, kun harvoin sitä pudottelen :)!

6. NusNus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active
    5100 kestävyys on mitä on. Nokian käsitys vesitiiviydestä on x-press on coverit. Uskon kyllä että 6610 kestää lähes saman määrän kosteutta kuin 5100. Minä en oikein jaksa myöskään uskoa että noksu olisi laittanut jonkun kestävämmän kuoren elektroniikan ympärille.

7. tommi24

Tykkäykset:
    1
    Kyllä sen pitäisi kestää kosteutta, vaikka kuoret olisivat irti ja akkuhan on suojattu läpällä. Ja kyllä ehkä vaihtaisin tuohon 5100:aan.

8. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    kyllä minä ainakin vaihtaisin. munkin mielestä 5100 on hienompi.

9. tommi24

Tykkäykset:
    1
    Kyllähän sen pitäisi kestää vettä vaikka kuoret olisivat irti ja akku on suojattu erillisellä läpällä. Ja itse kysymykseen: Kyllä itse vaihtaisin todennäköisesti.

10. Esa Isopahkala

Esa Isopahkala Ylläpitäjä

Tykkäykset:
    1329
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
    Tuskin kukaan kaipaa tuollaisia kommentteja, joissa ei ole mitään perusteluita kerrottavana vaihdolle tai vaihtamatta jättämiselle.

Vaihdon syitä voisi olla kestävyys, ulkonäkö, helppokäyttöisemmät näppäimet, pelkkä vaihtelunhalu. Henkilökohtaisesti en näe syytä vaihtaa 7210:aani 5100:aan, koska en tarvitse lisäkestävyyttä enkä erityisemmin pidä 5100:n ulkonäöstä.

7210:n vaihtoarvoa en nyt oikein osaa sanoa.

11. JPJ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    7210:n vaihtoarvo pyörii ~350 € kieppeillä.. En vaihtaisi. 7210 on mielestäni ulkonäöltäänkin komeempi. Kestävyyttä en tarvitse ja veden pitävyyskin on 5100:ssa lähinnä roisketta.. Ja rahaakin täytyisi väliin pistää..

12. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Vaihtaisin kyllä heti 7210:n 5100:n. Mukavuutena, parempi näppis mielestäni, ulkonäöltään joten agressiivisempi, josta minä itse pidän. Samat ominaisuudet + jotain uuttakin. Näyttökin kuulemma on vakaampi.

13. Tuom4s

Tykkäykset:
    0
    näytöllä ei nyt kuitenkaan niin suurta eroa, kyllä siitä 7210 näytöstäkin selvää saa! :)

14. Tumppu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    9
    Puhelinmalli:
    6110
    Noiden kahden takia ostin, en vaihtanut. Totta kyllä on että tämä puhelin ei ole sellainen johon vastataan puku päällä (tai sitten rapisee pisteet).
    Toisaalta, makujahan on yhtä monta kuin meitäkin, itse olen sitä mieltä että edustuspuhelimeksi tästä ei ole. Ominaisuudet muuten on kyllä kohdallaan, Nokia on onnistumassa aika hyvin siinä että tuodaan entistä rajatummille kohderyhmille oma puhelin.

15. djj Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    No jotain perusteluja:

Ensinnäkin, mielestäni 7210 on hienompi. Tuo 5100 on joten niin epätasaisen näköinen... no en osaa selittää mitä haen takaa mutta siihen ei oikein saa otetta? ;)

Mutta toisaalta, mitä on kuullut / lukenut 7210'n ongelmista, voisin ehkä sitten tarttua tuohon toiseen vaihtoehtoon...

(Tuli taas jotenkin epätasainen viesti. Pistän sen kuumeen piikkiin.)

16. Zyklon

Zyklon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    En vaihtaisi koska 5100 on mielestäni aivan hirveän näköinen.Tapana ei ole kohdella kovasti puhelinta joten mitään kumisuojia en luurin ympärille tarvi.Muita syitä tuossa moni mainitsikin.

17. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Mulle 5100 on omiaan siksi sen hankinkin. Sporttiselle jätkälle sporttinen känny. Kun noita xtreme lajeja tulee aika lailla harrastettua ympäri vuoden niin luurilta pitää odottaa hieman kestävyyttä ja ulkonäkö ei ole tärkeä juttu.

18. -tiger-

Tykkäykset:
    0
    en vaihtais. 7210 on parempi imago ja se on mun käsittääkseni kalliimman hintaluokan puhelin. ominaisuuksia ei taida 5100 olla kuitenkaan mitään lisää paitsi kosteuskestävyys. (ei mitenkään tarkistettua tietoa) mutta siinä vaiheessa kun kuitenkin haluat vaihtaa ton niin tarjoa sitä 7210 mulle ennen kun vaihdat ;)

19. Mie

Mie Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    35
    Puhelinmalli:
    Moto Z Play
    Itse vaihdoin 6610:n 5100:aan ja olen vaihtooni erittäin tyytyväinen... Omat työolosuhteeni ovat usein sellaiset että taskulampusta puhelimessa on todella hyötyä ja kyllä tämä 5100 nyt ainakin vähän enemmän pientä pudottelua ja vesisadetta kestää kuin 7210/6610. Lisäksi hieman paremmalta näyttävä näyttö ja hyvä istuvuus käteen ovat 5100:n parempia puolia... Koossahan tässä joutuu hieman tinkimään, mutta se ei ole minulle ratkaiseva kysymys.

Lisäksi 5100:n positiivisena puolena tuntuu olevan akun parempi toiminta... Tosin tästä on kokemusta vasta yhden kokonaisen ja toisen toissayönä tehdyn latauksen ajalta.

Itse en maksanut mitään väliä, mutta näyttää ainakin tuo 6610:n hinta olevan matkalla alaspäin joten kohta saattaapi joutua maksamaan... ;)

Jaa tämä viestiketju