1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Jälleenmyyjän palkkaus

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Tinde, 2/10/03.

1. Tinde

Tykkäykset:
    0
    Ajattelin hakea myyjäksi erääseen Soneran liikkeeseen. Työpaikkailmoituksessa lukee palkkauksen kohdalla: pohja + provisio. Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Minkälaisista summista suunnilleen puhutaan? Jos kauppa ei käy, niin pystyykö palkalla edes elämään?

2. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Tilanne varmaan selviää parhaiten tyähaastattelussa kysymällä. Ketju- tai yrityskohtaisia eroja varmasti löytyy ja ne saattavat lopa riippua operaattoristakin. Tuskin kukaan haluaa täällä alkaa kertoa palkkauksestaan, eikä välttämättä kovin täsmällisesti voikaan.

Kun itse olin alalla niin joinakin kuukausina nauratti ja toisina itketti. Kokonaisuus ihan ok.

3. nalle Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Riippuu tosiaan hirveästi liikkeestä/ketjusta paljonko myyjälle itselleen jää provikkana. Pohja on varmaankin jossain viidessä eurossa (tuo on pienin minkä olen itse kuullut...)

4. krisu

Tykkäykset:
    0
    Hävytöntä. Isä puhuu 10kertaisesta tohon verrattuna eikä edes myy työkseen vaan on surinalla töissä.

5. Jussi

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Puhutteko tunti- vai kuukausipalkoista?

6. krisu

Tykkäykset:
    0
    Käsittääkseni provikasta oli kyse.

7. nalle Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Provikasta per liittymä, mitä jää myyjälle itselleen käteen (ei siis mitä operaattori maksaa jälleenmyyjälle, vaan mitä jälleenmyyjä maksaa työntekijälleen).

Ja tuo mainitsemani 5 euroa/liittymä oli tosiaan siis pienin minkä olen itse kuullut.

8. Jussi

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Ahaa, ok. On maksettu paljon vähemmänkin kuin tuo 5 eur, mutta myös reilusti enemmän. :)

9. Tonppa

Tykkäykset:
    0
    Aamen.

Yleensä/joskus on vielä jotain nettoliittymämyyntiprovisioita ja muita härpäköitä. Osa niistä jopa voi kuulostaa hyvältä, kuten PGone :)

10. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Palkkaus kannattaa tosiaan selvittää kyseisestä firmasta. Toiset maksavat isompaa provikkaa ja niin pientä pohjapalkkaa, ettei sillä elä ja toiset firmat maksavat elämiseen riittävää pohjapalkkaa ja sen päälle provikkaa jonkin verran.. Molemmissa tavoissa on puolensa..

Jaa tämä viestiketju