1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

IrDA Actisys 220L+ & PC Suite

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja petej, 11/8/02.

1. petej

Tykkäykset:
    0
    Missähän vika kun Actisys 229L (http://www.actisys.com/ac200-220.html) ei suostu kommunikoimaan Nokian PC Suiten
    v.4.51 kanssa. Käyttöjärjestelmänä Windows 200Me.

Ei kyksinkeraisesti tunnista puhelintani Nokia 6510.
    Ainoastaan Actisysin oma Infrared2.0 kyllä tunnistaa puhelimeni ja samion saan asennettua sen GPRS modeemiksi irdan kautta.

PC Suiten Nokia Connetion MAnages tunnistaa yhteystyypin IrDA:si, mutta Puhelin ruutuun ei tule mitään. Myöskään PC Suiten asennuksen yhteydessä ei puhelinta läydy (ohjelma haistelee IrDA liitännällä olevaa puhelinta asennuksen yhteydessä.)

Myöskään Logomanager tms. ilmaisohjelma ei saa yhteyttä puhelimeeni.

Onko muilla ollut vastaavia ongelmia, miten olette sen ratkaiseet?
    Eli mistä ajurit Me2000 varten?

t.epätoivoinen petej

2. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Sun pitäisi nyt ainakin päättää, onko sulla Windows Me vai Windows 2000. Vai käytätkö toisinaan Me:tä ja toisinaan 2000:tta? (yhtäaikaahan se ei ole mahdollista)

3. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Itselläni actisys 220l+, 7650 puhelimena, ja sama ongelma, ei pcsuite pelitä. Langattomalla linkillä tiedot siirtyy, mutta pc-suite ei löydä laitetta. Tarkoitus yrittää tiedustella nokialta. Oma käyttis: win ME.

4. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Hmm, onkohan se itse pc-suiten tuki jotenkin puutteellinen. Nokia ainakin osannee kertoa, mitä se tarkkaanottaen tukee.

5. petej

Tykkäykset:
    0
    No käyttöjärjestelmä on Me.

Löysin vanhoista viesteistä seuraavaa, allaolevasta ei tuntunut olevan mitään apua, joten kaipaan tarkennusta.
    Tuleeko Actisysin Irmon.exe käynnistää aina ensin, jotta IrDA alkaa haistella kännykkää?
    Vai aiheuttako tuo sen, että IrDA-portti on varattu --> PC Suite ei saa yhteyttä kännykään.

Olen kokeillut yht. muodostusta vaikka miten mutta ainoastaan.
    Actisysin oma Irmon.exe löytää 6510 samoin se löytyy GPRS-modeemina
    mut mikään PC-Suiten mukana toimivista ohjelmista ei tunnista mitään eikä edes rupea vilkuttamaan Actisysin vihreää lediä.

>korjaus asiaan (lainaus microsoftin kotisivuilta):
    >To work around this behavior, use the following method:
    >Disable the power management of the COM ports:
    >1. Use Registry Editor (Regedit.exe) to locate the >EnablePowerManagement value in the following registry key:
    >2.HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VxD\VC>OMM On the Edit menu, click Modify , change 01 to 00, and then click >OK .
    ># Quit Registry Editor.

6. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Nokian careline ei ainakaan osannut kuin mailata aina yhden lauseen täyttä paskaa kerrallaan.
    Parasta oli, kun tuli mailivastaus "tarvitsisin lisää tietoa käyttöjärjestelmästäsi" ja viestiin ei voi replayllä vastata ja carelinen osoitteeseen josta viestit tulevat ei voi lähettää mailia, ja kysymykseeni vastannut ilmoitti vain etunimensä viestissä, joten ei voi edes etunimi.sukunimi@nokia.com -vastata hänelle..

Mitä pelleilyä noinkin suurelta firmalta..

7. petej

Tykkäykset:
    0
    Sain eilen kaikki toimimaan niinkuin pitääkin.
    Aikaa kului kaikkiaan viikonlopun yritykset huomioiden 10 tuntia.Huh Huh.

Lopullinen ratkaisu on henkimaailman juttuja ja osa toimenpiteistäni saattoi olla aivan turhia mut kutakuinkin seuraavilla asetuksilla/softilla alko niin LogoManager kuin PC-Suite ver.4.51 toimia:

1. Käyttöjärjestelmä siis Me.
    2. Asensin Actisys:n kotisivulta http://www.actisys.com/Downloads.html
    IrDA2.0zip paketin.
    3. Päivitin tuolle paketille WindowsMe CD:ltä Net3.cab paketista uuden Ircom ajurin. (IrDA.zip paketin ajurit v.1996 ja CD:n v.2000).
    En siis päivittänyt Irmon.exe ohjelmaa CD:ltä ainoastaan ajurin tuolle IrDA.zip paketin Irmon ohjelmalle.
    4. Disaploin virransyötön aiemmissa viesteissä kerrotulla tavalla.
    5. Lisäsin käynnistävalikoon Irmon.exe:n pikakuvakeen
    6..Koneessani on 2 Com porttia kuin piruuttani vaihdoin laiteen piuhan Com2:seen ja vaihdoin Irmon ohjelman käyttämään Com2:sta.

Ei ainoastaan Irmon tunnistanut puhelinta (kuten oli jo alusta saakka tunnistanut) vaan heti kun avasin PC Suiten se havaitsi puhelimen myös!!!
    Siis oik.alalaidassa työpöydän palkissa on sekä Irmon ohjelman "rasia" enabled tilassa haistelemassa kännykää. Lisäksi tuolla on PC Suiten oma yhteyksin hallinta kuvake. Irmon on siis kokoajan pohjalla päällä.

LogoManager ohjelman options-valikosta ei valita manuaalisesti mitään Com porttia koska ohjelma herjaa että Irmon käytää jo ko.porttia.
    Valitaan puolestaan "automaatti" asento jollon yhteystyypin kohdalla lukee pelkkä IrDA ja Com tai muutakaan asetusta ei ole edes näkyvissä.

Logo-ohjelmilla joko netistä otetuilla tai Nokian omalla PC-Suiten mukana tulleella voi siis lähettää IrDA:n kautta nyt omaan puhelimeen tai tekstiviestinä kaverin puhelimeen (maksu norm. kuvaviesti, tosin sonera lopettaa palvelun siirtyien pelkään MMS:n jo 31.8.02) mintä tahansa kogon, ikonin, käynistys kuvan jne. Esim. netissä selaat maksullisia logoja painat logon päällä hiiren oik.nappulaa ja tallennat kuvan nimellä omaan työhakemistoosi C:lle *.bmp muotoon. Tän jälkeen avaat sen jollain kännykkäsoftalla halutessasi muokaat ja lähetät joko IrDA:lla itelle tai viestinä kaverille.

8. hendhe

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Sonera
    Kyllä ne soneran verkossa 31.8 jälkeenkin kuvaviestit kulkevat. Vain "Kuvaviesti"-niminen palvelu loppuu ilmeisesti olemattomasta käytöstä johtuen.

9. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Olen tässä jo pitemmän aikaa pähkäillyt tuon Win ME:n ja 7650:n pc-suiten kanssa.

En ole saanut hommaan mitään tolkkua.
    Langattomalla linkillä tavara kyllä liikkuu, mutta pc-suite ei toimi.

Haluaisikos joku ystävällinen yrittää rautalangalla vääntää mulle, että miten homma pitäisi hoitaa?

Mistä saa säädettyä infran nopeutta ME:ssä?

10. veikko

veikko VIPpi

Tykkäykset:
    2643
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Eihän tämä vastaus oikein tähän asiaan kuulu eikä siihen auta, mutta minulla on tuollainen Actisys 220L, ja kun hommasin Sonyericsson t68i:n, laitoin 220l:n taas Win98-koneeseeni kiinni, ja homma toimi kerrasta poikki. Tässä ainakin SE näyttää onnistuneen Nokiaa paremmin.

11. Dundee

Tykkäykset:
    0
    Mulla toimii pc-suite täysin ongelmitta ja on aina toiminut..linkkinä hoya irwave..

12. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Et tainnut lukea loppuun asti.
    Käyttöjärjestelmä on win ME, itselläsi 98. Joten tilanne ei ole ollenkaan sama.

13. veikko

veikko VIPpi

Tykkäykset:
    2643
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    En minä kinaamaan ryhdy, mutta kyllä minä asian huomasin. Juuri siksihän kirjoitin, että minulla on Win98. Eihän se puhelinkaan ollut sama, joten tilanne ei ole lainkaan samanlainen.

Mutta en malttanut päästää käsistäni tilaisuutta hiukan mainostaa Ericssonia, joka tekee hyviä puhelimia :)

14. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Kokeile erkkiä me:llä ja tule sitten kehumaan jos saat sen toimimaan paremmin kun nokian *vinkki vinkki* ..

Meinaan 7650 pc-suite & win98 yhdistelmästä olen kuullut VAIN positiivista..

15. blueice

Tykkäykset:
    0
    Ei toi veikko paljon p*skaa puhunu, kyllä noi erkit niin hienosti on pelannu. Itse olen käyttäny ir, bt, kaapeli ja lukemattomilla koneilla niin pöytä- kuin kannettavissa. Aina vaan on toiminu eikä ole tarvinnu kikkailla keskeneräisillä tuotteilla. Ja jos w98 toimii niin en näe yhtään syytä miksi ei toimis Me:ssä. Itse olen pysytelly w2k ja xp pro, koska ei taho noi dos pohjaset jaksaa pysyy pystyssä mun hommissa. (Cad-cam-ohjelmalla työstöratojen laskua cnc:lle tai raskasta 3d mallinnusta, jolloin muistinkäyttö on usein luokkaa 1.5 GB, ja jos samaan aikaan soi mp3:set ja on selain auki yms. niin on parempi pysyä nt-pohjasessa käyttiksessä..)

16. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Myyjät (jotka pelaavat omaan pussiinsa) sanovat, että ME ja 98 ovat yksi ja sama, mutta muut sanovat, että ei todellakaan.
    Jos kokeilet toimintoja myös me:n kanssa ja toteat, että toimii, niin sitten hyväksyn vastauksesi, mutta mutu ja luulot ei ole faktaa :) ..
    Ei pahalla.

17. blueice

Tykkäykset:
    0
    Täytyypä toikin koittaa jos sattus vaan jostain läheltä kyseinen käyttis löytymään.. Tähän mennessä parhaiten on toiminu w2k, xp pro ja linux. 98se on noista vanhoista toiminu ihan hyvin myös.

Jaa tämä viestiketju