1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

iPhonen akkuongelmat ja akun vaihto

Keskustelu osiossa 'Apple', aloittaja Vilzi, 6/2/10.

1. Vilzi

Tykkäykset:
    0
    Ostin käytetyn iphonen ja toimii muuten
    paitsi että kun otan laturista pois näyttää
    että on akku täynnä ja yritän tehä jotain
    esim ottaa kuvii nii vähän ajan päästä
    sammuu ilman mitään varoituksia.
    Jos yritän heti käynnistää sammuu
    ennenkuin kerkeää vahtua apple logosta
    pois. n. 3 min kuluttua käynnistän nii akku
    mittari punasella ja varottaa että 20 % akkua
    jäljellä. Tämän jälkeen ku laittaa laturiin niin
    siihen tulee näkyviin se patterin kuva joka on punasena
    sit kun valo sammuu ja painan kotinäppäintä
    niin se näyttää vihreää ja että on täynnä.

Osaisko joku selittää mistä tämmöinen
    voi johtua?
    Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 3_1_2 like Mac OS X; fi-fi) AppleWebKit/528.18 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile/7D11 Safari/528.16

2. kimmo

kimmo Punainen matto, kiitos.

Tykkäykset:
    907
    Puhelinmalli:
    Huawei P8 Lite
    En millään muotoa kuvittele olevani mikään iphone-tuntija, mutta kun ei kukaan muukaan ja foorumimme mainetta pitäisi pitää yllä.
    Minulla sellainen tunne että sinulle myyty iPhone jossa akku sanonut sopimuksensa irti..ymmärtääkseni vaihto maksanee huollossa reilusti yli satasen..halvemmalla toki selviää jos itse ostaa jostain uuden ja pystyy sen vaihdon tekemään. Et kerro mikä iiluuri kyseessä, et myöskään hintaa..kannattanee laittaa maksamaansa hintaan lisää 150 euroa ja verrata hintaa uuteen/toimivaan laitteeseen..tietää pitääkö palata myyjän luokse. :) Auttoiko/helpottiko?

3. Panda Vieras

Syyttäkää vaan asiattomasta viestistä mutta tämä oli päivän paras :D

Villi veikkaus: akku on ns. paskana?

4. kimmo

Tykkäykset:
    907
    Puhelinmalli:
    Huawei P8 Lite
    No enks mä ttu sitä yrittänyt nätisti esittää?

5. kimmo

Tykkäykset:
    907
    Puhelinmalli:
    Huawei P8 Lite
    Edelleenkin olen sitä mieltä, että sinulle myyty luuri jossa akku tullut tiensä päähän. Nokialaisessahan tuo ei iso ongelma olisi, mutta ymmärtääkseni omenaluurissa tuo patterin vaihto on hieman hankalampi toimenpide. Huolto myös tämän tietää ja tahtoo ottaa toimenpiteestä muutaman euron itselleen.
    Uskoisin että iLuurin sinulle myynyt tiesi asian, veloitti sinulta kuitenkin täyden hinnan? ja lähti hillokasan kanssa ostamaan itselleen uuden ja paremman.
    Jos itse en olisi luuria ostanut tietoisena akkuviasta, vaan minua olisi ns "huijattu", niin menisin myyjän luo(jos tiedossa missä asuu)ja nätisti sanottuna, kopauttaisin ohtaan.
    PS eikös nyt joku omenaluuriasiantuntija voisi varmistaa diagnoosini.

6. ajantawarat

ajantawarat Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    292
    Puhelinmalli:
    Lumia , Elisa , Helsinki

no ei todellakaan. Akun kenno pitää ilman kuormaa nimellisjännitteen ylhäällä ja mittari näyttää ok. Kun alat tekemään sillä jotain mikä vie virtaa tuo kennojännite romahtaa viallisen akun vuoksi alas ja puhelin sammuu , kiljuu , laturia jne. eli sulle on myyty kulttipuhelin ilman toimivaa akkua. Vie huoltoon tai jätä laatikkoon odottamaan maailmanloppua.

7. Waiski

Waiski Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    184
    Puhelinmalli:
    iPhone 7+ 32Gt
    On jo sen verran vanha luuri, että niinkuin täälläkin on todettu akun olevan caput. Ottamatta kantaa siihen mitä maksoit ja onko tilanne soviteltavissa. Miettiessä voit kysyä täältä http://taskuomena.com/ akun vaihdon hintaa, ymmärtääkseni noita kyllä ihan itsekin vaihdellaan, Google kertoo enemmän.
    Tämä tietysti on itse punnittava pystyykö tuohon vai ei...

Waiski

8. Infra

Infra Vuoden foorumilainen 2014 sekä VIP

Tykkäykset:
    6601
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaista
    Tästä piti tehdä ihan oma viestiketju, etkö voinut laittaa tuohon aikaisempaan?

Jaa tämä viestiketju