1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

iPhone 7 vai OnePlus 3?

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Jasp3rtti, 21/7/16.

?

iPhone 7 vai OnePlus 3?

1. iPhone 7

2. OnePlus 3

Results are only viewable after voting.
  1. Jasp3rtti

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Heippa. Olen kahden tulen välissä: en yhtään tiedä kumman puhelimen haluaisin. Tiedän, ettei iPhone 7 ole vielä julkaistu (jos edes julkaistaan kyseisellä nimellä), mutta tässä vertailussa tarkoitan sitä iPhonea, jonka väitetään tulevan syksyllä, ja josta on vuotanut väitettyä infoa nettiin. Puhelin tulisi saataville Applen perinteisen julkaisuaikataulun mukaan syyskuun aikoihin.

Toinen vaihtoehtoni on OnePlus 3 Soft gold -edition. Sekään ei ihan vielä saatavilla, mutta tulossa markkinoille aivan tässä lähiaikoina.

Olen nyt muutaman vuoden pysynyt ios-käyttöjärjestelmän orjana, viimeksi minulla oli Android vuoden 2014 ja 2015 vaihteessa. Omistan sekä iMacin että MacBookin, joten iPhone toimisi niiden kanssa erittäin hyvin. Ainakin nyt, kun uudet käyttöjärjestelmät julkaistiin ja nyt laitteet kommunikoivat keskenään entistä edistyksellisemmin. OnePlus 3 kuitenkin kiehtoo sen ollessa äärettömän kaunis vehje, tehokas ja muutenkin vaihtelu virkistää. Mutta Android on tässä nyt se este. Minua ei muuten Android haittaa, eikä ole mitään sitä vastaan, mutta olen kokenut sen aina vähän kömpelöksi, kun taas iOS miellyttää sen yksinkertaisuudellaan ja helppokäyttöisyydellään. Androidissa ei ole myöskään (tietääkseni) järkevää vaihtoehtoa tiedostojen siirtoon nopeasti Macin ja android-puhelin välillä, kun taas AirDrop on palvellut minua jo vuosien ajan lähes päivittäin. Sen lisäksi ongelmana on juuri muutenkin se, ettei Android ja Mac toimi keskenään kauhean hyvin.

Androidissa toisaalta on lähimaksumahdollisuudet tällä hetkellä paremmat kuin Applella, kun Apple Pay ei ole vielä rantautunut Suomeen, eikä Apple luovuta maksusiruaan kolmansille osapuolille. Androidiin saisi tällä hetkellä itselleni sopivat Elisa Lompakon maksusimillä, tai Nordea Payn. Jos iPhoneen jään, niin joudun käyttämään hieman rumaa Elisan maksutarraa. Käytän siis puhelin-lähimaksua suhteellisen usein, lähes joka päivä. Tosin ei maksutarrassa ja esim. maksusimissä ole kauheasti eroa, muuta kuin esteettisyys ja maksusim on ehkä hitusen kätevämpi.

Noh, joka tapauksessa päätös on vaikea. Valitakko Android koska vaihtelu virkistää ja lähimaksu sujuu näppärämmin, vaiko pysyä Applessa sen toimiessa muiden laitteideni kanssa niin näppärästi. Mitäs mieltä olette? Perustelkaa mielellään. Kiitos!

Ainiin, tosiaan mietin näiden kahden puhelimen välillä, EN muiden puhelimien. Eli ei tarvitse ehdottaa muita luureja, kun kyseessä on joko-tai.

2. akselic

akselic TicTac - vain yksi puhelin!

Tykkäykset:
    4443
    Puhelinmalli:
    OnePlus3
    Näiden kohdalla sanoisin itse että mikäli valinta ei mene puhtaasti ulkoisilla seikoilla (koko, ulkonäkö, sisällä oleva rauta) niin ainakin itse lähtisin näillä spekseillä:

1. Tarve
    2. Ekosysteemi

Siinäpä se kaikessa yksinkertaisuudessaan. Jos haluat käyttää pankkien natiivimaksusysteemejä niin ainakin toistaiseksi Androidilla on tosiaan vähän paremmat mahdollisuudet lähimaksuun. Oikeastaan kaikki muut mainitsemasi seikat puoltavat iOS:ää joten kysymys taitaakin olla "mikä juuri sinulle on tulevassa puhelimessa kaikkein tärkeintä?".

Yleisellä tasolla sanoisin että jatka iOS parissa ja odottele uutta iPhonea. Se maksutarra on luultavasti pienempi vitutuksen aihe kun koko käyttis jos siihen ei totukaan.

3. Howler88

Howler88 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    710
    Puhelinmalli:
    Lumia 950
    Toisaalta taas jos vaihtelu virkistää, niin osta ensin OP3 ja jos ketuttaa niin vaihdat syksyllä iPhoneen.
    Win-win situation, ostat halvemman luurin ja jos tykästyt niin saat huippuluurin halvalla ja jos taas et tykästy, niin otat jokusen euron myydessä takkiin mutta yhtä kokemusta rikkaampana. ;)

Edit. TT allekirjoitus poistettu. Ekaa kertaa ikinä unohdin :D

4. Mithrandir

Mithrandir Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    570
    Puhelinmalli:
    Paratiisin kielletty omena
    Vielä parempi idea: Odota vuosi ja päivitä vasta 7s:ään? ;) Uskon että siinä saattaa jo tulla isompi "päivitys"? :D

Noilla mitä kirjoitit, niin sanoisin että pysy iPhonessa. Mitä suotta rikkomaan hyvin toimivaksi havaittua?

5. Jani199107 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    30
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S Plus 64Gb
    Paitsi, miksi odottaa jos ottaa iPhone 7:n ja ensi vuonna päivittää sen seuraavaan iPhoneen?

6. Mithrandir

Mithrandir Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    570
    Puhelinmalli:
    Paratiisin kielletty omena
    ^ siis sä keksit VIELÄ paremman vaihtoehdon. :D

Jani199107 tykkää tästä.

Jaa tämä viestiketju