1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

IPhone 6s/se vai LG g5?

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Kaizerchief, 11/6/16.

1. Kaizerchief

Kaizerchief

Tykkäykset:
    5
    Hakusessa puhelin mikä olisi suht pieni, koska pieni käsi mutta jossa olisi hyvä kamera.

Mitä eroa on noilla iPhonen malleilla? Minkä valitsisitte noista kolmesta?

2. Raddel

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Oneplus 3
    Se on ihan että tykkääkö androidista vai iOS järjestelmästä. Mulla on ollu käytös 6S noin puolen vuoden ajan ja se tuli vaihdettua G5:een. Molemmat on iha loistavia valintoja eikä pahaa sanottavaa löydy ps. G5:en pikalataus on iha älyttömän nopea vaikka akkukesto on vähä heikohko :D

3. Nightuser

Nightuser Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    2131
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S4 Black Edition
    Iphone 6s ja se eroina ovat akku, näytönkoko ja resoluutio. Muuten ovat samoja spekseiltään.

Oma valinta noista olisi LG G5 ja ihan sen takia että on Android puhelin. Kamera tuossa pitäisi olla erittäin hyvä.

4. projector

projector Ole sinä tavis hiljaa, mää oon VIP

Tykkäykset:
    1867
    Puhelinmalli:
    Usein vaihtuva malli
    Jos hyvää kameraa haet, niin jätä iPhonet hyllyyn. Jos P9 ei oo vaihtoehtona, niin sitten kääntyisin tuon G5 puoleen.

Viimeksi moderaattorin editoima: 11/6/16
    amdnow tykkää tästä.
  5. Solmu

Solmu Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    564
    Puhelinmalli:
    Milloin mikäkin
    SE:ssä on myös huonompi etukamera, vanha Touch id ja 3D-Touch puuttuu.

Nightuser tykkää tästä.
  6. Kontrolli Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    178
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s + Iphone SE
    SE on noista oikeasti pieni, mulla on 6s:llä yhden käden käyttö aika säätämistä vaikka 9,5 koko hanskoissa. Mutta jos joku 5" istuu vielä räpylään niin Sampat ottaisin harkintaan jos hyvää kameraa hakee. Eikä se iPhonenkaan kamera ihan paska ole, etenkin jos videoita kuvaa :)

7. Kaizerchief

Kaizerchief

Tykkäykset:
    5
    Kävin gigantissa hiplaamassa noita kaikkia sekä vielä p9:iä. Tulos: joko g5 tai p9. Samankokoisia, toki näppituntuma erilainen. G5 ehkä muotoilunsa puolesta sopii käteen paremmin ja siihen saa mm. sen erillisen kameragripin. P9:ssä 150 e pienempi hinta ja myyjän mukaan enempi suorituskykyä.

Vaikea valinta.

Heinäkuussa viikoksi Kreetalle ja sinne olisi kiva saada puhelin, jolla saisi hyvät kuvat ja videot. Kamerathan on molemmissa tosi nopeasti käsillä, toisin kuin z3:ssa joka nyt käytössä. Se huollossa tosin nyt ja jos laittavat uuden kapulan tilalle, se lähtee samoin tein myyntiin.

8. Raddel

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Oneplus 3
    No lähetään siitä että myyjä on puhunu ihan hölynpölyä että olis P9 suorituskykyisempi, prossun laskenta tehot ovat aika tasan mutta GPU tehois sitten jää jalkoihin Adreno 530:lle :D itellä oli P9 ~2vk ja mulla meni hermot latauksen hitailuun/takkuiluun sekä UI käyttäminen oli todella sekavaa ja hankalaa. Vaihdoin G5 ja oon enemmän kun tyytyväinen joten suosittelen myös :) toki P9 ihan ok valinta hintaan nähden mutta... Maailma on valintoja täynnä ;)

Nightuser tykkää tästä.
  9. Coypu

Coypu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    68
    Puhelinmalli:
    LG G5, Surface 3 LTE
    Perjantaina sain G5 kouraan. Siirryin L930sta tähän. Kamera on hyvä ja puhelin on hyvän kokoinen. Phone areenan sokkokameravertailu vahvisti valinnan. Siinä P9 taisi olla testin viimeinen.

10. amdnow

amdnow Supermoderaattori

Tykkäykset:
    6108
    Puhelinmalli:
    Fiskarssin 10
    Jos tosiaan Huawei P9 on nyt mukana valinnoissa niin itse ainakin suosittelen sitä. Kamera on erinomainen ja varsinkin dynamiikka on mahdollistaa hyvät maisemakuvat ilman että valkoinen palaa heti puhki.
    Hämärässä kamera ei ihan ole samalla viivalla Galaxy S7 perheen kanssa, mutta edelleen hyviä kuvia tulee aivan varmasti. Itse tykkään P9 kamerasta erittäin paljon ja varsinkin erilaiset kuvausmoodit, RAW kuvien tallennusmahdollisuus ja erittäin helppo kuvaustilojen vaihto ovat positiivisia asioita.

Aloittaja ei kertonut miten puhelintaan käyttää. Jos ei pelaa kännykällään niin P9 on aivan yhtä nopea kuin esim. Samsung Galaxy S7. Se että häviää muutamalla pojolla jossain testissä ei kerro tosimaailman nopeudesta yhtään :)

Lueskelin saman testin jokin aikaa sitten ja nuo P9:llä otetut kuvat kyllä näyttivät ihmeellisen huonolta? Itse olen kuvaillut S7 Edgellä ja P9:llä ja eroa kameroiden välille on todella hankala saada, paitsi sitten erittäin huonossa valaistuksessa missä S7E optinen kuvanvakain ja suurempi aukko tuovat etua.

Mutta aloittajalle sanoisin vielä että P9 on erittäin pätevä puhelin. Kamera on puhelinmaailman kärkeä ja akku kestää erinomaisesti.
    Nopeutta riittää aivan varmasti ja jos ei pelaa puhelimellaan niin eroa markkinoiden huippupiireihin ei ole.

Kaikista merkeistä ja puhelimista löytyy aivan varmasti pahaa sanottavaa ja kyse onkin yleensä siitä missä mallissa sattuu omat tarpeet parhaiten täytetyksi. Ostaminen on kuitenkin aina jonkinlainen kompromissi.

11. Kaizerchief

Kaizerchief

Tykkäykset:
    5
    Optista kuvanvakainta ei taida p9:ssä olla? Se kääntää valintaa kohti g5:sta.

Pelejä en kauheasti pelaile, joten sen puoleen suorituskyvyllä ei niin merkitystä.

12. amdnow

amdnow Supermoderaattori

Tykkäykset:
    6108
    Puhelinmalli:
    Fiskarssin 10
    Jep. P9:ssä ei ole optista kuvanvakainta.

13. ka11e

ka11e Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    49
    Puhelinmalli:
    Iphone 6
    Mites iphone 6s vs lg g5? Voitko siitä kertoa jotain.

Mietin josko applen leiristä vois siirtyä android maailmaan?

14. Kaizerchief

Kaizerchief

Tykkäykset:
    5
    Kokoluokaltaan s6 oli aavistuksen pienempi mutta ei merkittävää eroa. Silmäkarkkia oli g5:ssa enempi ja parempi kamerahan siinä on. S6 oli ainakin gigantissa merkittävästi edullisempi, noin 100 euroa. Applelisää? Kun oon androidiin tottunut ja tämä nykyinenkin androidi, koen että helpompi siirtyä. Tietää mitä saa :)

Tämä siis vastaus @ka11e

15. zozma

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Samsung galaxy S7
    Suosittelen lämpimästi s7 ;) kaikilta osin huippu ja kamerakin valittiin yhdellä suositulla youtuben elektroniikkakanavalla (en muista juuri nyt nimeä mutta suosittu sivu kuitenkin) parhaaksi älypuhelinten kameraksi. Testissä oli ainakin tuo ip 6s,lg g5,p9 ja sony sekä htc. Heidän kanavallaan myös äänestivät s7 parhaaksi älypuhelimeksi niinkun kaikilla osa-alueilla :) itse olen tähän tyytyväinen ainakin, mutta jos s7 ei ole vaihtoehto niin lähtisin tuon Lg g5 kannalle.

16. ka11e

ka11e Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    49
    Puhelinmalli:
    Iphone 6
    Miten paljon huonompi tuo akunkesto on tuohon 6s verraten?

17. Raddel

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Oneplus 3
    No oon G5:lla päässy noin 4-4,5h sot aikoihi ja 6S:llä noin 6 tunnin käyttöaikoihin mutta sitte taas että G5 akku kestää hieman vähemmän mutta lataa taas todella nopeaa (quick charge 3.0) johdosta appleen verratuna joten lopputulos on vähä niinku 50/50 :D

18. ka11e

ka11e Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    49
    Puhelinmalli:
    Iphone 6
    Jäitkö kaipaamaan mitään iphonesta?

19. Raddel

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Oneplus 3