1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

iPhone 6+ akku verrattuna G4 ja Nexus 6?

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja MattiKnaapi, 15/9/15.

1. MattiKnaapi

MattiKnaapi

Tykkäykset:
    5
    Puhelinmalli:
    iPhone5
    Moi!

Olen aprikoinut vaihtoa 6+ iPhonesta isomman puoleiseen androidiin. iPhonessa harmittaa pieni muisti (16gb) ja siitä johtuva jumppaaminen iTunesin ja ylipäätään kuvien siirtämisen ym. kanssa. Kokemusta iPhonesta kyllä on, mutta jostain syystä en pääse sinuiksi tuon systeemin kanssa.

Vaihdokiksi olen katsellut G4:ää sekä Nexus 6:tta. Näissä muistia on tarpeeksi, koko on hyvä, näytöt ja kameratkin oletettavasti ihan kelpo luokkaa. Suorituskykyäkin oletettavasti riittää vallan mainiosti. Kaipaisin suurimmaksi osaksi vertailua näiden puhelimien sekä iPhone 6+ akkukeston suhteen. Mikä puhelin vetää pisimmän korren? Kuinka ko. androidit on verrattavissa akun suhteen iPhoneen?

iPhonella olen päässyt heittämällä päivän yli ja kovalla käytöllä n. puolitoista vuorokautta. Olen ollut erittäin tyytyväinen iPhonen akkuun ja etenkin lepotilan olemattomaan kulutukseen. Tuntuu melkein, että akku kuluu vain käytettäessä.

Katselin kyllä myös Samsungin S6 Edge+ mallia, mutta hinta on ihan vammainen 64gb muistilla.

2. amdnow

amdnow Supermoderaattori

Tykkäykset:
    6052
    Puhelinmalli:
    Fiskarssin 10
    Tietysti se on ihan käytöstä kiinni, mutta kaikki laitteet omistaneena voin sanoa että itselläni paras akunkesto on todella isolla marginaalilla iPhone 6+ mallissa. Seuraavaksi tulee G4 ja Nexuksessa on ollut kyllä huonoin kesto.
    Kaikilla noilla pääsee kyllä yhden päivän omalla käytöllä. Nexuksessa illalla akkua oli jäljellä sellainen 20-30%
    G4 40-50%
    ja iPhonessa 60-70%

Mutta se on tosiaan niin käytöstä kiinni.
    Kamera on selkeästi paras G4:ssä
    Sitten iPhonessa ja huonoin ehdottomasti Nexuksessa.

3. MattiKnaapi

MattiKnaapi

Tykkäykset:
    5
    Puhelinmalli:
    iPhone5
    Kiitos vastauksesta.

Kylläpä laittaa kovasti miettimään. Paljon noita akkuvertailuja kyllä löytyy, mutta niihinkin pitää aina suhtautua pienellä varauksella jo käyttöjärjestelmän takia.
    Käytännössä puhelin on kyllä laturissa pitkin päivää, yöllä taas harvakseltaan pistokkeen sijainnin takia, niin se vähän auttaa.

Jos vielä passoo kysyä amd kysyä, niin mikä versio sinulla oli nexus 6 kun sitä käytit? Olen ymmärtänyt, että uudempi 5.1 versio olisi ystävällisempi akulle.

4. amdnow

amdnow Supermoderaattori

Tykkäykset:
    6052
    Puhelinmalli:
    Fiskarssin 10
    5.1.1 oli käytössä Nexuksessa

5. kerbo

kerbo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    403
    Puhelinmalli:
    Pixel XL
    Edge+:ssa akunkesto asettuu tuolle LG G4 tasolle. Päivän pärjää helposti. Mutta Ip6+ vetää kyllä pisimmän korren akunkestossa.

6. SprSkl

SprSkl Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    72
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S6 32 GB Valkoinen
    Luulen että tulet olemaan tyytyväinen G4:än. Sen akkukesto ei heitä hirveästi iPhone 6 Plussasta. Se on saanut parannusta kestoon eräässä päivityksessä.

7. jehu

jehu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    29
    Puhelinmalli:
    iPhone 5S
    Jos tavoittelet noin kahden päivän akunkestoa, niin sinulla taitaa olla jo paras vaihtoehto taskussasi. Mikäli tyydyt vähempään, on Android ihan hyvä vaihtoehto. G4 tai 6+ (sekä uusi 6S+) isommalla muistilla olisivat varmaan parhaita vaihtoehtoja.

8. MattiKnaapi

MattiKnaapi

Tykkäykset:
    5
    Puhelinmalli:
    iPhone5
    Siltä se kovasti kyllä näyttää. Kävin tässä pariin otteeseen katselemassa ja kokeilemassa eri vaihtoehtoja ja omaan makuuni iPhone tuntui parhaimmalta. Tykkäsin kyllä hurjasti Nexus 6:sta, mutta jos se ei jaksa päivää loppuun... Muut puhelimet eivät oikein herättäneet mitään tuntemuksia, joten ne ainakin jäävät hankkimatta.

Puuh, pitää vaan opetella elämään 16gb:n kanssa. Nykyinen luuri kyllä muuten kaiken tarpeeni täyttää paitsi muistin osalta. Jospa tuota uutta plussaa katsoisi isommalla muistilla.

Kiitoksia vastauksista ja ajatuksista.

Jaa tämä viestiketju