1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

ipaq 6915 mms

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja Tim1, 28/7/06.

1. Tim1

Tykkäykset:
    11
    Moi
    Tuli hommattua tuommoinen laite. Muuten toimii ihan kivasti, mutta MMS viestejä en saa toimimaan. Onko kellään ollut parempaa tietoa tai tuuria, että saako noita MMS viestejä tässä laitteessa toimimaan? Jos on niin millä asetuksilla ja missä verkossa?

Tim1

2. Peppokani Vieras

Liittymä oli? Jos Saunalahti, niin sen foorumilta löytyy asetukset.

3. Tim1

Tykkäykset:
    11
    Tosiaan unohtui mainita, että Saunalahti ykkönen on liittymä. Saunalahden ja Saunalahden Palsta sivuilta olen etsinyt vastausta, tuloksetta. Minulla on siellä Palstan sivuilla myös aihe auki. Asetuksia olen kyllä löytänyt mutta en ole saanut toimimaan tässä luurissa. Epävarmuutta on siitä mihin paikkaan mikäkin asetus tulee ja onko ne samat kuin esim. ipaq 6515 mallissa. Arvelin siksi kysellä muilta kenties saman laitteen käyttäjiltä neuvoja.

4. Peppokani Vieras

Kokeileppas heittää (ellet ole kokeillut jo) nuo Saunalahden palstalla olevat mobile 5.0 asetukset luuriin. Muistelisin, että tuossakin on jo Windows mobile 5.0, joten ne saattaa toimia suoraan.

5. Tim1

Tykkäykset:
    11
    Tässä mallissa on asetuksia useammassa paikassa. Minä olen tehnyt seuraavien ohjeiden mukaan.
    http://palsta.saunalahti.fi/index.php/topic,5023.0.html
    Täältä kopioin Connections ja Messaging asetukset.

http://palsta.saunalahti.fi/index.php/topic,4389.0.html
    Ja täältä Phone Data Manageriin Internet Connection Information, MMS Multimedia Messages ja WAP Information asetukset.

Jos Messaging MMS MMS Configurationissa on connect via: The WAP Network niin laite ei edes saa yhteyttä minnekkään. Jos connect via: The Internet niin laite luo GPRS yhteyden ja alkaa lähettää viestiä, mutta hetken kuluttua tulee unable to send... Lisäksi GPRS yhteys ei katkea itsestään.

Tämmöistä olen kokeillut ja havainnut.

Ai niin tässä on tosiaan tuo WM 5 käyttis.

Kiitos avusta tähän mennessä kuitenkin.

6. Tim1

Tykkäykset:
    11
    Jos jollain on ollut parempi tuuri samanlaisella laitteella minkä tahansa operaattorin kanssa niin lukisin siitä mielelläni.
    Tässä vielä linkki tuonne Saunalahden Palstalle, jossa minulla on auki sama aihe.
    http://palsta.saunalahti.fi/index.php/topic,6226.0.html

Tim1

7. Tim1

Tykkäykset:
    11
    hei vaan ja hyvää uutta vuotta itse kullekin. Ajattelin nostaa vanhaa ongelmaa taas esiin eli onko täällä kukaan onnekas saanut noita MMS viestejä liikkumaan tällä Ipaq 6915 mallilla? Vai onko jo mennyt laite vaihtoon...

8. Tim1

Tykkäykset:
    11
    "Jihuu vihdoinkin" kerkesin jo funtsata, kun näyttöön oli tullut "1 UNREAD MMS..." No siellä MMS inboxissa oli viesti, jossa luki luki että yksi MMS viesti on saapunut, lähettäjä ja koko oli mainuttu. Painoin download ja vähän ajan kuluttua tuli "unable to...." Ja mikä ikävintä GPRS jäi päälle tämän jälkeen... Saakohan tuota koskaan toimimaan tai saako tuot MMS viestejä kytkettyä pois niin että tulisi vaan tekstari että MMS saapunut, käy netissä lukemassa....jne.

9. -NEMI-

Tykkäykset:
    0
    kokeileppa hakea hp sivuilta mms päivitys mulla alkoi toimimaan sen jälkeen

10. Tim1

Tykkäykset:
    11
  11. -NEMI-

Tykkäykset:
    0
    mitä tietoja kaipailet? elisan verkossa tuntuu toimivan pelkällä päivityksellä?

12. Tim1

Tykkäykset:
    11
    Moi

Mulla nuo puhelimen asetukset näyttää tältä...

PHONE DATA MANAGER

Internet Connection Information
    GPRS Connection
    Saunalahti Internet
    APN: internet.saunalahti
    Name: tyhjä
    Password: tyhjä
    Dynamic IP adress
    Dynamic DNS adresses

MMS Multimedia Messages
    MMS Center Adress
    http://mms.saunalahti.fi:8002/
    APN: mms.saunalahti.fi
    WAP MMS gateway
    Adress: 62.142.4.197
    Port: 9201

WAP Information
    WAP Gateway
    IP adress: 62.142.4.197
    Port: 9201
    WAP security gateway
    IP adress: 62.142.4.197
    Port: 9203

Ja toiseen paikkaan

MESSAGING
    MMS Configuration
    Servers
    create new
    Server name: saunalahti MMS
    Gateaway: 62.142.4.197
    Port number: 9201
    Server adress: http://mms.saunalahti.fi:8002/
    Connect via: The WAP Network
    Sending size limitation: 100k
    WAP version: 1.2

Connections
    Saunalahti Internet
    Name for connection: saunalahti internet
    select Modem: cellular line (GPRS)
    Access point name: internet.saunalahti
    user name:
    password:
    domain:

Vastaavat toimivat asetukset, operaattori, verkko ja liittymä kiinnostavat. En ole, enkä mene naimisiin noiden operaattoreiden kanssa, vaan valitsen niistä minulle parhaiten toimivan...

13. Phasi_h Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    45
    Toimii

Jeps eli nyt toimii MMS sekä lähetys ja vastaanottaminen...

Oikea paikka MMS asetuksille on hieman mutkan takana... sitä ei siis laiteta phone data managerin kautta vaan:

Tässä nyt minun asetukseni ja käytän AinaComin verkkoa mutta jokainen pystyy kyllä muuttamaan ne itse...

Start menu - Settings - Connections - Connections.

Valitaan advanced välilehti (HUOM!) ei siis add new modem connection.

Kliks Select Networks
    kliks New
    Annatte nimen minkä haluatte: Aina MMS ja Cellular Line GPRS
    kliks next
    Access point name: mms.aina.fi
    next: user name yms mulla kaikki tyhjiä
    advanced mulla kaikki tyhjiä
    Finish
    oikealta ylhäältä ok täppä

Takaisin network management ja siinä valitaan automaticly connect kohtaan internet asetukset mikä onkaan kenellä: mulla on nimellä Aina (jonka alla on vaan internet.aina.fi ja käytetään GPRS) (muuten käy niin että mailienkin haku yrittää mms asetusten kautta)

Tämän jälkeen messaging, avataan MMS viestit ja Menu ja MMS Configuration.

Servers välilehti, new ja sitten

Serverin name: mikä haluat
    gateway: 10.1.10.2
    port: 9201
    server address: http://mmsc.aina.fi
    Connect via: Valitaan valikosta tuo edellä luotu Aina MMS
    Size limitation: 248K
    WAP version 1.2

ja voila toimii kuin buickki...

Oleellisin asia on lisätä tuo MMS connection tuolta networks nappulan alta.

paha

14. Tim1

Tykkäykset:
    11
    Kiitoksia vihjeestä. Tein suurinpiirtein ohjeen mukaan ja kaksi viestiä tulikin perille. Sitten kokeilin tavallista sähköpostia, eikä toiminut. Koitin rukata muita asetuksia mukaan lukien "phone manager" ja jouduin lähtöruutuun, eli mms ei tule perille ja muut tulee. Nyt ottaa päähän kun en jättänyt rauhaan silloin kun toimi.

15. Tim1

Tykkäykset:
    11
    No niin. Kokeilin sitten vaimon dna simmilla näiden ohjeiden mukaan ja sainkin viestit liikkumaan. Muutenkin tuntui dna paremmalta. Phone managerin asetukset kapula otti itse verkosta ja network management laatikkoon oli tullut internet valmiiksi. Sitten noiden ohjeiden mukaan lisäsin mms osan sinne network management laatikkoon ja messaging osaan mms asetukset ja rupes toimimaan. Lisäksi tuo yhteyden valinta automaatti tuntui toimivan ja viestien lähetyksen/vastaanoton jälkeen yhteys sulkeutui itsestään. Saunalahdella pitää käydä itse venkslaamassa yhteys mms/gprs tarpeen mukaan, eikä yhteys sulkeudu lähetyksen jälkeen itsestään. Sitten vielä kummallinen juttu. Kun vastaanotan videon Saunalahden kortilla niin siihen tiedoston nimen 3gp:n perään on ilmestynyt .gif ja siinä on vain muutama frame??? Täytyy jatkaa testailua vielä.

16. Tim1

Tykkäykset:
    11
    Testiä tuli tehtyä ja huh huh. Saunalahden kortilla vastaanotetut videot kutistuvat edellä mainitulla tavalla ja kuvatkin kutistuvat muutaman kt:n kokoisiksi tällä Ipaq 6915 kapulalla ja viestit oli lähetetty sekä DNA:n että Soneran liittymistä eri puhelimilla. Tällä lähetyt viestit tulevat perille normaali kokoisina. No taas kortit ristiin vaimon puhelimesta (nokia n71). DNA kortilla videot ja kuvat säilyvät alkuperäisinä sekä lähetyksessä että vastaanotettaessa tällä 6915 kapulalla. Onkos kukaan tämmöisestä kuullut?

17. spacman

Tykkäykset:
    12
    Puhelinmalli:
    Motorola Moto E 2015
    Sama ongelma on itselläni Saunalahti ja Ubiquio 501 (Windows mobile 5) yhdistelmällä. Kuvat kutistuvat muutaman kilotavun kokoisiksi ja resoluutio on 128x96, vaikka alunperin kuva on 640x480...

18. Tim1

Tykkäykset:
    11
    Laitoin saunalahden netin kautta kyselyn ongelmasta. Saapas nähdä mitä vastaavat.

Jaa tämä viestiketju