1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Internetin nopeudesta (apua!!)

Keskustelu osiossa 'Mikä liittymä minulle?', aloittaja Anskupansku, 19/12/13.

1. Anskupansku

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iphone 5s
    Olen ostamassa uutta puhelinta ja vaihtamassa liittymää, mutta mietityttää tuo netin nopeus. olisi eräs hyvä tarjous jossa netin nopeus on 7Mbit/s, mutta mitä tuo tarkoittaa? käytän nettiä TODELLA paljon ja en soittele/tekstaile lähes yhtään. käyttömäärä oli 10Gt/kk, onko se riittävä? mitä luulette riittäisikö tuo nettinopeus ja käyttömäärä minulle? olen ostamassa iphone5s puhelimen

2. Infra

Infra Vuoden foorumilainen 2014 sekä VIP

Tykkäykset:
    6620
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaista
    Nopeus varmasti riittää, riippuen tietysti vähän mitä sillä luurilla netissä haluat tehdä.

Jos katselet videoita tms esim Netflixistä yms niin tuo 10Gigaa/kk voi tulla täyteen, mutta sekin on epätodennäköistä.

3. Anskupansku

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iphone 5s
    käytän melko vähän tietokonetta eli hoidan puhelimella kaiken netissä surffailun yms. en katsele videoita netflixistä:) mutta spotify on kovassa käytössä.

pysyykö käyttömäärä samana, jos käyttää nettiä saman verran, mutta on nopeampi netti? vaikea selittää....:Dtarkoitan että jos on maikka 1Mbit/s ja 7Mbit/s liittymät ja niitä käytetään yhtä paljon, niin onko käyttömäärä sama? vaikuttaako netin nopeus käyttömäärän suurenemiseen?

4. snabb

snabb

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    xperia Z
    Ei. Dataa liikkuu saman verran joka tapauksessa. Ainut mikä muuttuu on esimerkiksi internet sivujen aukeaminen ja latausten nopeus. Mitä nopeempi nettiyhteys sen nopeemmin aukee sivut. Ja ikinä ei kannata uskoa noihin 7mbit/s lupauksiin todellinen nopeus riippuu tukiasemasta, käyttäjä määrästä ja puhelimesta . Todellinen nopeus voi olla vaikka 1mbit/s vaikka ne lupaisi 21mbit/s (itsella kokemusta, nyt käytössä 21mbit/s sopimus ja äsken tehdyn speedtestin mukaan nopeus oli 5mbit/s)

5. jviirret Vieras

Mulla riittää melkein 1Gt/kk, sähköposti, whatsapp, faceboot, tapatalk, netti, satunnaisesti YouTubea ja yle areenaa yms. eli aika Aktiivikäyttäjä. 10Gt riittää varmasti kaikkeen muuhun paitis todella ahkeraan liikuvan kuvan ja/tai äänen siirtämiseen.

6. timo-gk Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    196
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia
    Aika nuukasti tai todella huonolla laadulla saat juutuubista ja areena katsella, jos 1 Gt kk:ssa riittää. Eikä tarvi paljon kuvia lähetellä naamakirjaan tai whatsappiin.

Itse suosittelisin lämpimästi nopeudesta riippumatta rajatonta mobiilidataa.

7. jviirret Vieras

No joo, YouTube+areenaehkä 1h-2h/kk, eli todellakin aika vähän. Kuvien lähettely ja vastaanotto ei ihmeemmin noissa palveluissa dataa vaadi. Joka kuukausi ei 1Gt riitä, mutta koskaan ei ole laskussa 2Gt ylittynyt.

8. snabb

snabb

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    xperia Z
    Ei se loppujen lopuks paljoo vaadi et 10gt tulee täyteen.. Itsellä nyt 20. päivässä tullu näköjään melkein 6gt dataa siirrettyy :cool: vaikkakin tabun netti vieny eniten :rolleyes:

Liitetyt tiedostot:

timo-gk tykkää tästä.
  9. timo-gk Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    196
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia
    Tuohon vielä multisim, eli kaksi vekotinta syö sitä datapakettia, niin hupenee entistä nopeammin se 10 gt:nkin paketti.

10. muumi

Tykkäykset:
    19
    Täällä kuluu giga päivässä lähes pelkästään surffaillen, eli ilman mitään videoiden lataamisia. 10 gigaa ei riitä kuukaudessa, 30 gigaa voisi melkein riittääkin. Koska 4G-liittymässä on tuo 10 gigan rajoitus, ei pysty käyttämään sitä joka päivä, vaan suurin osa nettikäytöstä menee hitaamman (mutta ilmaisen) kiinteistöliittymän kautta.

timo-gk tykkää tästä.

Jaa tämä viestiketju