1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Instant service - pelkkiä tyhjiä lupauksia?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Peppueetu, 1/7/02.

  1. Peppueetu

    Liittynyt:
    1/7/02
    Viestit:
    3
    Tykkäykset:
    0
    Ote Club Nokian verkkosivuilta tänään 1.7.2002:

    Ystäväni Nokia 6310 'kuoli' keski-euroopan lomamatkalla. Onnekseen hän oli liittynyt Club Nokiaan, jonka etuihin nettisivujen mukaan kuuluu mm. tuo ylle lainattu "Instant service".

    Yllätys olikin klubilaisellemme melkoisen ikävän luonteinen: Saksalainen Club Nokia Service Point ei suostunutkaan vaihtamaan kuollutta 6310 konetta vastaavaan jäsennumeroista ym. tiedoista huolimatta, yrittävät ensin kuulemma korjata (kesto 1-2 viikkoa), tälle ajalle varapuhelinta ei tipu. Vaihdosta vastaavaan koneeseen ei siis puhettakaan. Näin näköjään toimii käytännössä Club Nokian jäsenelle Klubin nettisivujen mainostama 'Instant' Service. Very 'Instant' indeed.

    Kilautinpa äimistyneenä itse juuri Club Nokia Carelineen. Siellä sirkutti ystävällinen tytteli että ei tämä Instant Service ole ollut enää voimassa piiitkäään aikaan, voi voi. Ei kuulemma ainakaan koko sinä aikana kun hän on Nokian palveluksessa ollut (mikä on vajaa puoli vuotta sirkuttajan mukaan). Kas kummaa kun tämä tieto ei ole päivittynyt Club Nokian nettisivuille.

    Kas kummaa...todellakin.

    Tarkemmin ajateltuna: ehkä tuo nettisivujen teksti olikin liian hyvää ollakseen totta. Totta se ei ainakaan ole.

    PS. Ystäväni seikkailut Nokian Instant servicen ympärillä jatkuvat. Saksalaisservice tutkii nyt voiko puhelimelle tehdä mitään.
     
  2. Saukki Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    2966
    Tykkäykset:
    0
    Miten tämä on mahdollista itse sain jäsenkortin tuossa pari viikkoa sitten ja siinä kerrottiin että minulla on kyseinen etu? Ja jos edusta vielä netissäkin lukee? Aika kumma. Itsekin aattelin kun luin tuon edun papereista ja aattelin jos tulee häikkää niin käytänpä puhelintani kyseisessä huollossa joka sijaitsee 120 kilsan päässä kaupungissa jossa käyn aina joskus niin testaan miten toimii toi systeemi.

    No nyt se tuli selväksi että ei toimi.
     
  3. JohnX

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    216
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Nokia C7
    Kyllä se mulla ainakin noin kuukausi sitten toimi, kun vein 8310:n huoltoon (päivitettäväksi) niin se kysyi club nokia-korttia. Näytin sitten sitä ja kysyin samalla, että mitä hyötyä siitä nyt sitten oli niin se sanoi, että saan nyt sen takia "varapuhelin", sen ajaksi kun oma puhelimeni on huollossa...
     
  4. Harald73

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    568
    Tykkäykset:
    0
    Eihän tuosta kannata olla ihmeissään. Ylimielinen, palveluja karsiva käytös ei pitäisi olla vierasta kenellekään pankkien tai vaikkapa tuon erään Seattlelaisen ohjelmistotalon tuotteiden/palvelujen kanssa tekemisiin joutuneille. Miksei tämä ko. puhelinfirma toimisi ihan samoin. Kun tuote on myyty, mitä väliä sillä asiakkaalla enää on, häh?

    Onneksi on vielä valmistajia, joiden "customer care" ei lopu siihen kun rahat on saatu, vaan heitä kiinnostaa myös se, että myyty tuote varmasti toimii asiakkaan haluamalla tavalla.
     
  5. Doctor

    Liittynyt:
    24/6/02
    Viestit:
    47
    Tykkäykset:
    0
    Häh...

    Jos olet klubi asiakas voit halutessasi saada käyttöön lainapuhelimen. Lainalaitteen pitäisi olla vastaavanlainen kuin huoltoon tuotu puhelin. Yleensä tämän toteuttaminen on hiukan hankalaa, mutta pyritään noudattamaan.

    Instant serviceä ei nykyää ole edes olemassa. Huoltaja voi toki korjata puhelimen nopeasti jos haluaa, eli päivässä tai parissa.

    Myöskään puhelimen vaihto vastaavaan ei ole enää käytössä.
     
  6. Thelmi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    3054
    Tykkäykset:
    1
    Hitto, että mua ihmetyttää joskus tuo toisen suomalaisen kännykkä valmistajan asiakaspalvelu politiikka. Luvataan vaikka mitä, mutta katteita ei lupauksille löydy. Siksipä on helppo suosia muitten valmistajien luureja, kun niiltä saa sentään palvelua. Menee offtopiciksi, mutta oli muuten Elcoteq ostanut osan Benefonista. Siis aivan uskomatonta toimintaa Nokialta.
     
  7. Peppueetu

    Liittynyt:
    1/7/02
    Viestit:
    3
    Tykkäykset:
    0
    Re: Häh...

    Nokian asiakkailleen luomassa harhakuvitelmamaailmassa näköjään se "Instant service" on vielä voimassa. Reaalimaailma onkin asia erikseen.

    Nokian toiminta on juuri raportoitu kuluttaja-asiamiehelle virheellisenä ja harhaanjohtavana markkinointina.
     
  8. personal jesus Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    5057
    Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Mitenkäs Nokia tähän liittyy, jos neuvotteluja ovat käyneet Benefon ja Elqotec?
     
  9. kiuze

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    369
    Tykkäykset:
    0
    Kertoisitko tälläisen valmistajan? Itselläni on kokemuksia neljästä merkistä, joista ainostaan yksi on toiminut sillä tavalla kuin haluan puhelimen toimivan, joskin on saattanut huoltoja vaatia.

    Jäljellejäävistä toinen vain pahoitteli että laite ei toimi kuten haluan, mutta asiaa ei pystytä korjaamaan (eikä ole vieläkään korjattu, useampi kuukausi tapauksesta jo). Kaupan purku jälleenmyyjän kautta toki onnistui, sinänsä positiivista.

    Viimeisen valmistajan suhtautumisesta en osaa sanoa, suomalaisilta sivuilta löytyneestä asiakaspalvelunumerosta vastattiin muutaman busy -yrityksen jälkeen englanniksi. Soiton aihe kyllä hoitui kolmannellakin kotimaisella, mutta en jaksanut seuraavasta ongelmsta lähteä soittelemaan vaan palautin laitteen jälleen - jälleenmyyjä suostui mukisematta palauttamaan rahat kuultuaan palautuksen syyn.

    Takaisin aiheeseen palatakseni, omalla kohdalla Instant Service on toiminut vallan loistavasti, olen laitteen saanut aina takaisin parin tunnin sisällä, vaikka olisi tehty muutakin kuin softapäivitys. Varalaitetta on tarjottu aina.
     
  10. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Taitaa joosepilla olla aika hyvät suhteet kännyköiden jälleenmyyjiin (esim. tuttu myyjä) kun noin helposti kauppoja lähtevät purkamaan. Omat kokemukset ovat luokkaa raastuvan kautta asioidaan jos kaupanpurkua ehdotetaan.

    Ja mitä tulee Club Nokiaan, niin ovat mielestäni kyllä törkeästi menneet huonontamaan noita sopimusehtoja. Ilmeisesti korjattavaa on ollut yli odotusten...
     
  11. Thelmi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    3054
    Tykkäykset:
    1
    Tuo viimeinen lause tulikin jälkeenpäin mieleen, enkä jaksanut enää siirtää sitä Benen ja Elcon edelle. Nokialla nyt ei ole niitten kanssa tuossa asiassa mitään tekemistä.
     
  12. --- Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    1690
    Tykkäykset:
    1
    Ei se olekkaan enää "instant service" vaan jäsenkortin mukana tuli "club nokia service"-mainos. Instant on tipahtanut pois eli suomeksi palvelu huonontunut.
     
  13. kiuze

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    369
    Tykkäykset:
    0
    Itsaiasiassa on, mutta vain toisessa tapaukessa oli häneltä ostettu puhelin. Ja tuolloin oli kyse suoraan valmistajan kanssa sovitusta palautuksesta (valmistaja alkaa / alkoi Eellä), myyjä palautti vehkeen heille ja sai hyvityksen siitä.

    Toisessa tapauksessa kyse on Gigantin loistavasta palvelusta, siitä iso kiitos heille. Ei ole todellakaan myyjän vika että valmistaja toimittaa <sensuroitu> sadan gramman paloissa.
     

Jaa tämä viestiketju