1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Infrapuna vai bluetooth?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja kani, 17/10/02.

1. kani

Tykkäykset:
    0
    Niin, siis kumpi laite kannattaisi ostaa, kun känny on 7650? Tarkoitus olisi siirrellä pelejä, kuvia yms yms. Tietokoneelta puhelimeen. Mistä saa ja paljon maksaa?

2. Bjoerne

Tykkäykset:
    0
    Ainakin minulla on ollut parempia kokemuksia blutoothin kanssa, helpompi käyttää eikä puhelinta tarvitse edes kaivaa esille, eikä hintakaan ole edes paha Verkkokauppa.com halvin bluetooth maksaa vain 51e!

3. kani

Tykkäykset:
    0
    Voitkos kertoa mulle ton bluetooth laitteen nimen?

4. yellow Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Toimiiko nama "halvat" BT myos Nokia PC Suiten kanssa?

5. kani

Tykkäykset:
    0
    Niin, se olisi kyllä hyvä juttu....

6. Alrighty then

Tykkäykset:
    0
    www.polkumyynti.com :n 49E:n palikka tuntuis itselläni toimivan datasuiten kanssa.. yleiseessä tiedonsiirrossa ongelmana on ettei puhelimella lähetetty tavara tule pc:lle mutta toisinpäin toimii. Olen ohittanut asian siten että otan puhelimesta datasuitella backupin (joka onneksi käy aika rivakasti verrattuna infraan) ja tongin tarvittavat tiedot sitten sen jälkeen kiintolevyltä. Typerää kun nokia muutti backuptiedostojen kiintolevyllä olemistapaa uuteen 1.1 datasuiteen.. palasin takaisin vanhaan 1.0 versioon jossa tiedostot ovat vielä omilla nimillään.

7. kani

Tykkäykset:
    0
    Eiks kukaa muu käytä noita bt sovittimia?

8. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Kyllä mä ainakin käytän. Mutta mulla onkin 8910. PC-Suite ei vaan toimi BT:n kautta kun Nokian omilla värkeillä ja ajureilla. Ei voi edes valita koko BT yhteyttä vaihtoehdoksi. Aika heikkoa toimintaa kyllä Nokialta sen suhteen...

9. trinit

Tykkäykset:
    0
    Itse olen käyttänyt Epox BT-DG02 Bluetooth donglea (verkkokauppa.com:sta). Ei sekään aivan täydellisesti toimi, mutta kyllä sillä kuvat saa siirrettyä puhelimen ja koneen välillä PC-Suitella kun luo sarjaportti-yhteyden. Ohjelmien ja pelien asennuskin on onnistunut ainakin .SIS päätteisten pakettien kohdalla.

Onko muuten kenelläkään tietoa saisiko Epoxia toimimaan niin, että sarjaporttiyhteys luotaisiin automaattisesti kun puhelimesta kytketään bluetooth päälle? Nyt yhteyden joutuu käynnistämään aina käsin. Puhelimena oli siis 7650

10. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    En saanut 7650:lle tarkoitettua PC-Suitea edes toimimaan...ainakaan testaamassani koneessa. Ilmoittaa vaan jotain erroria kun yrittää käynnistää. (Samoin osa ilmeisesti PC-Suiten ajureista suorittaa laittoman toiminnon heti lataamisen jälkeen Windowsin käynnistyksen yhteydessä.)

Onneksi sain todella raskaan sarjan virittelyn jälkeen bt-donglen toimimaan siten, että esim. valokuvat saa koneelle suoraan 7650:n Kuvat-sovelluksesta.

Suosittelen itse henkilökohtaisesti infrapunaa...ainakin mikäli käytät Nokian puhelimia.

11. kani

Tykkäykset:
    0
    Niin siitä infrapunasta, olisko jotain tiettyä laitetta?

12. --- Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Hoya IRwave 520UK. Polkumyynti.com mainostaa että toimii 7650:n kanssa. (Polkumyynnin palautefoorumi).

13. kani

Tykkäykset:
    0
    No tilasin nyt sen polkumyynnin bluetooth laitteen. Siinä ainakin mainittiin että toimii 7650:n kanssa..... Toivotaan nyt sitten niin.

14. --- Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Yllättävän vaikeaksi tuo camkännyn koneeseen kytkeminen tosiaan näyttäis muodostuvan itse kullekkin. Kiitos nokia tästä loistavasta pc-suitesta. Kiitos kiitos kiitos.

15. kani

Tykkäykset:
    0
    Mä oon täysin samaa mieltä, miten se voi noin vaikeeta olla? Nokia olis voinu vaikka toimittaa 7650:n mukana bluetooth tai infrapuna hommelin joka olis sitte toiminu siinä ihan hyvin, mutta ei niin ei....

16. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    No siellä joku tampio myös mainostaa, että 7650:n mukana tulisi bt-palikka koneeseen.. kyllä on aikoihin eletty =)

17. --- Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Se että tuo IrDA toimii on itse Hokkasen sanoja, uskoin ja tilasin. Mutta kylläpä se yksi urpo ihan tosissaan väittää että BT on mukana. "No mulle ainaki luvattii!"

18. --- Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Eli tuo polkumyynnin Hoya IRwave 520UK tuntuisi toimivan nätisti 7650 PC-Suiten kanssa. Thank God.

19. kani

Tykkäykset:
    0
    Hyvä :)

20. JanneR

Tykkäykset:
    0
    Eiks kukaan muu ole törmännyt tähän ongelmaan?:
    "jos bluetooth aktiivisena kännykässä niin eikun
    lataamaan joka päivä niinkuin ennen vanhaan"

Minusta tää on tosi ärsyttävää ja on saanut minut
    vieroksumaan ainakin bluetooth handsfreetä.
    Muuten langaton yhteys on mukava.

Jaa tämä viestiketju