1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Ilmainen GPS Nokian 5230 :ssä ja 5800:ssa

Keskustelu osiossa 'GPS-paikannus', aloittaja rnoynet, 28/6/10.

1. rnoynet

Tykkäykset:
    0
    Mitähän teen väärin, tai mistä mahtaa johtua, että GPS signaalin löytyminen kestää 5230:ssä joskus kauan (minuutteja) ja taas 5800:ssa signaalin saa lähes aina ja välittömästi. Oletteko huomanneet saman asian ?

Muuten molemmat toimii loistavasti!

PS! Tätä ilmaista GPS:äähän voi käyttää jopa ilman SIM korttia!

2. -KM-

Tykkäykset:
    0
    Mene sovelluksiin.
    Sieltä "Sovellukset" -> "Sijainti" -> "Paikannus" -> "Paikannusmenetelmät"
    Ja jos siellä on vain "Sisäinen GPS" valittuna niin kestää hyvinkin.

Ja tuo toimii ilman sim korttia kommentti antaa vähän sen suuntaista vinkkiä.

5800Xm taitaa olla puhelinkäytössä ja siinä a-gps käytössä. (Avustettu GPS) jolloin tulee fix nopeammin.

3. rnoynet

Tykkäykset:
    0
    Aika hyvin päätelty KM! Jep tuossa 5230:ssa oli vain "Sisäinen GPS" valittuna, ja 5800:ssa myös A-GPS. Tuleeko tuosta tuo A-GPS:stä lisämaksua/ kk? Minulla on kyllä kiinteä datayhteysmaksu, meneekö kenties sen piikkiin.

4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Avustettu GPS käyttää jonkinveraan dataa (<10kt yhteys), joka siis kuluttaa normaaleja datapaketteja (kotiverkossa siis kuuluu rajttomiin datapaketteihin), eli varsinkin ulkomailla tuon suurin ongelma on mahdollinen yhteden minimihinta.

5. rnoynet

Tykkäykset:
    0
    Selvä! Kiitos!

6. jansku136

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 6 Plus 64GB Space Gray
    Siis menen minne? Sovellukset kansiossa ei ole minulla ainakaan "sovellukset"-painiketta.

Edit. Homma selvisi, omaa tyhmyyttäni en tuota löytänyt.

-Kiitos! =)

7. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Ohjauspanelissa/asetukissa, riippuu vähän puhelinmallista, mutta kuitenkin tuolla paikannusasetuksissa. Sinne pääsee myös GPS tietoja sovelluksesta.

8. Cooleri

Tykkäykset:
    0
    100% ilmainen navigointi

Jatkokysymys vielä. Eli hommasin 5230 cwm kapulan, ja minulla ei ole mitään datapakettia. Mitkä Paikannusmenetelmät kohdasta pitää olla valittuna, jotta navigointi olisi 100% ilmaista. Minulla on valittuna Sisäinen GPS ja Verkkoperusteinen. Avustettu GPS ja Bluetooth GPS ovat ilman vihreää merkkiä.
    Huomenna olisi tarkoitus lähteä vieraaseen kaupunkiin, joten navi olisi siellä kätevä. Kiitos etukäteen avusta :)

9. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Sisäinen GPS , verkkoperustainen tarvitsee mahdollisesti avustavaa palvelinta, muut pois , paitsi jos sinulla BT GPS mokkula käytettävissä.
    Paikannus palvelin asetuksista katso että paikannuspalvelimen käyttö on "Ei käytössä"

Avustettu GPS vie varsin vahän dataa, luokkaa 10kt kerta, joten sen käyttä Kt pohjaisella Mt hinnoittelulla on varsin kohtuu hintaista ja sen arvoista. eli puhutaan usein senteistä per kerta.

Mutta jos Sinulla on esim Soneran liittymä ja tuntidata, niin veloitus on karkea euron alkava tunti (eli jos starttaat avustuksella GPS:n niin euro laskua).

Itse kartat ohjelmassa on sitten erikseen online asetus, joka riippumaton GPS asetuksesta.

Jaa tämä viestiketju