1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mobiili.fi Ikäihmiset operaattoriasioilla: ”Myyntitilanteet ovat usein hämmentäviä”

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelinuutiset', aloittaja Uutissyöte, 23/5/16.

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.
  1. Uutissyöte

    Uutissyöte

    Liittynyt:
    28/6/15
    Viestit:
    559
    Tykkäykset:
    0
    [​IMG]
    Valli ry on 1953 perustettu vanhustyötä tekevä asiantuntijajärjestö.


    Vanhus- ja lähimmäispalvelun liitto Valli ry:n Ikäteknologiakeskus toteutti kevään aikana kyselyn ikäihmisten teleoperaattorikokemuksista. Mukaan lähti lähes 300 vastaajaa, joista suurin osa oli 65-74-vuotiaita. Tulosten perusteella teleoperaattorit eivät aina palvele vanhuksia parhaalla mahdollisella tavalla.

    Lähes neljännes vastanneista kertoi poistuneensa myyntitilanteen seurauksena operaattorin liikkeestä tyytymättömänä, epätietoisena tai turhautuneena. Lisäksi osa kertoi joutuneensa pakkomyynnin uhriksi. ”Myyntitilanteet ovat usein hämmentäviä ja käteen saattaa jäädä laite, jota ikäihminen ei osaa käyttää”, Ikäteknologiakeskuksen kehittämispäällikkö Sanna Kaijanen selittää.

    Mitä iäkkäät teknologiakäyttäjät sitten palvelutilanteilta kaipaavat? Kyselyn perusteella onnistunut palvelutilanne koostuu esimerkiksi ymmärrettävästä hinnoittelusta, selkeästä yleiskielestä, asioinnista kasvotusten ja mahdollisuudesta odottaa omaa vuoroa istuen. Ennen kaikkea tärkeää on, että asiakas ymmärtää, mitä on ostanut.

    “Ikäihmiset ovat kasvava asiakasryhmä, jonka erityistarpeet kannattaa ehdottomasti huomioida nykyistä paremmin”, Valli ry:n toiminnanjohtaja Virpi Dufva toteaa. ”Tämä on myös yritysten etu.”

    Jatka lukemista...
     
Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.

Jaa tämä viestiketju