1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Ihmeellinen systeemi Saunalahdella

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja merzy77, 5/5/04.

1. merzy77

Tykkäykset:
    2
    Meillä vaihtui 16.4 liittymät Elisalle. Silti minulla on voimassaolevat tunnukset gsm-asetussivuille, aika ihmeellistä, näen tiliotteen, mutta mitään sopimusten lisäksi en näe mitään muita tietoja.

Onko tuo senvuoksi että, kun maksan loppulaskun tunnukset poistuvat käytöstä?

Jotenkin outoa, etten sanoisi??

2. lirva

Tykkäykset:
    0
    Mulla saunalahti pisti numeron siirron soneralle päin honkia, bittitaivaassa tällä hetkellä vanha numero =(. Olen siinä uskossa että mikään ei ole outoa saunalahden kanssa enää.

3. p_rahikainen

Tykkäykset:
    0
    Minulla ne taas poistivat tunnukset melkein pari viikkoa ennen kuin siirto tapahtui...

4. Mini

Tykkäykset:
    0
    asiakaspalvelu/palvelut kärsii kun firma panostaa niin kovasti mainontaan, eihän telkkarista tule muuta kuin saunalahden mainoksia. On niin rasittavaa että joutuu vaihtamaan kanavaa aina kun saunan mainokset pöllähtää ruutuun.

5. plehti Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Mikä saa uskomaan, että numeronsiirto olisi meistä johtuvista syistä epäonnistunut?

Oma.saunalahti.fi -tunnukset poistuvat siinä vaiheessa kun sopimus päättyy ja niihin liittyvät veloitukset on myöskin hoidettu.

T: Panu.

6. Mini

Tykkäykset:
    0
    tämä onnistuu siten että saunalahti irtisanoo oman liittymänsä liian myöhään ja kun sonera sitten yrittää kytkeä oman liittymän niin se ei onnistu. Sitten käsittely menee manuaali hommiksi ja kaikkihan tietää että se jos mikään kestää soneralla kauan.
    Vastaavia tilanteita olen huomannut linjalla ACN-"muu operaattori".

7. plehti Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Numeronsiirto toimii seuraavasti M2M -operaattoreiden välillä:

- Vastaanottava operaattori lähettää siirtopyynnön luovuttavalle operaattorille. Pyynnössä on kerrottu numero, liittymän omistajan tiedot ja toivottu siirtopäivä
    - Luovuttavan operaattorin järjestelmä tarkistaa tiedot ja hyväksyy siirtopäivän mikäli tiedot ovat oikein

Ellei luovuttava operaattori vahvista siirtopyyntöä vastaanottavalla operaattorille, vastaanottava operaattori on lähettää yleensä siirtopyynnön uudelleen.

Mikäli laitat minulle esim. yksityisviestinä liittymäsi numeron voin katsoa lokista, mitä asiassa on tapahtunut meidän näkökulmasta ja milloin.

T: Panu.

P.s. Mikäli hommat kestävät esim. Soneran päässä, eikö se kerro ensisijaisesti heidän asiakaspalvelunsa ongelmista?

8. merzy77

Tykkäykset:
    2
    Tunnukset

Joo maksoin eilen viimeisen laskuni Saunalahdelle verkkolaskulla. Kävin tänään katsomassa, että ovatko tunnukset asetussivulle poistuneet, kas vain ne olivat vielä.

Eikös sen pitänyt olla nin että, kun laskut on maksettu tunnukset häipyy???

9. rasanttu

rasanttu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    12
    Re: Tunnukset

Eilen?? No luuletko sinä että nuo maksut päivittyvät välittömästi eri järjestelmien välille ja reskontraan. Ensinnäkin laskun pitää näkyä SL:n tilillä josta sitten tiettyjen ajojen (yleensä öisin) mukaan se päivittyy eteenpäin kunnes on siellä saakka että tunnuksia hallinnoiva kone saa tiedon että olet entinen asiakas maksanut kaikki laskut ja poistaa tunnukset.

Vähänkään suuremmissa yrityksissä tälläiset transaktiot eivät tapahdu aivan välittömästi joten epäilen että kestää pari-kolme päivää että tunnuksesi häipyvät.

10. mimbo

Tykkäykset:
    0
    tai sitten ei

vai voiko tuo kertoa ongelmista jippiin asikaspalvelusta, jos he eivät täytä siirtokaavakkeita riittävän hyvin??

Jaa tämä viestiketju