1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Ihme kysymys...?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja remedy, 28/11/03.

1. remedy

remedy Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tällainen kysymys puhelinkaupoissa töissä oleville, eli käytiin kaverille ostamassa uusi puhelin (päämiehestä) ja kun päästiin kotiin huomattiin että puhelimen paketista oli viety yksi niistä kolmesta tarroista mistä löytyy IMEI-koodi. Ei ole kokemusta noista katukaupoista joten en tiedä onko tuo normaalia? Eipä löytynyt edes boxin sisältä, joten ilmeisesti myyjä otti sen?

Kaveri vaan "vaahtoaa" tuossa nyt, joten jos joku voisi antaa hänelle mielenrauhan ;)

Toinen mitä kummasteltiin on se että (6600) kuorissa on sellainen ihme "scrätsi", ihan kuin olis kynällä painettu pieni piste etukuoreen? Onko muilla vastaavaa?

2. Jussi2000

Jussi2000 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mikä milloinkin
    Ne tarrat ja niiden merkitys on selostettu käyttöohjeissa: A tarra laitetaan Club nokia korttiin jos siihen haluaa liittyä tai muuttaa puhelintietojaan, B tarra laitetaan käyttöohjekirjaan ja se kolmas kaiketi jää myyjäliikkeeseen?. Minunkin työpuhelimeni myyntilaatikosta oli kolmas tarra pois, joten nou hätä.

3. remedy

remedy Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ok :)

4. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    minulla taasen ei otettu kun erillisillä kerroilla ostin 2x 5100 niin kummastakaan tarraa. Eli ei tuokaan nyt ihan läpeensä pitävä selitys ole että myyjäliike ne ottaisi, mitäs se niillä tarroilla tekee - kerää oivan kokoelman(?) Kuitenkin tiedot myydyistä puhelimista taitaa löytyä kaikista liikkeistä tietokoneelta.

5. nalle Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kaikki liikkeet ei niitä ota, vaikka se c osa siitä tarrahässäkästä kait tosiaan kuuluisikin ottaa. Mihin sitä varsinaisesti liike tarvitsee, siitä minulla ei ole tietoa.

Itse olen vain irroittanut k.o. tarran ja lätännyt liikkeelle jäävään osaan kuitista. Miksi, koska näin on käsketty tehdä... :)

6. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Käyttö tarkoituksia voi olla useita.
    Kaikilla ei löydy järjestelmistä edes Suomessa, puhumattakaan joistain maista. Ja tarroja saatetaan käyttää myös sellaisissa paikoissa missä on Tietokoneet.

7. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    ..no johan on varsin outoa. Kyllä kait myyjäliikkeen koneelle jää tiedot myydyistä luureista IMEI koodeineen eli tavallaan turhaa repiä irti noita tarroja.
    Kai tässäkin on joku iso-veli-valvoo-salaliitto takana.

8. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Ja minä en koskaan ole repinyt tarroja paketista, lukuunottamatta käyttöohjekirjan takuukorttiin liimattavaa tarraa. C-tarraan en ole koskaan koskenut. Emme liimaile niitä mihinkään, vaan koneiden tiedot löytyvät kassajärjestelmästä.

9. nalle Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Näinhän se meilläkin menee, imei-koodi tulee suoraan kuittiin - jää järjestelmään muistiin. Mutta on silti tullut tuo tarrakin otettua, koska tosiaan joku on joskus käskenyt näin tekemään.

10. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Muistaakseni mustassapörssissä laittivat yhden noista tarroista ostokuittiini kun ostin 7650:n, eli se vielä jäi minulle se kuitti..

11. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Etsipä tuolta Nokia-palstalta haulla, niin löydät keskustelun aiheesta.

12. remedy

remedy Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    En mä vaan löytänyt muuta kuin oman kysymykseni sieltä...?

13. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Itse kun olin duunissa matkapuhelin liikkeessä en ottanut kuin yhden tarrran ja senkin liimasin ohjekirjan takuukorttiin ja niin teki muutkin siellä.

14. Jombe Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    3210
    Kyllä mulle on liimattu yks tarra aina ostokuittiin.

15. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Jossakin (mahdollisesti) 6600-ketjussa siitä aiheesta oli. En nyt jaksa kyllä lähteä penkomaan niitä, mutta muistan nähneeni.

16. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
  17. Kirppu

Tykkäykset:
    0
    Joskus puhelimet on pakattu niin tiukkaan, että osa tarroista voi mennä vähän ryttyyn tai irrota.
    Ja osalla kaupoista näyttää olevan eri toimintatapoja mitä niille tarroille tehdään. Meillä niitä ei kerätä eikä liimata.
    Ei tuon asian takia kannata yöunia menettää.

Jaa tämä viestiketju