1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

IDEsan:in toiminta?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja herkko, 31/7/03.

1. herkko

Tykkäykset:
    2
    Eli sovimme IDEsan-Säkkisen kanssa hinnan tuosta m55:sta ja laitoin rahat tilille eilen illalla. Tämän jälkeen sieltä ei ole kuulunut mitään. Eli miten toimivat, ovatko jo lähettäneet kertomatta minulle, vai onko tilauksessa joku mennyt vikaan? Laiotoin jo mailia, mutta eipä olla vastattu. Mitä kannattaisi tehdä?
    kiitos.

2. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Itse en muista miten omani meni, mutta aina on tavara tullut parissa päivässä ja luotettava firma.

3. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Riippuen millainen maksujärjestelmä sinulla käytössä ja mistä mihin raha menee, eli rahan ei _välttämättä_ tarvitse näkyä vastaanottajalla.
    Tosin yksityis ihmisllä olevat etäpankki ratkaisut ovat lähes realiaikaisia jos saman pankkiryhmän välillä siirellään.

4. herkko

Tykkäykset:
    2
    joo, eli oli ennakkomaksu ja sampo -> sampo, eli uskoisi rahojen viimeistän tänään näkyvän. no odotellaan.

ps. tarkotukseni ei ollut epäillä firman luotettavuutta, kunhan ihmettelin.

5. mobiilisti Vieras

Säkkisellä vastaaminen joskus kestää pitkään, verrattuna toiseen Esaan. Ja pari kauppaa olenkin hitauden takia tehnyt muualla.

Ja nyt kun muistelen, niin olen tainnut Idesanista ostaa vain yhden puhelimen. Se oli silloin vanhoina parempina aikoina, kun kauppiaallakin oli vielä intoa palvella.

6. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Kannattaa nyt hieman odotella varsinkin tämmöisenä päivänä. Ei kenenkään tee mieli istua koneen ääressä päivällä kun lämmintä on +30. Mutta näin illalla varmaan Säkkinenkin tarkistaa sähköpstit ja vastailee.

7. Karhu ('!') Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Työ on tehtävä, oli sitten -30 tai +30.

8. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    En sitä väittänykään, mutta jos vastaus tulee sähköpostiin 15 tunnin kuluttua, niin se on kohtuullinen vastausaika (odottaen että Esa vastaa tänään illalla).

Eli päivän se voi olla rannalla ja illalla hoitaa työt (kuten teen tässä tapauksessa). Mielestäni 10-15 tuntia on kohtuullinen aika vastata sähköpostiin. Vai?

9. Karhu ('!') Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kyllähän se on ihan hyväksyttävä. Mutta jos menee yli 24h, niin on jo törkeää. Tottakai ymmärretään, jos jotain akuuttia on sattunut.

10. Sir Hector

Tykkäykset:
    0
    Olen täysin samaa mieltä muokkedeen kanssa. Kaikki eivät ole sellaisia, jotka tarkistavat sähköpostinsa puolen tunnin välein tai jopa useammin. Vaikka sähköposti onkin huomattavan nopea yhteydenottotapa, ei silti voi olettaa vastaanottajan istuvan koko päivää koneen ääressä. Tekstiviestit kuuluvat mielestäni samaan kastiin, vaikka harvemmin tekstiviestin vastaamiseen puolta vuorokautta menee, mutta ei silti aina heti tarvitse vastausta odottaa. Todella kiireelliset asiat hoidettakoon soittamalla. Tätä mieltä minä olen.

11. herkko

Tykkäykset:
    2
    Siis kysehän on lähinnä siitä että maksoin puhelimen nyt jo yli vuorokausi sitten, enkä ole sen kummemmin kaverista kuullut mitään, ja sähköpostikin lähti heti sen jälkeen! Ja luvattiin vielä että mikäli maksan ennen torstai-aamupäivää, niin puhelin tulee perjantaiksi kotiin. Maksoin siis keskiviikko iltana, eli saas nähdä...

12. mobiilisti Vieras

Sillä tyylillä ei nettibusinesta hoideta kunnialla, se on varmaa. Enintään 2h on säällinen vastausaika jos hommaa kerran tekee työkseen. Nykyajan välineillä vastaaminen onnistuu sekä rannoilta että veneistä. Rahanahne yrittäjä tarkistaa postinsa taatusti vähintään puolen tunnin välein.

Alle 2 tunnin olen saanut vastauksen 90%:sti ulkomaisistakin nettikaupoista. Viimeksi tänään Englannista ja Norjasta, ja molemmissa tein kaupat.

13. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhuin kohtuullisesta ajasta. Mitä nopeammin vastaus tulee, niin titenkin sitä parempi. Tuota kuitenkin epäilen, että 90% ulkomaalaisista nettikaupoista vastaa parin tunnin viiveellä viestiin. Tai se riippuu paljolti siitä, koska viestin itse lähettää.

Se on totta, että rannoilla ja veneissä voi nykyään vastata sähköposteihin, mutta kuten tänäänkin olin rannalla, niin otin vain "kännykän" mukaan jolla voi hoitaa nopeasti asiat (soittamalla) ja monipuolisemman kännykän jätin suosiolla pois, koska ei pahemmin kiinnosta alkaa rannalla vastailemaan sähköpostiin.

Mutta jatketaan alkuperäisestä aiheesta ja lopetetaan tämä tähän.

14. Esa Sakkinen

Esa Sakkinen

Tykkäykset:
    0
    Eipä siinä "innossa" ole paljon mikään muuttunut. Se vain vaihtelee, miten sattuu vastausrytmi passaamaan...

(Eilen oli vaimon kanssa häiden vuosipäivä ja olimme menossa koko illan - en tiedä onko työntekijämme antanut iltavastauksia...)

15. Esa Sakkinen

Esa Sakkinen

Tykkäykset:
    0
    Toivottavasti olette jo saanut vastauksen. Osa M55-tilaajista halusi puhelimen viimeisimmällä softalla, jossa suomekielinen T9 toimii. Näille tilaajille on annettu palautetieto tänään sillä saimme tukusta tiedon, että tänään noita uusimmalla softalla varustettuja M55:ia on saatavana. Näille asiakkaillemme puhelin tullee maanantaina.

16. mobiilisti Vieras

Tarkoitan tietysti työaikaa...ei kai kukaan odota nopeita vastauksia öisin tai viikonloppuisin. Itseasiassa eilen keskustelin Glasgowhin reaaliajassa 4 mailin verran. Vastaukset tulivat heti, samalla minuutilla.

17. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Minäkin oottelen innolla vastausta tinkaus pyyntööni M55:sesta ja luotan 100 prosentisesti firman toimintaan vaikka vastausta ei tulisikaan nyt 24 h sisällä, enkä väitä että muutkaan eivät luottaisi.

18. herkko

Tykkäykset:
    2
    Joo pitää sanoa firman puolustukseksi että itse todellakin kysyin uusinta softaa ja suomalaista t9:ä, joten viiveeseen oli ymmärrettävä syy. Toki olisin eilen halunnut saada siitä tiedon että miksi kestää, mutta hyvä näin, ja eihän maailma ole täydellinen paikka...

19. JPJ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Eikö sulla Esa mene jo hermot kun jollakin on jotain valittamista niin ne tekee sen täällä? ;o)

20. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Eikös se ole parempi täällä, niin kaikki asianosaiset saa samalla vastauksen? Aihe on kuitenkin yleisesti kiinnostava (Tilaajille), ja usea vielä tilausta harkitseva saattaa oppia ymmärtämään, ettei kaikki käy niinkuin "elokuvissa".

Jaa tämä viestiketju