1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Hyvitetäänkö vanhasta luurista?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja vanha erkki, 11/9/09.

1. vanha erkki

Tykkäykset:
    0
    Kiinnostaisi tietää onko kukaan saanut vanhasta luurista kohtuullista hyvitystä uuteen vaihdossa ja jos niin mistä liikkeestä. Monikaan yritys ei huoli vanhaa puhelinta.
    Itse olen saanut Tampereen Veikon koneesta kohtuullisen tarjouksen, mutta se onkin ainoa mitä olen löytänyt Tampereelta.

2. eralumi Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    30
    Taitaa olla, että todella harva liike enää ottaa käytettyjä luureja vastaan. Helpommin pääset niistä eroon kun myyt täällä tai huutonetissä. Yleensä vielä saat paremman hinnankin. Itellä ei tulisi enää edes mieleenkään kysyä mistään liikkeestä että ottaako ne vanhan luurin vaihdossa.
    Ehkä jokin liike joka ostaa ja myy käytettyjä luureja, voisi jonkin verran noista maksaa, esim. Ajantawaroiden liike:
    http://www.kolumbus.fi/ajantawarat/ En tosin tiedä yhtään, kuinka hyvin Ajantawarat noista maksaa.

3. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4728
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Kytkykauppa tappoi aika hyvin tuon käytettyjen laitteiden hyvityksen. Paras "voitto" omasta luurista tulee kun myyt suoraan.

4. kimmo Vieras

Aika ongelmallista oli ymmärtääkseni myös liikkeiden vastuu käytettyjen kaupassa. Jos onnistuit viemään "puolikuntoisen/kastuneen" luurin, niin liikkeelle sen sait kaupata..liike kuitenkin ei saanut sitä enää yksityiselle myydä.
    Iso riski siis liikkeillä noiden käytettyjen kanssa ja voitot melko minimaalisia.
    (toki jos oikein muistan, niin jossain kaupoissa piti allekirjoittaa joku "todistus/vakuutus" että luuri kunnossa)
    Tai jättää ostamatta ollenkaan? Eniten taitaa takkiin tulla, jos uuden luurin aina ensimmäisten joukossa hankkii.

5. MGM

MGM Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    3141
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3
    Nykyään taitaa olla enemmän tyypillistä ottaa puhelin vastaan kierrätykseen, kuin antaa siitä mitään hyvitystä. Että parhaimman hinnan saa myymällä suoraan itse.

6. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Kuten sanottu, niin jotkut ottaa ja jotkut eivät. Meillä yleisimmät tapaukset näistä.

1. Asiakas tarjoaa takuullista puhelinta vaihdossa, josta on ostokuitti tallella, ulkopuolisesti tarkastettuna hyväkuntoinen ja toimii muutenkin normaalisti.

-Otetaan ja hyvitetään. Asiakas allekirjoittaa ehdot, että puhelinta ei ole itse avattu (esimerkiksi näyttöä vaihdettu omin päin jne.) ja ettei mahdollisessa huollossa löydy piirilevyltä kosteusvaurioioita. Jos sieltä kuitenkin sattuu löytymään semmoisia, mitä sopimuksen mukaan ei pitäisi löytyä, niin vaihtopuhelimen tuojalle tulee sanktiota. Näitä myydään sitten sillä takuulla, mitä siitä vaihdossa tuodussa puhelimessa on jäljellä. Jos jäljellä on alle 6 kk, niin myönnämme itse sen.

2. Jos takuuta ei ole enää, vaihtopuhelin tarkistetaan meillä paikan päällä, testataan että se toimii sekä katsotaan ettei piirilevyltä löydy mitään kummallista.

-Näissä tapauksissa asiakkaan ei tarvitse mitää allekirjoittaa ja vaihtopuhelin tuojalle ei voi myöhemmin tulla sanktioita. Sitten kun myymme näitä, niin annamme oman 6 kk toimivuustakuun.

3. Kolmas yleisin tapaus on, että ihmiset kuvittelevat saavansa vaihdossa yli 5 vuotta vanhoistakin puhelimista paljon, esimerkiksi malleista Nokia 1100, Nokia 3310 ja vastaavat, niin ei valitettavasti voi mitään hyvittää, vaan suosittelemme, että laittaisimme ne kierrätykseen.

7. Noma

Noma Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    25
    Puhelinmalli:
    Nexus 5
    Osaatko muokkedee antaa jotakin suuntaa kuinka paljon te puhelimista hyvitätte?

8. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Vähemmän kuin mitä vastaava maksaa esimerkiksi Huuto.netissä. Yleispätevää taulukkoa ei ole, mutta jos asiakas jaksaa nähdä vaivaa itse enemmän, niin kannattaa myydä itse, mutta jos haluaa taas päästä helpommalla, niin antaa vaihdossa.

Semmoisen vinkin vielä annan, että ulkonäkö on tärkeä käytetyissä puhelimissa. Semmoista käytettyä on hankala myydä kenellekään, minkä kuorista on maalit lähteneet pois. Näihin meidän täytyy vaihdattaa uudet kuoret ja ihan peruspuhelimenkin kuoret maksavat 10-20 euroa, niin tämä on aina siitä "hyvityshinnasta" tietty pois. Mitä siistempi, sitä enemmän siitä saa :)

Jaa tämä viestiketju