1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Hyväakkuinen Nokialainen?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja rocka25, 10/4/04.

1. rocka25

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Sony Ericsson Xperia Ray
    Ostin 6310i:n jälkeen 6820:n, ja on joutunut tottumaan lähes jatkuvaan puhelimen latailuun.. 6310i kesti jopa 15 päivää, ja tää uus pitää ladata vähintään kerran viikossa, jos ei kaksikin.. Tarvittaisiin siis ehkäpä värinäytöllinen plus ehkä kamerallinen puhelin jossa akku kestäis kauemmin? Onko idiksiä? Kävin jo Nokian sivuillakin, mutta olisko kellään kokemuksia näistä uusimmista?

2. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Eipä taida paljon paremmalla valmiusajalla varustettua värinäyttöpuhelinta löytää... 6800:ssa oli hyvät toiminta-ajat ainakin minun käytössä, mutta ei sekään yli viikoa toiminut, vaikkei soittanutkaan.

6310i on kyllä toiminta-ajoiltaan varmaan paras puhelin tällä hetkellä.

T: nimimerkki "SX1 joka toinen yö laturissa".... :)

3. Ollilan Jokke

Tykkäykset:
    0
    Joo'o, eipä taida löytyä 6310i veroista värinäytöllistä kamerapuhelinta... akkuteknologia ei ole kehittynyt samaan tahtiin kuin nopeampien prossujen, isojen kirkkaiden värinäyttöjen yms tuoma lisäkulutus vaatisi. Ja kun puhelimetkin vaan pitäis olla koko ajan pienempia ja pienempiä niin akkukin siinä vähän kärsii. =)

4. halcyon

halcyon Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    91
    Osta uusin saksalainen Connect-lehden numero ja katso Bestenliste-listaus lehden keskiosasta. Sieltä katsot Ausdauer pistemäärän.

Nokia 6310i = 95
    Samsung SGH-P400 = 91
    Sony Ericsson Z600 = 91
    Nokia 6820 = 90
    Samsung SGH-S500 = 90

6310i on aika lailla paras, testatuista puhelimista. Nokialaisissa on erityisen hyvä juuri valmiusaika, kun ei puhuta.

Parhaat Samsungit ja SE:t pääsevät kuitenkin jo lähelle ja Samsungit menevät äänen-/verkkolaadussa parhaiden nokialaistenkin ohi.

t. halcyon

5. Black

Tykkäykset:
    0
    Eihän 6310i ole värinäyttöä, vai sekoitanko tuon nyt johonkin toiseen malliin?

6. halcyon

halcyon Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    91
    Oletpa tietenkin. Korjaan viestin.

7. mn2346

Tykkäykset:
    0
    Pidätkö GPRS taikka Bluetoothia aktiiivisena koko ajan?
    Molemmat vievät jonkin verran sitä rajallista kapasiteettia.

Olen työkäytössä lataillut sitä aina maanantaina oli sitten tarvetta taikka ei ja on hyvin toiminut. Meillä ei ole lankapuhelimia töissä joten käyttö on aika aktiivista. Kotona en tosin paljoakaan jaksa pälistä. Wappia (GPRS) käytän joskus. Ilmeisesti myös kameran (etsimen) käyttö on akun päälle käyvää...

8. Janne Ruokonen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    8800SE, Saunalahti
    Tämä nyt on vähän off topic mutta...

Kuinka voi olla mahdollista että olen joutunut lataamaan joka ikistä
    puhelintani (n. 40 eri mallia) vähintään kahden päivän välein, yleensä
    joka yö? Puhun noin 200 eurolla kuukaudessa, eli mielestäni kohtuullisesti.

Viikon valmiusaika "aktiivisessa käytössä" tuntuu täysin absurdilta.

Suoritan jokaiselle uudellee puhelimelleni suositellun, noin yön mittaisen
    esilatauksen (joka ei sekään liene li-ion-akkujen kanssa välttämätöntä).

Ei voi kuin ihmetellä. :)

9. Xaeron

Xaeron Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    No öö.
    200 euroa ei kyllä mun mielestä ole mitenkään kohtuullisesti. :D Mutta kaikki on niin suhteellista.
    Kyllä mulla on puhelimissa kestänyt akut semmosta 4-7 päivää vähintään (tietty jossain 6310i:ssä paljon kauemminkin), mutta käyttö onkin jotain 20-50 euron vauhtia kuukaudessa :)

10. ScorpioN^

Tykkäykset:
    0
    No MORO!

kyllä jos 200:lla eurolla puhut kuussa, niin se on aika helvetin paljon nykyisillä operaattorihinnoilla. Varsinkin jos sulla on vielä 1000min ilmasta aikaa puhua :)

Yleensä tuo puheaika mikä ilmoitetaan puhelimen spekseissä on kaikista vähiten, yleensä joku nelisen tuntia. Tai ainakin mulla on tuon verran.

Ja tänään tuli DNA lasku joka oli 11 euroa :) Joten voin sanoa, että tollasella laskulla mun puhelin pysyy päällä sellaisen viikon. Puhelimena 6600.

Eli ihan vinkiksi, älä puhu niin helvetisti :) Ja ihan tiedustelisin... mitä helvettiä sä teet 40:llä kännykällä ? :D

T: Scorp

11. Janne Ruokonen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    8800SE, Saunalahti

Zerofortyyn ei tietääkseni kuulu ilmaisia puheaikoja...

Valitettavasti joudun puhumaan "helvetisti", sekä työn että huvin vuoksi.

Minulla ei suinkaan ole neljääkymmentä puhelinmallia käytössäni,
    vaan puhelinhistoriani koostuu n. 40 eri mallista. :)

12. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Vastaaminenkin vie virtaa :)

Mutta joka toinen päivä latailua on aivan normaalia myös laitteilla joissa pitkät valmius ajat. Online vie virtaa ja jos liikkuu paljon ja puhuu liikkuessa virrankulutus kasvaa voimmakkaasti minimi määristä.

Myös paikallaan olossa voi olla todella suuria eroja virrankulutksessa.

Zerofortyssä oli jollei ole edelleen 100min/ päivä soneran liittymiin puhelut kk maksulla.

SMS liikenne myös vie virtaa ja nykykoneilla laitteen käyttäminen vie virtaa siinä kuin puhuminen, puhuminen ja käyttäminen vie vielä enemmän.

Jaa tämä viestiketju