1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Hyvä Nokia!!! N95

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja kaid_e, 20/8/07.

  1. kaid_e

    Liittynyt:
    5/8/06
    Viestit:
    6
    Tykkäykset:
    0
    Eli mun n95 1kk käytön jälkeen lakkas pelaamasta ja pimeni ja vein laitteen huoltoon jossa se viipyi n.1.5kk ja palasi takaisin ja mukana lappu jossa oli vain että latausliitin/piirilevy sulanut ei kuulu takuun piiriin..WTF kuinka se ei voi kuulua siihen jos puhelinta on ladannut omalla laturilla ja sitä kyllä on käsittääkseni mahdoton ladata väärin!!!? Onko muilla ollut vastaavaa ominaisuutta?
     
  2. Fornjotr1

    Liittynyt:
    12/4/07
    Viestit:
    37
    Tykkäykset:
    0
    "Onko muilla ollut vastaavaa ominaisuutta?"

    =D

    (Ei pitäisi nauraa, mutta jotenkin tuosta vaan huokui lävitse pienehkö vilpitön kettuuntuminen, että pisti hymyilyttämään)

    Mutta siis.. Jos puhelimelle luvataan 24 kk takuu ja siitä sulaa joku hiton priirilevy Nokian omalla laturilla, niin kyllähän se nyt kuuluu tasan varmasti takuun piiriin!

    Ei voi kuin ihmetellä jos joku huoltoliike edes yrittää väittää jotain muuta!?
     
  3. hookoo_

    hookoo_ Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    22/6/06
    Viestit:
    1515
    Tykkäykset:
    31
    No itsellä kävi niin että Power Mill Espoossa poltti jonkun piirin jossain huoltotoimenpiteessä ja pistivät Saloon sanomatta että se poltettiin heillä. No luuri tuli takaisin ja luki että käyttäjä itse/epävirallinen huolto (luuri ekaa kertaa huollossa) polttanut piirin -> ei takuuta. Soittelin nokian takuunumeroon ja siellä sanottiin että mitään ei voi tehdä. No ei muuta kuin asiakaspalvelun esimies luuriin ja hän oli myös sitä mieltä että käyttäjä voi polttaa piirin avaamatta laitetta. Tai ei voinut kuulemma kumota huollon antamaa lausuntoa... No kolmantena sain kiinni Salosta jonkin inssin joka sitten otti asian hoitaakseen ja sain uuden luurin tilalle.

    Eli en voi muuta sanoa kuin että onnea taistoon. Itsellä meni varmaan noin kuukausi puhelimessa tapellessa ja toisaalta kotona urputusta kuunnellessa kun sattui olemaan vaimokkeen luuri, jonka lupasin hoitaa huoltoon :D
     
  4. Fornjotr1

    Liittynyt:
    12/4/07
    Viestit:
    37
    Tykkäykset:
    0
    Vaikuttaa kyllä aika hiton uskomattomalta touhulta!

    Kuinkahan moni vastaavassa tilanteessa ihan oikeasti nielee tuollaiset terveiset mukisematta?!

    Niin kai tuohon nyt jonkinlaista perustelua tulee, että miksi ihmeessä tuo muka sitten ei kuuluisi takuun piiriin?
     
  5. hookoo_

    hookoo_ Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    22/6/06
    Viestit:
    1515
    Tykkäykset:
    31
    No itsellä oli tilanne se, että Powermill yritti tehdä toimenpidettä mikä ilmeisesti kuului Salon päähuollon hommiin ja kämmäsi eli poltti siitä luurista piirin. Sitten he vain lähettivät sen Saloon sanoen, että se oli siinä kunnossa asiakkaan tuodessa sen huoltoon.

    Oli hieman vaikeuksia saada Nokian ihmiset uskomaan etten ollut ikinä avannut itse luuria taikka vienyt sitä ikinä mihinkään muuhun huoltoon. Powermill ei koskaan kämmiään myöntänyt mutta Salosta sanottiin että sieltä oli selvästi yritetty vaihtaa jotain piiriä ja samalla piirilevyn toisella puolella joku toinen piiri oli kyrvähtänyt.
     
  6. Homasahki

    Homasahki

    Liittynyt:
    4/8/07
    Viestit:
    8
    Tykkäykset:
    0
    Jos toi ei kuulu takuunpiiriin, ni voit samantien heittää kaikki kuitit ja takuutodistukset roskiin.
     
  7. Qwertyi

    Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

    Liittynyt:
    7/12/05
    Viestit:
    25682
    Tykkäykset:
    4715
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Tämähän oli varsinaisen hyvä neuvo (mikäli käänsit veistä haavassa).

    Mitään kuitteja ei kannata pois heittää ennen kuin lopullisia päätöksiä on tehty. Itse en välttämättä silloinkaan kuitteja hukkaisi.
     
  8. captain

    captain

    Liittynyt:
    19/4/06
    Viestit:
    974
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note 3
    Huolto miestä pillistä kiinni ja soita poliisit paikalle.
     
  9. Qwertyi

    Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

    Liittynyt:
    7/12/05
    Viestit:
    25682
    Tykkäykset:
    4715
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Mitä sillä voittaa? Syytteen päällekäymisestä ja väkivaltaisesta käytöksestä.
     
  10. JPW™ Vieras

    Eikös ton mittaisesta takuu huollosta jo vois vaatia muutenkin korvauksia?? Kyl mun pinna ois kyl palanu jo viimeistään siin 4vko:n jälkeen, jolloin oisin varmaan jo voinu tehdä...
     
  11. peuhka66

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    214
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    0503141592
    Lähetä puhelin takaisin Nokialle ja pyydä heitä todistamaan ettei puhelin ollut rikki jo tehtaalta lähtiessä. Latausliitin/piirilevy on selvästi ollut rikki jo tehtaalta lähtiessä kun se ei kestänyt kuin kuukauden käytön.

    6kk kaupasta on myyjällä/valmistajalla velvollisuus todistaa tuotteen virheettömyys. Vasta 6kk jälkeen ostajan on osoitettava tuotteessa oleva vika jolloin myyjällä/valmistajalla on velvollisuus korjata tuote tai purkaa kauppa.

    http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?site=34&tmf=6475&lmf=6515&id=9314&mode=readdoc#3
     
  12. Kalde

    Liittynyt:
    25/3/07
    Viestit:
    3
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Huawei U8800
    Aika helvetin uskomatonta toimintaa. En ymmärrä kyseistä vastuunsiirtämistä taholta toiselle.
     
  13. captain

    captain

    Liittynyt:
    19/4/06
    Viestit:
    974
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note 3
    Tämä on sitä delegointia.
     
  14. Homasahki

    Homasahki

    Liittynyt:
    4/8/07
    Viestit:
    8
    Tykkäykset:
    0

    Joo ei ollut tarkoitus käännellä veistä haavassa, kunhan sanoin :D Kuulostaa kyllä niin selvästi takuunpiiriin menevältä jutulta et huh.. nehän voi laittaa melkein kaiken sun omaks syyks jos ne tommosesta alkaa sua rokottaa.

    outoa.
     
  15. jarkkoo Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    2221
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SGS @ Saunalahti
    Eikös tämä nyt ole ihan normaalia toimintaa, ainakin jos kyseessä on Powermill? Milloinkohan joku oikeesti puuttuu ko. kioskin toimintaan.

    Tuosta itse viasta, eikös tuo nyt ole kuitenkin melko selvää, että jos moinen ilmenee niin on laturin/luurin vika, ja kun molemmat on Nokian tuotteita niin.. Takuuseenhan ne pitäis mennä.

    Taitaa alkaa oleen nykyään niin, että yrittävät aina kääntää asiakkaan niskoille kaiken huolloissa, ihan vain oleattaen ettei kuitenkaan asiakas jaksa lähteä tappelemaan isoa vastaan.
     
  16. samumanu Vieras

    Tahi sit nokia on ne säännöt sanoneet eikä huolto voi niille aina mitään?
     
  17. jarkkoo Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    2221
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SGS @ Saunalahti
    No sitä en tiedä mutta Powermillin osalta on kyllä muidenkin merkkien osalta joita huoltavat itsellä todella huonoja kokemuksia, sekä olen niistä paljon kuullut/lukenut.

    Ja tuskin Nokian säännöt käskevät hajottamaan asiakkaan luurin huollossa ja sitten syyttämään asiakasta siitä?
     
  18. samumanu Vieras

    En toki yrittänä puolustaa tota huoltoa ja on siitä itselläkin huonoja kokemuksi enemmän kuin muista. Tarkotin vaan sitä et usein "alihankkjoilla" on tietytt säänöt ja ohjeet joita on noudatettava tai sopimus voi purkaantua, nää sopimukset sotii joskus myös ihan kuluttajansuojaakin vastaan vaikkei toiki näin saisi olla. Esim nokia on niin iso Suomessa et ne saa välilä tehä mitä sattuu, ikävä kyllä! Ja kokemusta näistä tämän tyyppisistä jutuista on mut en voi valittevasti tarkentaa koska silloin voin itsekin/työpaikkani olla kusessa.. En tarkoita ny itse nokiaa mut olen heidänkin osalta kuullut kyl ties mitä.
     
  19. jarkkoo Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    2221
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SGS @ Saunalahti
    Vaikka Nokia onkin iso niin ei nekään saa tehdä mitä vaan, olettavat vain, ettei pieni ihminen rupea tappelemaan ison yrityksen kanssa vaan tyytyvät kohtaloonsa. Ja näinhän suurin osa tekee, joten entistä enemmän näin tapahtuu.
     

Jaa tämä viestiketju