1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Hyvä netti ja vähän/ei lainkaan puhetta

Keskustelu osiossa 'Mikä liittymä minulle?', aloittaja kili, 15/12/13.

1. kili

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nexus 5
    Eli hakusessa siis (tietenkin) mahdollisimman pienellä kuukausimaksulla varustettu liittymä, jossa olisi >10Mb/s netin nopeus, rajattomasti (tai >10GB) tiedonsiirtoa/kk ja johon ei olisi pakko ottaa mukaan sataa tuntia puhetta ja miljoonaa tekstiviestiä hintaa korottamaan. Eli oikeastaan mobiililaajakaista puhe- ja viestiominaisuuksilla.

Puheverkon yli lähtee omasta vehkeestä n. vartin verran puheluita kuussa, yleensä alle minuutin kestoisia. Tekstiviestejäkin alle kymmenen. Olisi vissiin sekuntiveloitteinen liittymä paras, mutta eipähän tunnu mistään sellaista löytyvän ainakaan tuollaisella netillä.

Mitä nyt itse katselin, niin tämä DNA Äly 21M vaikuttaisi juuri passelilta, multisim olisi oikein tervetullut. Tosin kys. puljun saama palaute antaa vähintäänkin arveluttavan kuvan palvelun tasosta, omakohtaista kokemusta ei ole.

TeleFinlandilta löytyisi Säästöpaketti, johon saa 21 megan netin 10GB/kk siirtorajalla. Hintaa pakollisine kylkiäisineen 1,1€ enemmän kuin Älyllä, siirtoraja tulisi aiheuttamaan ylimääräistä hampaiden kiristelyä.

Saunalahdella taasen olisi Reilu 3G, johon saa 21-megaisen rajattoman netin, pakollisine lisukkeineen hintaa jo 3€ enemmän kuin Älyllä. Nykyinen liittymä myös saunikselta, oikein tyytyväinen olen ollut, mitä tämän 384Kb/s kaistan ja Symbianin bugisen Opera Minin kanssa olen kärvistellyt.

Soneralta en löytänyt mitään sopivaa, heti oltiin mukaan tunkemassa hirveitä puhepaketteja mukaan.

Näin uudestaan ajatellen ei tunnu järkevältä mikään muu, kuin tuo DNA multisimeineen kaikkineen... Tosin olisin kovin kiitollinen, jos joku osaisi oman mielipiteensä ja/tai ehdotuksensa antaa.

Viimeksi muokattu: 15/12/13
  2. miklex

Tykkäykset:
    17

Kannattaa ainakin tutustua operaattorien kuuluvuuskarttoihin, mitä ne näyttävät alueella, missä yleensä palveluita käyttää. Itselläni Saunalahden palvelut käytössä ja olen todennut niiden toimivan luvatulla alueella suhteellisen hyvin. Myös DNA:sta on kokemusta ja sekin on toiminut karttaan merkityllä alueella mallikkaasti, mutta varsinkin 3G verkon osalta on puutteita omilla kotinurkillani.

Ja mitä tulee dna:n multisimmiin, niin se on sitten ihan oma lukunsa. Olethan ymmärtänyt, että se ei tarkoita kahta erillistä Sim-korttia käyttöön vaan pelkästään sitä, että esim. tavallisesta mini-sim kortista voi irroittaa pienemmän micro-simmin?

3. Axefield

Axefield Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    2179
    Puhelinmalli:
    6S
    Soneralta löytyy Surffilauta 3G ja Surffilauta 4G

4. kili

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nexus 5
    Eipä noissa peitoissa hirveästi näytä eroa olevan, kun kuitenkin 4G-alueilla pääasiassa palloillaan.
    Ja juu, ihan "oikeaksi" multisimiksi luulin tuota. Kiitoksia kun selvensit, olisin kyllä ollut kohtalaisen vittuuntunut tilattuani ja todettuani tuon "toisen" kortin olevan vain adapteri.

Katos vaan, oli ovelasti piilotettu turhauttavan listan alapäähän. Mutta joo, kuulostaa vieläkin huonommalta pakkopaketin, siirtorajan ja hinnan kera.

Alkaa nyt kovasti vaikuttaa siltä, että päädyn tuonne DNA:n leiriin kusetuksen mausta huolimatta, kun ei parempiakaan vaihtoehtoja tunnu olevan...

Jaa tämä viestiketju