1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Hyvä liittymä netin selailuun?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja LuuMet, 16/7/09.

1. LuuMet

Tykkäykset:
    0
    Minulla on tällä hetkellä Tele Finlandin liittymä, joka toimii kohtuuhyvin nykyisessä käytössä; suurin piirtein 5 tuntia puheluita ja 250 tekstiviestiä kuussa. Puhelimeni on sen verran vanha, että nettiselailu ei sillä kovin hyvin luonnistu, eikä minulla ole ollut mitään nettipakettia.

Nyt olen ostamassa uutta kosketusnäyttöpuhelinta, jonka myötä myös netin käyttö puhelimella lisääntyisi.

Mikä olisi siis hyvä ja kohtuuhintainen liittymä?

- 5h puheluita / kk
    - 250 tekstiviestiä / kk
    - puhelut ja tekstiviestit pääasiassa vanhempien Soneran tai avomiehen Tele Finlandin liittymään (avomiehellä kuitenkin mahdollista vaihtaa liittymä samaan kuin minulla)
    - nettisurffailua päivittäin tai lähes päivittäin; todennäköisesti useita kertoja päivässä: kuukaudessa ajallisesti voisi olla 15-40 tuntia, vaikea arvioida etukäteen. Pääasiallisesti nettikäytössä sähköposti, facebook, uutiset, google yms.

Tele Finland on ollut käytössä pitkään, ja olen ollut siihen tyytyväinen.
    Nyt toinen vaihtoehto voisi olla myös DNA, josta saisi ostettua puhelimen kytkyllä. Onko DNA:lla suuria eroja Tele Finlandiin verrattuna? Hinnat kai ovat samankaltaisia, mutta onko kuuluvuudessa eroja?

Harkinnassa on myös iPhonen osto Soneran/Tele Finlandin kytkyllä kannattaisiko silloin ottaa Soneran vai Tele Finlandin liittymä?

2. gringo80

Tykkäykset:
    0
  3. apache

apache Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    507
    Kerta olet noin kova käyttämään dataa niin osta Soneralta se uusi iPhone, saat kiinteähintaisen datan verkon alueellisella maksiminopeudella (jopa 3.6Mbit) alennuksella kaupan päälle hintaan 9,90eur/kk. Siihen puhe ja sms-paketit Minun Sonera-valikoimasta.

4. dongeli

Tykkäykset:
    0
    Kannattaa myös huomioida Saunalahden ja Telefinlandin "euronpäivä"-tarjouskampanjat, joilla saa puhelukulut max. euron päivä. Netistä tilaamalla saa vielä 500 ilmaista tekstaria kaupan päälle. Miinuksena joutuu tekemään vuoden määriksen, mutta itseäni ei ole haitannut koska ko. soppari on minulle halvin ratkaisu.

Lisätiedot telen ja sauniksen sivuilta.
    Posted via Mobile Device

5. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Et kertonut liittymätyyppiäsi.. oletan että käytössäsi on sopiva puhe- ja tekstaripaketti(esim 250min/300kpl) Teleltä - tulevat halvemmaksi kuin tuo ns. perusliittymä.
    Teleltähän on mahdollista saada liittymään kytkettyä nettipalvelu eli nopeudesta riippuen hintaan 9,90e/kk (nopeus 384) tai 19,80e/kk (1M) saa puhelimeen rajattoman tiedonsiirron. Hintaeroa kilpailijoihin ei ole.
    Lisäksi mahdollisuus 30megan pakettiin 4,90e/kk, mutta tuo saattaa jäädä pieneksi.

Jos Tele on miellyttänyt ja toiminut kuten haluat niin miksikäs vaihtamaan.. dna:lla on vastaavat palvelut vastaavilla hinnoilla (tekstari ja puhepaketteja ei voi yhdistellä kuitenkaan niin vapaasti kuin Telellä) ja verkko hiukan eri kuosissa. Itse kokeilin vuosi sitten dna:ta ja petyin hiukan kuuluvuuteen kaupunkialueella, nyt tilanne toki voi olla jo toinen. 3G aluetta neliökilometreinä dna:lla on vielä enemmän kuin Soneralla mutta myös Sonera rakentelee verkkoaan joten jos kuuluvuus riittää nyt niin mikäs siinä.

iPhonen kanssa kannattaa ehkä puhelin ottaa Soneralta ja siihen sitten hintavertailun jälkeen liittymä Teleltä - tai voihan tuon vertailun tulos olla toinenkin. Jokatapauksessa nuo on SIM-lukittuja eli dna:ta ei voi ottaa (eikös Tele kuitenkin toimi, viisaammat korjaa jos näin ei ole). apachella on kyllä hyvä pointti tuon Soneran tarjouksen kanssa.. eli ehkä sittenkin liittymä iPhonen kanssa sieltä?

6. Siniviiva

Siniviiva Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    102
    Kannattaa tutustua Soneran Perhe-palveluun. Jos avokkisikin vaihtaisi Soneraan, ei teidän väliset puhelut maksaisi ainakaan vuoteen yhtään mitään. Liittymät pitää vaan laittaa jomman kumman nimelle ja niistä tulee sitten vain yksi lasku. Noita kampanjoita, joilla aikaa voi jatkaa on ollut nykyään niin, etten ole omasta perhe-liittymästäni maksanut varmaan pariin vuoteen mitään.

Markkinoiden edullisin datapaketti jo mainittiinkin ylempänä...

7. LateX Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    51
    Vuoden määriksen joutuu tekemään vain Saunalahdella joka ei usko että asiakkaat muuten pysyy. Teleltä saa reilusti ilman mitään pallo jalkaan-sopimuksia ;)

8. pellavalaavu

Tykkäykset:
    0

9. Celleri

Tykkäykset:
    5

10. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Jos pohdit iPhonea niin siitä varmaan oiva www surffailu kone, se kannattaa ottaa Soneralta ja pitää liittymä Telellä tai Soneralla, eli kytkyyn voit avata uuden liittymän jota et käytä, huimio data tarjoukset.

3G on aktiivisessa mobiili nettikäytössä tärkeää, joten selvitä onko käyttöaleellasia 3Gtä tarjolla ja Iphonen osalta nimenomaan 2100Mhz taajuudela, sillä se ei tue 900sta 3Gtä

11. dongeli

Tykkäykset:
    0
    Isolla kosketusnäytöllä varustettuja puhelimia, joissa on monipuolisemmat ominaisuudet mm. tietoliikenneyhteyksien osalta verrattuna iPhoneen, löytyy jo ihan kivasti. Tuo 900 mhz umts- verkon tuen puuttuminen on tulevaisuutta silmällä pitäen mielestäni huomionarvoinen juttu, kun valitsee uutta kännykkää ja on aikeissa käyttää sitä vähänkin pidempään.

Itse olen perin tyytyväinen omaan Nokian 5800:eeni. Ja se, ettei ole sim-lukittu, antaa kivan mahdollisuuden hyödyntää eri operaattorien tarjouksia ja vapaasti valita se operaattori, joka on omaan käyttöön paras vaihtoehto.
    Posted via Mobile Device

Jaa tämä viestiketju