1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Hyppäys Android -kelkkaan. SGS3 vai Note?

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja wackero, 9/5/12.

1. wackero

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Note
    Terve,

Eli ensimmäisenä viestinä foorumille voisin heittää kysymyksen ilmoille jota itse oon nyt tässä muutaman päivän mielessäni pyöritellyt: Kumpi olisi parempi vaihtoehto noista otsikoissa mainituista kahdesta luurista? Notea olen kyllä kokeillut n.5min ajan ja todennut toimivaksi, ehkä pienen pieni viive esimerkiksi aloitusnäyttöjen vaihtumisessa oli. Nyt sitten mietinkin että SGS3 tuskin minkäänlaista vastaavaa viivettä esiintyy, joten käyttömukavuus voisi olla parempi.

Tulen Nokiasta (atm symbian ja aiemmin maemo) joten kyllä tuo Notekin jo nopeudellaan vakuutti. Itseä vaan mietityttää että jos ostan Noten niin alkaako se kalvamaan kun en muutamaa euroa laittanut lisää ja ostanut tuota galaxya. Noten näyttö ja koko muutenkin kyllä oli omaan käteen todella passeli.

Ja lähinnä jäänyt arveluttamaan, että kuinkahan aktiivisesti tuota Notea tullaan vielä tulevaisuudessa kehittämään. Yhden uppoavan laivan kyytiin olen jo hypännyt (maemo, ja tiedän että käyttäjäpohjasia sovelluksia tulee edelleen mutta laatu niissä välillä luokaton) niin olen tämän suhteen hieman skeptinen. Noten saisi heti ja näissä asioissa itsellä paha tapa olla hieman kärsimätön ;D. Ja se että kuinka paljon tuo tuleva Galaxy todellisuudessa on parempi on vielä hieman itselle hämärää. Arvosteluiden tms. lähteiden ylistyksiin en luota sokeasti.

Huh huh. Joutuu kyllä varmaankin odottelemaan ainakin sen aikaa että pääsee SGS3 kokeilemaan ihan omin kätösin jos se antaisi ns. VAU-kokemuksen.

Että sellasta :D

2. wackero

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Note
    No kysytääs seuraavaa kun ei aiheuta näköjään keskustelua tuo aloitusviesti:

Jos sinulla on Note, meinaatko vaihtaa sen SGS3 ja miksi? Tähän jos joku Noten käyttäjistä viitsisi jonkun vastauksen heittää niin uskon että helpottaisi omaa valintaa paljon. Nyt kun tuli ICS tuolle Notelle vielä niin sai entistä pahemmin sormet syyhyämään :(

3. Streamer76 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    94
    Osta se kumpi paremmin istuu käteen, jollei tolle Noten kynälle ole tarvista.

4. Laama98 Vieras

Itsellä myös sama ongelma! Paitsi minulla on pulkassa mukana myös nokia 808, koska haluan jotain erikoista! Sgs3:ssa hyvin muokattu käyttöliittymä, Nokiassa superkamera ja notessa koko+kynä... Koitappa siinä sitten päättää! Tosin olen ehken kallistumassa SGS3, koska se kuitenkin hehkuu uutuutaan ja note on halvatun iso ja Nokiassa on vaan se kamera :p

5. Laama98 Vieras

Minä kyllä luulin, että näiden luurien vertailu olisi aika kiivasta :O En kyllä vieläkään ole saanut päätettyä ostanko noten vai sgs3...

6. Dotzki

Dotzki Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    683
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Osta molemmat? Myy huonompi pois. Toimii itsellä ainakin.

1 henkilö tykkää tästä
  7. Laama98 Vieras

Hyvä ehdotus, mutta liian kallis toteuttettavaksi...

8. projector

projector Ole sinä tavis hiljaa, mää oon VIP

Tykkäykset:
    1874
    Puhelinmalli:
    Usein vaihtuva malli
    Itse en ole vaihtamasaa noteani GS3, tää näyttö on vaan niin IHQ :p ettei voi luopua.

9. hulkkmi

hulkkmi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    434
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note 3 Marble White
    Itsellekin tulossa ensiviikolla Note, juurikin sen näytön takia, eikä SGS3:ssa ei ole mielestäni "tarpeeksi" uutta verrattuna SGS2 ja Note, joten ei ole ainakaan minulla tarvista sitä ostaa. Ja SGS2:sta siirryn Noteen, koska Notea puoltaa sen suurempi näyttö ja muutenkin itse henk. koht. tykkään Notesta enemmän, kuin SGS2:sta.

10. wackero

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Note
    Itellä tällä hetkellä aika samat fiilikset, kun on antanut muutaman päivää pölyn laskeutua ja keskittyny muihin hommiin. Voipi olla että Note lähtee ostoon. Jos joku haluaa luopua Notestaan rahaa ja E7 vastaan niin pistä privaa :p. Jos onnistuis kaupat Tampereella voisin jopa lähteä remmiin ennenkuin SGS3 on kaupoissa...

11. t_makela

t_makela Puhelinaddikti

Tykkäykset:
    408
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P+Huawei Watch
    Kannattaa käydä kaupassa kokeilemassa Notea ja esim GS3:n kanssa suurinpiirtein samaa kokoluokkaa olevaa Galaxy Nexusta. Itse huomasin omaan käyttööni Noten hieman liian isoksi, vaikka suuri näyttö houkuttikin hankkimaan sen. Raudaltaan ja softaltaan GS3 on taas uudempaa, joten jos yhtään olet epäileväinen niin itse suosittelisin GS3:sta. Olen kuullut etenkin GS2:n osalta, että ICS-päivitys ei ole yhtä hyvä kuin GS3:n mukana tuleva versio ICS:stä. Lisäksi uudempi puhelin paremmalla raudalla saa myös usein pitempään päivityksiä. Ainahan näissä päivityksissä ei tuo rauta ole rajoittava tekiä vaan usein puhelimia päivitetään noin vuoden verran, jonka jälkeen vain harvat puhelimet saavat päivityksiä (ilman muita ROM:eja). Note on kuitenkin jo sen yhden suuren käyttispäivityksen saanut jo toisin kuin GS3, niin siltä kantilta katsottuna olisi järkevämpää hommata tuo GS3. Loppupeleissä ainakin omalla kohdallani tuo näytön koko ratkaisi kuitenkin koko pelin, suurta näyttöä haluavalle Note on ehdoton, mutta kaikille niin suuri puhelin ei vain sovi.

12. wackero

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Note
    Notea käyty kokeilemassa jo pariinkin otteeseen ;) eikä tuo kyllä liian isolta ainakaan tunnu. Tuo päivitysten saanti tulevaisuudessa onkin lähinnä se tekijä mikä eniten huolettaa. Ei kyllä sinänsä haittaisi vaikka joutuisi manuaalisestikkin jotain ROM:eja ajelemaan. Maemoa käyttäessä tottui siihen että joutui tekemään itse melko paljon asioita.

13. Laama98 Vieras

No oma kohtaisesti se puhelin päivittyy viimestään vuoden päästä niin sama niille päivityksille :DVarmaankin note menee hankintaan jos kohta saa alle 550€

14. jusutus

jusutus Supermoderaattori, Vuoden foorumilainen 2011 Supermoderaattori

Tykkäykset:
    2602
    Puhelinmalli:
    Note 5
  15. Laama98 Vieras

16. jusutus

jusutus Supermoderaattori, Vuoden foorumilainen 2011 Supermoderaattori

Tykkäykset:
    2602
    Puhelinmalli:
    Note 5
    Simplyelectronics tarjoaa 12kk takuun.

17. hulkkmi

hulkkmi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    434
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note 3 Marble White
    Kohta vuorokauden Noten omistaneena ei voi kuin suositella sitä, jos se vaan sopii omaan taskuun. Itse totuin Noten näytön kokoon ensimmäisen parin tunnin aikana ja vielähän se näyttää isolta, kun vertaa esim. iPhoneen, mutta ei se koko enää "häiritse" ja Note sujahtaa farkkujeni taskuun hyvin. Vähän OT:na, että vielä olisi tulossa USB-OTG-adapteri ja Sampan oma suojapussi Notelle.

18. wackero

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Note
    Noniin, nyt on vähän aikaa pölyn annettu laskeutua.

Kyllä näillä näkymin lähtee Note hankintaan välittömästi kun kuun lopussa palkat pärähtää tilille :) ja sitten myös e7 lähtee myyntiin. Kerkeshän tää mulla muutaman kuukauden jo ollakkin :D

19. jyke78 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    78
    Puhelinmalli:
    ipad Air, Honor6, iphone 6s
    Kyllä minä S3:sen ostaisin :) Lippulaiva-malli, parhaalla tekniikalla ja uusimmalla softalla. Myös tulevaisuuden päivityksiä varten s3 tuntuisi paremmalta vaihtoehdolta, koska sille luultavasti tulee myös ensimmäisenä Android 5.0(?), kun taas Note luultavasti jää sen ulkopuolelle vanhana mallina.

Toki hintaa tulee enemmän, joten budjettia ajatellen Note on parempi. Mutta ilman budjettirajoituksia ehdottomasti S3, ainakin minulle:)

20. t_makela

t_makela Puhelinaddikti

Tykkäykset:
    408
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P+Huawei Watch
    Erillaisia tarpeita on yhtä monta kuin on käyttäjiäkin. :)

Jaa tämä viestiketju