1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Huonon tuurin kasautuminen? :-D

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Xaeron, 22/8/03.

  1. Xaeron

    Xaeron Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    2505
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    Puolisen toista viikkoa sitten kävin Tampereen Lielahden Markantalossa.
    Avasin Choice-liittymän. Uuden, ei numeronsiirtoa.
    Ensiksi oli about tunnin jonot liittymämyyntiin, mutta sen jälkee asiat sujuikin suht. jouhevasti.
    Sain SIM-kortin, sopimukset ja muut oheistarvikkeet.
    Keskiviikkona tuon liittymän kävin noutamassa, ja seuraavan viikon keskiviikkona alkoi pelittämään. Eli about 7pv odottelin.
    Ensimmäisenä soitin jo parin päivän odottelun jälkeen RL:n aspaan (jonne jonotukset ovat muuten olleet kokoajan luokkaa 20-50min, joku 10 kertaa nyt soittanut kahden viikon aikana), sieltä he sanoivat, että on ruuhkaa ja pitäisi aueta viikonlopun aikana. Ei auennut. Maanantaina soitin taas, ja sanoivat että pitäisi aueta ihan lähiaikoina. Sanoin OOKOO ja se siitä. Keskiviikkona liittymä avautui, ja iloisesti tuli tekstiviesti: "Pahoittelemme, että hakemanne numero 050-xxxxx on jo varattu. Uusi numeronne on 050-xxxxx".
    Olin ns. mykistynyt, mietin, että miten tuo on mahdollista.
    Soitin RL aspaan ja sanoivat että jotenkin kummallisesti joku oli juuri sekuntia ennen avannut ko. numeron myös, joten en sitten saanut sitä.
    Sanoivat myös, että saan numeronvaihdon ilmaiseksi Markantalosta.
    No ihan periaatteen vuoksi soitin Markantaloon ja sain suht. hyvän numeron tilalle. Sain uuden SIM-kortin ja numero alkoi pelittämään suht. nopeasti, noin yhden päivän päästä torstaina.
    OK. Oma asiani siis kunnossa.

    Sitten GIGANTTI:
    Kävin ostamassa itselleni M55 puhelimen sekä äidilleni M50 puhelimen. Avasin samalla kertaa äidille uuden RL:n liittymän.
    Ostin myös datakaapelin, mallia RS232, myyjä kovasti sanoi, että kyllä se M55:een sopii melko varmasti, jos ei, niin saa palauttaa.

    Eihän se kaapeli sopinut tietenkään ja palautin kaapelin giganttiin ja sain rahat takaisin.

    Äitini liittymä ei auennut sitten millään. Pari päivää liittymisen sopimuksen solmimisen jälkeen soitin RL aspaan ja sanoivat taas että ruuhkaa on, ja pitäisi aueta piakkoin.
    No kun oli n. viikko kulunut tuosta, eli tänään perjantaina, niin soitin RL:lle ja kysyin että MIKÄ SIINÄ KESTÄÄ. Olin jo hieman vihainen, en tosin ilmaissut sitä. Sanoivat siellä, että korttini on väärä liittymän numeroon nähden. Siis kun niitä kortteja on eri sarjoja eri numeroille, niin olivat Gigantissa antaneet väärän SIMmin.
    OK. RL:n aspassa oli todella mukava tyttönen ja oli oikeasti kiinnostuneen oloinen tästä asiasta. Ja pahoillaankin.
    Tämä asiakaspalvelija sitten lupasi soittaa Giganttiin ja sanoa että heidän pitäisi antaa uusi SIM-kortti ja asia sillä selvä.
    Menin sitten samantien tänään iltapäivällä Giganttiin ja sain taas hyvää palvelua kuten aina. Siellä tämä myyjä (kokoajan ollut sama myyjä onneksi) sitten olikin jo saanut ohjeet RL:ltä ja LISÄKSI saanut tietää, että äitinikin liittymän numero on jo varattu!
    Samalla tavalla kuin se minun!
    Joten uuden SIM-kortin lisäksi myyjä antoi numerolistan mistä valitsin uuden numeron äidilleni.
    Siinä Gigantin tiskillä olin noin tunnin verran, ensinnäkin tämä myyjä on oikeasti joku melko alottelija, ei niin kun pahalla, mutta varmaankin alottanut hommat vähän aikaa sitten. Myyjä venaili jotain toista myyjää joka kertoisi tälle minua asioineelle myyjälle jotain ohjeita tjsp. tässä minun ongelmassani.

    No solmittiin sitten uusi liittymäsopimus, vanhan SIMin ja sopimuksen jätin sinne ja ne meni silppuriin.
    Lähdin tyytyväisenä kotio, ja matkalla soitin RL:n aspaan ja kerroin tilanteen, ja kysyin että kai nyt tämä liittymä aukeaa heti. RL:ssä oli taas tuo mukava tyttönen ja sanoi, että tälläisten viivästyksien ja huonon tuurin jälkeen hän ottaa asiakseen että liittymä aukeaa puolen tunnin sisällä.
    OK. Kiitin siitä.
    About. neljän kymmenen minuutin päästä tulee soitto tuntemattomasta numerosta, ajattelin, että kukakoha siellä. No RL:n aspasta taas :)
    Guess what? :)
    GIGANTIN MYYJÄ OLI TAAS ANTANUT VÄÄRÄN SIM-KORTIN!! Sim-kortti ja numero eivät sopineet yhteen.
    TÄSSÄ vaiheessa naureskelin jo puhelimessa, vähän niinkun väsähtäneenä tähän rulianssiin. Aspan tyttö kanssa kauhisteli tilannetta ja ihmetteli että miten tällästä voi sattua.
    Heitin sitten vielä lopuksi, että varmasti saan taas väärän SIMin kun käyn hakeen uuden Gigantista.
    Tähän aspa sanoi, että muista sanoa Gigantin myyjälle että antaa 25-sarjan simin. No kirjotin sen nyt isolla paperille että varmasti muistan sen sanoa kun huomenna haen uuden SIMin.

    Mutta oikeasti, koskaan ei ole ollut näin suurta vaivaa parin liittymän avaamisesta. Kummassakin oli ongelmat, tässä mutsin liittymässä vielä suuremmat.

    Pieniähän nuo ongelmat nyt suuriin vastoinkäymisiin on, mutta jotenkin tuntuu että onko tässä kirottu tms ;)

    RL:n aspa on kyllä kauhea, niin pitkät jonotusajat että kerkiää tirsat ottamaan. Suljin tuon Soneran liittymäni ja siellä vastattiin heti puhelimeen.. RL:llä varmaan vähän liian vähän resursseja ASPA:ssa.
    Laatu on kyllä hyvää RL:llä ja mukavia immeisiä, mutta nopeudesta miinusta.

    Onko muilla ollut huonoa tuuria? ;I
     
  2. Killerwhale

    Liittynyt:
    18/7/03
    Viestit:
    801
    Tykkäykset:
    0
    Ei ole korviini yhtä huonoa tuuria kantautunut. Kaverini teki vähän aikaa sitten numeronsiirron Soneralta Saunalahteen, joka ei korttia ole vieläkään toimittanut. Soitonsiirtoa hänen toiseen liittymäänsä ei ole, ja sitä numeroa ei kukaan tiedä. Aika hiljaista on kuulemma ollut puhelinrintamalla ;)

    Mutta tuosta Gigantista on kyllä sanottava, että puhelinasioissa ovat perustietojen osalta ihan asiallisia ja tietäviä, mutta mitä tulee liittymiin, niin koulutus on aivan liian vähäistä. Monta kertaa Gigantissa käydessäni olen saanut oikaista myyjän informointia asiakkaalle noin ohimennen kun sivukorvalla kuunnellen tieto on kuulostanut virheelliseltä. Sim-korttien sarjanumeroinnista sen verran, että mielestäni on turhaa valmistaa eri sarjojen kortteja eri numeroavaruuksille. Turhaa sekoilua se vaan aiheuttaa kuten tässäkin tapauksessa. Valitettavasti.
     
  3. plehti Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/4/03
    Viestit:
    2078
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Ilmeisesti posti on hävittänyt aikaisemmin lähetetyn jonnekin, mutta ei hätää. Laitatko minulle kaverisi tiedot, niin hoidetaan hänelle uusi kortti.

    T: Panu.
     
  4. arivi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/7/02
    Viestit:
    7875
    Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Xaeron, et sitten ajatellut jonkinasteista reklamaatiota Gigantin suuntaan, voisit saada vaikka taskulaskimen korvaukseksi vaivastasi ;)
     
  5. Masteri Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    2/8/03
    Viestit:
    4574
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Giganttia en suosittele kenellekään liittymäkaupaksi, hankkikaa liittymän jostain muualta kuin gigantista, huonoja kokemuksia on...
     
  6. Esa Isopahkala

    Esa Isopahkala Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    7633
    Tykkäykset:
    1330
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
    Miten muuten on käytännössä mahdollista antaa väärän sarjan sim-kortti? Eikö liittymänavausjärjestelmä herjaa jos yrittää avata liittymän väärälle kortille?
     
  7. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    4932
    Tykkäykset:
    19
    Kyllä herjaa, jos tekee suoraan koneelle. Jos tekee ensin sopparin paperille ja sitten vasta näpyttelee koneelle tai jopa faksaa sen operaattorille, tällainen virhe voi tietysti sattua.
     
  8. Laza

    Liittynyt:
    4/2/03
    Viestit:
    198
    Tykkäykset:
    2
    Samanlaista kokemusta gigantista, väärää SIM-korttia ovat tyrkyttäneet, sitten huuli pyöreänä kun ei toimikaan jostain syystä.
     

Jaa tämä viestiketju